In-en exterieur verzorging van je Volvo

Wassen, poetsen en detailen

 
 
 
 
 
krismazur
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sint Maartensdijk
Leeftijd: 44
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 72
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 28.06.2013 - 15:23  ·  #46
Quote door Trissy1979

Kan de lak die IronX aan??? :O


Eigenlijk is Iron-X ontwikkeld voor reinigen van de lak , auto dus
maar omdat dat zeer goed spul voor zeer vuile velgen lijkt te zijn (en best prijzig) wordt voornamelijk voor de velgen gebruikt

Maar je zal versteld zijn hoeveel vuil nog afkomt van de auto na behandeling met Iron-x zelf na kleien en 3 keer wassen van tevoren O-)
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 29.06.2013 - 13:30  ·  #47
Quote door Laguna-S60

Vandaag de R eens lekker verwend 8-)

Begonnen met een heerlijke poetsbeurt, daarna de velgen schoon gemaakt met Iron-x. Toen de auto droog was de hele auto gekleid (Was volgens mij nog nooit gedaan :o ). Vervolgens de linkerkant in de wax kunnen zetten.. En toen begon het te regenen :devil:

Morgen ochtend even afmaken en dan de nieuwe bandjes halen, interieur uitzuigen. Leer invetten. Onder de kap alles nogmaals met Gekookte lijnolie in smeren en dan zijn we klaar voor 18 mei :D


Gerrit,

Wil je zeggen dat je alle kunststofdelen onder de motorkap kunt insmeren met gekookte lijnzaadolie?
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 29.06.2013 - 13:47  ·  #48
In principe is alle zwarte kunststof te behandelen met een dergelijk product. Onder de motorkap kies ik alleen liever voor een product dat geen vettige laag achter laat, omdat het middel dan erger is als de kwaal: stof en ander vuil blijven veel erger zitten en zijn lastiger weg te krijgen.
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 29.06.2013 - 19:15  ·  #49
deze middag de velgen even een snelle beurt gegeven(weinig tijd), met Norauto velgen reiniger.
Product werkt goed moet ik zeggen, alleen de hardnekkige teervlekken bleven zitten.
Hoe krijg ik die het beste weg?

Binnenkort ook het lederen interieur eens verzorgen, denk niet dat het hard nodig is maar toch.
Ik heb hiervoor HG leder dieptereiniger en de 4-in-1 voor leer. Hopelijk is dit wat, hier iemand ervaring mee?

grtz
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 29.06.2013 - 19:51  ·  #50
Marc: zoals misschien wel duidelijk is na de nodige correspondentie over behandeling van ongelakt kunststof: probeer Trimrestorer van PBW

@ Sailor: je kunt Tar-X van Carpro gebruiken, maar voor velgen (tenminste, ik zou ze niet gebruiken op lak/kunststof) zijn er ook goedkopere alternatieven van bijvoorbeeld Valma (Halfords)
Herbert V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gaanderen
Leeftijd: 51
Berichten: 54
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Hoorde

 · 
Posted: 29.06.2013 - 22:32  ·  #51
Vandaag van mijn auto poetser dat hij met een föhn voorzichtig over het kunststof gaat , dan schijnt het zo te zijn dat de oorspronkelijke kleur weer terugkomt, iemand ervaring hier mee?
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 30.06.2013 - 22:20  ·  #52
Quote door sailor

deze middag de velgen even een snelle beurt gegeven(weinig tijd), met Norauto velgen reiniger.
Product werkt goed moet ik zeggen, alleen de hardnekkige teervlekken bleven zitten.
Hoe krijg ik die het beste weg?

Binnenkort ook het lederen interieur eens verzorgen, denk niet dat het hard nodig is maar toch.
Ik heb hiervoor HG leder dieptereiniger en de 4-in-1 voor leer. Hopelijk is dit wat, hier iemand ervaring mee?


grtz


vandaag dus de lederen bekleding eens onder handen genomen(eerste keer dat ik dit zelf doe). Ik was dus van de mening dat dit niet echt nodig was...
na het aanbrengen van de HG dieptereiniger bleek de vod wel redelijk vuil te zijn, dus het was eigenlijk wel eens nodig. Daarna een behandeling met 4-in-1 voor leer van HG.

Ik ben blij van het resultaat, product maakt het leer niet blinkend of glad. Geen narige geuren van beide producten. Alleen die geur van nieuw leer heb ik niet meer, maar ja de auto is ondertussen ook 4jaar oud.

conclusie, ik zal dit in de toekomst vaker gaan doen en de producten van HG waren bij mij een succes.
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 04.07.2013 - 09:38  ·  #53
Heb gisteren de lederen zetels met een stoomreiniger gereinigd O-) en erna ingesmeerd met een voedende lotion.



Quote door sailor

Quote door sailor

deze middag de velgen even een snelle beurt gegeven(weinig tijd), met Norauto velgen reiniger.
Product werkt goed moet ik zeggen, alleen de hardnekkige teervlekken bleven zitten.
Hoe krijg ik die het beste weg?

Binnenkort ook het lederen interieur eens verzorgen, denk niet dat het hard nodig is maar toch.
Ik heb hiervoor HG leder dieptereiniger en de 4-in-1 voor leer. Hopelijk is dit wat, hier iemand ervaring mee?


grtz


vandaag dus de lederen bekleding eens onder handen genomen(eerste keer dat ik dit zelf doe). Ik was dus van de mening dat dit niet echt nodig was...
na het aanbrengen van de HG dieptereiniger bleek de vod wel redelijk vuil te zijn, dus het was eigenlijk wel eens nodig. Daarna een behandeling met 4-in-1 voor leer van HG.

Ik ben blij van het resultaat, product maakt het leer niet blinkend of glad. Geen narige geuren van beide producten. Alleen die geur van nieuw leer heb ik niet meer, maar ja de auto is ondertussen ook 4jaar oud.

conclusie, ik zal dit in de toekomst vaker gaan doen en de producten van HG waren bij mij een succes.
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 04.07.2013 - 14:48  ·  #54
Met een 2e hands V70 kun je altijd wel wat in 't interieur aantreffen dat zijn tijd heeft gehad -zie de foto-. Vraag ik ff a/d dealer wat z'n nieuw bovendekje kost: 230,- inc. btw...Ik zeg, in geen 230 jaar...Ik ga wel ff kijken of ik zoiets op de sloop kan vinden, en anders kopen we een stukkie sky van die kleur en maken we zelf wel een nieuw stukje...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 07.07.2013 - 15:40  ·  #55
Quote door RayCis

Ik moet eerlijk toegeven; het staat helemaal niet zo gek, zo'n mooie beschermings strip op de achterbumper, toch? Dankzij de tip van Big Doc, vond ik hier:

http://www.europeantuningshop….ct_id=5327

toch een elegante oplossing.



DIe heb ik er ook nu een jaar opzitten (voor de PDC moet je wel aan de onderzijde "halve maantjes" eruit snijden) Mooi systeem, past precies en is makkelijk schoon te houden.
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 17.07.2013 - 19:18  ·  #56
Vandaag de Poorboys Natural look (voor leer, rubber en kunststof) uitgeprobeerd.

Op Kunststof delen van het exterieur, geweldig. Op het leer ook erg mooi, al is deze nog wel glad. Gelukkig stinkt het leer niet zoals met de Maguires "troep".

Dashboard is als nieuw!
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 18.07.2013 - 13:12  ·  #57
@ Jornt: carclean.nl...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 20.07.2013 - 22:34  ·  #58
Groene zeep met een borsteltje werkt wonderlijk goed voor het schoonmaken van je leer.
Niet vergeten nadien het leer na te behandelen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 21.07.2013 - 21:36  ·  #59
Iemand een soortgelijke tip om het leer mee na te behandelen ?
Chriske
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Leeftijd: 43
Berichten: 608
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: In-en exterieur verzorging van je Volvo

 · 
Posted: 21.07.2013 - 22:40  ·  #60
Geen oma's tip maar wel een goede tip van 480 forum
http://webshop.colourlock.nl/onderhoudsprodukten.html

Dan de leder protector 150ml, niet de goedkoopste maar wel een fijn product met goede recensies
 
Selected quotes for multi-quoting:   0