extra dieseltank?

s80 d5 2003

 
 
 
 
 
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: extra dieseltank?

 · 
Posted: 23.08.2014 - 11:21  ·  #16
De meest low-tech oplossing volgens mij: koop een tankje met zo'n balgje (zoals in bootjes). Klein slangetje via de slotopening in bagageruimte. Losse tankdop kopen die je aanpast voor met het slangetje. Slangetje lang genoeg maken tot diep in echte tank.
Als eerste zal dan je tankje leeggereden worden (die vult de echte tank, vanwege de communicerende vaten, steeds tot "vol" aan)

Zorg dat het kleine tankje niet tot boven de vulopening reikt, om morsen te voorkomen...
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: extra dieseltank?

 · 
Posted: 16.11.2014 - 23:07  ·  #17
hallo,

leuk dat er zoveel mensen zijn die alsnog hebben gereageerd en met mij mee denken.
zelf had ik het al een beetje opgegeven dat het zou gaan lukken, maar wil het nog wel altijd graag dus ik blijf zoekende.

zuinig rijden doe ik altijd mijn best voor. maar toch leuk om de tips te horen dat bevestigt toch dat ik het zuinig rijden wel goed doe.

de jerrycan is geen geschikt idee want dan moet ik alsnog tanken(wat juist het gene is wat ik minder vaak wil gaan doen).

maar nou terug naar het punt waar het om gaat, de extra dieseltank.
ik heb ben er mee bezig geweest en heb verschillende kennissen ook naar hun ideeën gevraagd maar dat heeft mij niet veel verder geholpen.
nu zie ik hierboven een reactie van Waal70 met een idee, zou ik vriendelijke mogen vragen om het wat verder toe te lichten want ik snap het nog niet helemaal!

alvast bedankt voor jullie reacties, en ik zou de komende tijd het forum extra in de gaten houden om jullie reacties verder te volgen!

groeten,

qawsedrf57
 
Selected quotes for multi-quoting:   0