Facelift buitenspiegels

electrisch, verwarmd met geheugen

 
 
 
 
 
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 25.12.2009 - 23:12  ·  #1
Ik wilde mijn buitenspiegels al langere tijd graag vervangen door het nieuwe (facelift) type van MY2004 of later, die vond ik mooier qua design, moderner.

Navraag bij alle dealers in mijn omgeving (4), gaf als uitkomst:
'We weten het niet, nooit geprobeert, steckers zullen niet passen, functies zullen mogelijk niet werken, gaat allemaal via de canbus...moeilijk moeilijk....'
Er daarom tot op deze week eigenlijk nooit aan begonnen.

Via de sloop (Elferink in Enter) te weten gekomen dat de steckers WEL zouden passen. Eergisteren daarom bij hen twee spiegels gekocht van een 2005, electrisch verstelbaar, verwarmd, 'bring me home'-verlichting en met geheugen, echter zonder knipperlichten, want dat zou volgens hen dan weer niet gaan. (ook iets over gevonden op het net, steckers zijn dan wel anders en de functie van de draden komt ook niet overeen, het wil wel, maar je moet alles uitzoeken en omsolderen, en de maker had er geen schema bij gezet, wel dat het uitzoeken hem lange tijd had gekost en hij het bijna had opgegeven).

Gisterenmorgen de bekleding van de deur verwijderd en de stecker, die inderdaad direct past, aangesloten op de losse facelift spiegel. En... Alles, zonder verlies van enige functie, werkte naar behoren!

Hoera, 1-0 voor de sloper (oneerbiedig).
De spiegels toen gemonteerd, (slechts 1 m8 moer, 13 mm, los en weer vast), en de deurbekleding er weer op. Wel de spiegels weer even in het geheugen opslaan. Alles bij elkaar nog geen 20 min. montagetijd.

Omdat de gekochte spiegels blauw waren, de kappen gedemonteerd (even met een keine schroevendraaier in de buitenhoek loswippen en eraf trekken) en even doodgeschuurd, opnieuw gespoten en afgewerkt met 2k(omponenten) blanke lak, dezelfde die een prof ook gebruikt. Vanmorgen de kappen weer terug geplaatst.

Als ik had geweten dat het zo simpel was, had ik het veel eerder gedaan. Het enige waarop je moet letten is dat de spiegels dezelde functies hebben als je eigen, dan passen de steckers ook, in Vadis is dit ook het enige verschil in bestelnummers (plaatje klopt niet!).

Nog iemand belang bij originele, onbeschadigde, goedwerkende buitenspiegels van 2001, electrisch verstelbaar, instapverlichting, verwarmd en met geheugen in 427 dark grey? haha! Laat maar horen, ze liggen er nog. (spuiten in een andere kleur kan ook, zoals je hebt gelezen).
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 27.12.2009 - 14:14  ·  #2
Hallo V70 2.4T,
Jij hebt mijn vraag al beantwoord ik wilde namelijk van mijn 2005 V70 spiegels laten vervangen door de 2007 model met knipperlichten.
Maar als jij al navraag hebt gedaan en het zou niet passen dan hoef ik daar niet meer achter aan je hebt wel imitatie kappen met knippers maar die zijn niet zo mooi als origineel :(
Niek S60 T5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 27.12.2009 - 19:39  ·  #3
Heel mooi verhaal!! Wou dit ook nog doen maar nog niet aan toe gekomen. Maaree waar blijven de foto's? :P

Groeten Niek,
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 27.12.2009 - 23:49  ·  #4
i
Quote door erwin v70
Hallo V70 2.4T,
Jij hebt mijn vraag al beantwoord ik wilde namelijk van mijn 2005 V70 spiegels laten vervangen door de 2007 model met knipperlichten.
Maar als jij al navraag hebt gedaan en het zou niet passen dan hoef ik daar niet meer achter aan je hebt wel imitatie kappen met knippers maar die zijn niet zo mooi als origineel :(


Hallo Erwin,

Zoals ik in mijn post reeds beschrijf, is het wel mogelijk hoor, kijk maar hier:
http://www.volvo-forum.nl/view…t=spiegels

Mar het gaat niet met 'snel even omzetten' je zult andere steckers moeten solderen en de functie van de draden moeten achterhalen, zie ook de foto's in de link.
Ik vond persoonlijk echter die ingreep te groot en had bovendien geen zin om in de originele bekabeling te gaan 'zitten rotzooien'

Misschien dat ik in de toekomst, met kappen en lampjes van de sloop wat ga proberen, je moet die lampjes toch kunnen doorverbinden met de originele schermlampjes, en dan buiten de originele bekabeling om. Maar voorlopig ben ik weer even tevreden.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 30.12.2009 - 00:26  ·  #5
@Niek S60 T5:

Even een paar dagen (kerst) weg geweest, nu weer terug en dus even de tijd voor foto's. Bij deze dus.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 30.12.2009 - 20:14  ·  #6
Heb je de auto nog niet af ?? Wordt het tijd voor een andere hahahaha
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 30.12.2009 - 22:08  ·  #7
Nee Paul,

Af is hij nog niet, er is altijd wel iets te verbeteren/verfraaien, maar alles op z'n tijd, beetje sparen, verfraaien, sparen...etc. En ik heb hem pas een jaar (vandaag precies) en hij moet nog wel even mee, al is het alleen al om een relatiecrisis te voorkomen, bovendien ontbreken mij de pecunia voor een 'nieuwe', daarom eerst maar even 'updaten' haha!
flap
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: kop van drente
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

toch knippers

 · 
Posted: 11.04.2014 - 12:53  ·  #8
Ik ben toch wel nieuwsgierig of iemand er inmiddels in is geslaagd om spiegels met knippers te laten werken.

Nadat ik een spiegel was kwijtgeraakt door baldadig uitgaanspubliek, heb ik een spiegel met knippers op de kop getikt.
Alles pas 1 op 1, bediening doet het, maar niet de knippers.

Zou wel mooi zijn als ik die ook nog aan de praat krijg.

Wie weet er meer?
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 11.04.2014 - 14:55  ·  #9
Als ik me niet vergis kunnen deze alleen softwarematig door de dealer worden geactiveerd (can-bus)
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 12.04.2014 - 16:34  ·  #10
de andere optie is het doorverbinden van je spatbord-knipper naar de spiegel. Soldeer- en of draadsplitskunsten vereist.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3189
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Facelift buitenspiegels

 · 
Posted: 12.04.2014 - 18:03  ·  #11
Patrick, MijnS60, had ze op zijn vorige S60. Of de knippers ook werkten weet ik niet meer, die in de stootstrip zaten er ook nog in.
flap
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: kop van drente
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

op naar de dealer

 · 
Posted: 14.04.2014 - 11:24  ·  #12
Softwarematig, ok.

Heb dat ook al eens laten proberen met mijn later ingebouwde lederen interieur.

Toen lukte dat niet.

Ben je erg afhankelijk van de kennis en welwillendheid van desbetreffende volvodealer.

Zie mijn vaste universele garage daar nog niet toe in staat.
flap
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: kop van drente
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

helaas niet gelukt

 · 
Posted: 01.05.2014 - 13:40  ·  #13
Vandaag perfect ontvangen bij de van der schaaf en Mellema in Leeuwarden.

Keurig in overleg wat er mogelijk dan wel niet mogelijk was en tegen welke kosten.

Op eigen risico tot een update besloten, en helaas zonder succes.

Was dus dure koffie en mooie volvo's kijken voor niks.

misschien dan toch maar doorlussen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0