Fan en vacuumslang v70 classic 2.4

 
 
 
 
 
BeigeLimo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Fan en vacuumslang v70 classic 2.4

 · 
Posted: 11.05.2023 - 17:16  ·  #16
Hallo, sorry voor de late reactie. Drukte van alle kanten gehad!
Bedankt voor de tips en info lerren.
Het uitvallen heb ik alleen bij eerste keer starten na storingen wissen.
Wat betreft de camshaft position sensor storing; ik heb de VVT solenoid vervangen. De pakking was helemaal verrot. Nieuwe pakking erin en nieuwer model VVT solenoid (met ander stekkertje) en de storing is weg.
Nu heb ik alleen nog de bobine storingen. Ik zal aan de hand van je tips wanneer ik de tijd krijg controleren of er inderdaad genoeg stroom bij de bobines komt. Ik zal een update plaatsen.
BeigeLimo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Fan en vacuumslang v70 classic 2.4

 · 
Posted: 12.06.2023 - 11:31  ·  #17
Update: probleem en alle storingen verholpen. Stekker van bobine nr 4 had 1 draadje wat gesmolten was. Geknipt, verbonden met een kroontje en auto klinkt en rijdt als nieuw!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Fan en vacuumslang v70 classic 2.4

 · 
Posted: 12.06.2023 - 13:53  ·  #18
Een kroontje is op langere termijn wel een beetje vragen om problemen. Thuis voor een lampje kan dat wellicht, maar de auto trilt en wordt warm/koud (nat?) dus als ik jouw was zou ik dat (laten) solderen met een krimpkousje erom, dan ben je veel zekerder dat het op langere termijn ook goed blijft zitten. Al zou je dat moeten laten doen, dit stelt echt niks voor voor iemand die daar een beetje handig in is (ik zelf niet, mijn soldeerwerk is op YouTubevoorbeeld van hoe het niet moet, maar die paar dingen die ik gepoogd heb doen het toch nogsteeds! maar is niet kritisch: telefoonlader motorfiets etc.)
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Fan en vacuumslang v70 classic 2.4

 · 
Posted: 12.06.2023 - 20:22  ·  #19
Alsjeblieft soldeer het, ik heb ooit een Kawasaki KZ650SR gekocht en die had meer kroonsteentjes dan een normale stekker verbinding.

De motor liep niet goed rara waar dat van kwam.🧐
 
Selected quotes for multi-quoting:   0