Flashlube Vs Valve Care

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Flashlube Vs Valve Care

 · 
Posted: 15.09.2022 - 19:45  ·  #1
Wie heeft er eigenlijk wel een smeer systeem in zitten ?

Zelf ben ik steeds uitgegaan van een systeem obv vacuum waar ik mijn twijfels over heb vwb de gelijkmatig verdeling.

Ik kom echter ook postings tegen van HermanUSB, PVL & Koennie waardoor ik toch even verder ben gaan lezen.


Dan kun je idd afvragen of het nodig is. En idd bij een systeem o.b.v. vacuüm denk ik van ja succes ermee.
Een elektronisch smeersysteem lijkt mij echter toch wel andere koek. Daarbij word gewoon een keurig gelijke smering toegevoegd op alle cilinders. Elektronisch en dus gelijk

Bij het Prins VSI systeem kan het elektronischer Valve systeem geplaatst worden van Prins zelf. Zou echter ook voor de combi Prins VSI & Flashlube smeering gekozen kunnen worden ?

Ik las dat het Flashlube systeem niet op een Turbo motor kan ?

( https://www.vanmeenen.com/prod…eschermen/ )

Beide systemen verbruiken 1ml per liter lpg.,
Echter 5 liter flashlube kost zo'n 80 euro terwijl het originele blauwe Prins spul ( verplicht als je Prins valveCare neemt) 35 euro per liter kost...

Iemand die ervaring heeft ?
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Flashlube Vs Valve Care

 · 
Posted: 15.09.2022 - 19:57  ·  #2
Ik heb er wel een smeer systeem in.
Als ik het goed zeg van Flashlube.

Ik heb zelf een 2.4T.
Bij mij is recent ipv 1 plek indruppelen naar alle 5 de cilinders gemaakt.
Verdampere heeft er bij mij niet over gesproken dat het niet op een turbo motor kan.

2x volledig bijgevuld na ongv 18k kilometers dit jaar.
Of het werkt zou ik niet durven zeggen, zit er al bij mij in toen ik hem kocht :)
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 656
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Flashlube Vs Valve Care

 · 
Posted: 16.09.2022 - 01:28  ·  #3
Ik heb het wel van JLM, geen idee of het werkt. Last heb ik er ook niet van.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 926
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Flashlube Vs Valve Care

 · 
Posted: 16.09.2022 - 21:26  ·  #4
Volgens mij heeft een vacuüm smeersysteem geen zin bij een turbo motor. Er heerst immers nooit een vacuüm in de inlaat. Je hebt dan dus altijd een elektronisch smeersysteem nodig.
Bij een atmosferische motor werkt het alleen onder deellast, ofwel constante snelheid. Zodra de belasting toeneemt, vermindert het vacuüm, omdat de gasklep verder open gaat en zal de klepsmering afnemen.

In mijn optiek voldoet dus bij alle motoren alleen een elektrisch smeersysteem, omdat je vooral onder zware belasting een goede klepsmering wilt. De kleppen worden in deze situatie namelijk het heetst en heb je de hoogste kans op een verbrande klep.

Ik rijd zelf zonder smeersysteem en heb de kleppen laten stellen bij 380000. Twee kleppen waren aan de krappe kant. Alles is toen naar maximale originele speling gesteld.
Ik rijd onder zware belasting (flink bergop en zware aanhangers) gewoon op benzine om de boel niet te heet te laten worden. Procentueel maak dit geen bal uit in de kosten en geeft mij vertrouwen in de duurzaamheid van het blok.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0