Fluitend/Gierend geluid 2.4t S60

 
 
 
 
 
RoninS60
 
Avatar
 
Subject:

Fluitend/Gierend geluid 2.4t S60

 · 
Posted: 07.02.2012 - 21:34  ·  #1
Heren,

Sinds vandaag ben ik eigenaar van een hele mooie S60 2.4t uit 2002 met slechts 114.000km. Veel leuke opties als vol-leder, dolby-surround, stoelverwarming, automatisch dimmende binnenspiegel etc. Voorheen altijd Saab rijder geweest en nu toch de overstap geweest naar dat andere mooie Zweedse merk.

Het enige wat mij opvalt is dat er een vervelend hoog tooning geluid te horen is binnen in, wat oploopt met de toeren van de motor. Het lijkt nog het meeste op een pieperige ventilator en ik kan maar moeilijk zeggen waar het geluid nu vandaan lijkt te komen.

Radio en/of ACC aan of uit maakt niks uit. Wel wordt het geluid zwaarder op het moment dat ik alle stroomverbruikers aanzet (alle verlichting aan, achterruitverwarming etc.)

De garage heeft bij aflevering de multiriem, distributieriem en de vrijloop van de dynamo vervangen. Gezien de symptomen vermoed ik eigenlijk dat het geluid van de dynamo komt, als ik echter de motorkap open lijkt het daar perfect stil te zijn, terwijl het in de auto heel duidelijk hoorbaar is.

Iemand suggesties waar ik het moet zoeken? Alvast bedankt!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0