Ford Transit?

 
 
 
 
 
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Ford Transit?

 · 
Posted: 26.12.2013 - 18:57  ·  #1
Vandaag met de 4 dochters en de hond naar het bos geweest. Past allemaal goed in de Volvo, alleen de gordelverlenger (die we nog hadden liggen) deed het niet op de gordel van de Volvo. Mijn vrouw wilde gelijk een busje, maar dat doen we natuurlijk niet. Weet iemand of bepaalde gordelverlengers passen en of dat alleen Volvo gordel verlengers zijn?


Anders... :'(
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Ford Transit?

 · 
Posted: 27.12.2013 - 23:53  ·  #2
sorry, geen idee

weet je garagist dit niet?


greetz
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Ford Transit?

 · 
Posted: 28.12.2013 - 20:31  ·  #3
Het enige is iets met de maxi cosi. Bij Volvo gaven ze aan dat de verlengers niet meer leverbaar zijn (mag niet meer) en een langere gordel alleen nog voor de v40 wordt geleverd... Ze gaven aan ook geen oplossing te weten.
Dominique B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overpelt
Leeftijd: 31
Homepage: facebook.com/Br.Do…
Berichten: 167
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ford Transit?

 · 
Posted: 29.12.2013 - 19:02  ·  #4
Mijn moeder heeft ook een gordelverlenger.. ze heeft er alleen een stukje van af moeten slopen..

Ik ga iets precieser proberen te zijn..

houd de 2 metalen stukken eens langs elkaar..
Die van mijn moeder was te kort, dit was aan te passen door met een mesje een beetje plastic er af te snijden bij de gordelverlenger.. en toen paste hij wel.
Blijkbaar zijn Volvo gordel(ijzers die je in de klem steekt) langer dan sommige anderen.

Probeer eens zou ik zeggen ;)
exportdutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg
Berichten: 39
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Ford Transit?

 · 
Posted: 29.12.2013 - 23:43  ·  #5
Wij hadden hetzelfde probleem met onze (3 auto's terug) Renault Scenic. Het bleek dat de gordels te kort waren achterin om de maxi-cosi te bevestigen. Voorin was niet mogelijk vanwege het niet kunnen uitschakelen van de airbag. Bij de navraag van de 'gordelverlenger' kregen wij het antwoord dat in Duitsland dit geen probleem was, maar in Nederland sterk werd afgeraden. Ik begrijp nu dat ze ook veboden zijn op Europees niveau. Ik vond (en vind nog steeds) dat de veiligheid van je kind(eren) voor alles gaat. Daarom rijdt ik nu ook Volvo :-) Wij hebben toen gekozen voor een stoel met een basis. Die basis werd vastgezet in de gordel en hier had je veel minder gordellengte voor nodig. Voor de opvolgende stoel die wij nu hebben, is de Recaro het enige model wat wel past in de gordel. Ik had toen geen ISO-Fix. Wij hebben nu in de V70 en in de Hyundai Matrix een Recaro stoel zitten. Het was zeer verontrustend dat de Renault dealer 3 jaar geleden verkondigde dat er ook onder de stoel een stekkertje zit dat je kunt uittrekken en dan functioneerd de airbag ook niet meer. Er bleef alleen een lampje branden op het dashboard. Hij vertelde er niet bij dat dan alle airbags niet meer functioneren. Met andere woorden, met veiligheid moet je geen compromissen sluiten!!
mwg
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Homepage: avoldem.nl
Berichten: 394
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

transit?

 · 
Posted: 30.12.2013 - 08:44  ·  #6
En wat is er mis met een transit? Goeie auto veur weinug. haha

Groet Mart.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0