Four-C: ik krijg het maar niet werkend

HELP!

 
 
 
 
 
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3737
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 23.08.2021 - 17:34  ·  #16
Dat moet los van elkaar staan. Het Four-C systeem werkt via de SUM, een aparte module. Deze zit links tegen de middentunnel, ter hoogte van je rechtervoet.

Ik heb het niet meer goed gekregen. Het is ook lastig zoeken als alles goed lijkt te werken. Ik weet wel dat de auto nu nog steeds probleemloos rijdt met de Bilstein dempers.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 23.08.2021 - 19:36  ·  #17
Quote door Doeke Dobma

Dat moet los van elkaar staan. Het Four-C systeem werkt via de SUM, een aparte module. Deze zit links tegen de middentunnel, ter hoogte van je rechtervoet.

Ik heb het niet meer goed gekregen. Het is ook lastig zoeken als alles goed lijkt te werken. Ik weet wel dat de auto nu nog steeds probleemloos rijdt met de Bilstein dempers.


Dank je. Ik weet genoeg. Ga nog ff goed testen of ik nu na de kalibratie echt geen verschil merk en ga als ik ze goedkoop op de kop heb kunnen tikken de dempers voor (laten) vervangen. Ze zijn er kwa km/leeftijd aan toe en tzt laat ik hier wel weten of het 4c systeem daarna goed wel werkt.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 23.08.2021 - 20:56  ·  #18
Nieuw zijn ze niet echt goedkoop.
En gebruikt zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3737
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 23.08.2021 - 21:45  ·  #19
Gewoon goed zoeken. Bijv bij AutoDoc, als ze daar op een zeker moment relatief voordelig zijn én de dagelijkse korting is flink, dan kun je er een koopje vinden. Of eBay, of Duitse onderdelenleveranciers... zoeken, zoeken, zoeken...
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 24.08.2021 - 08:16  ·  #20
Ik kan de dempers nu al wel voor 230,- per stuk kopen en veel goedkoper heb ik ze eigenlijk niet gezien de afgelopen maanden op internet maar Richard (Plein69) heeft er ooit twee voor gezamenlijk 305,- gekocht inclusief verzendkosten, ik dacht vanuit Amerika en dat is dus nu soort van de richtprijs. Maar het verschil in prijzen voor auto onderdelen en Volvo onderdelen in het bijzonder verbaast mij telkens weer. Ik heb (natuurlijk) ook mijn luchtkwaliteitssensor kapot en de prijs van zo'n dingetje varieert ook van 20,- tot 280,-! Dat wil zeggen 20,- is een gokje want dat is de sensor die eigenlijk voor een Volkswagen is maar die schijnt ook te passen op een V70 MY 2005. Dus inderdaad zoeken, zoeken, zoeken...
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 24.08.2021 - 10:05  ·  #21
Ik heb ze toen in Duitsland op de kop kunnen tikken :

27-2-2017 aanschaf 2x Monroe C2502 voorpoten K Brakes € 372,10


Uit de Excel sheet die ik van mijn oude T5 heb bijgehouden.

Achter waren ze een stuk duurder :

15-9-2015 aanschaf aanschaf 2x Monroe C1502 (achter) Fahrzeugteile Günstig € 578,50
Robtopus
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 26.08.2021 - 11:07  ·  #22
Mijn V70 R staat momenteel ook in de werkplaats vanwege problemen met 4C. Het lijken de acceleratie-sensoren te zijn. Ik zal een update geven over het verloop.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Four-C: ik krijg het maar niet werkend

 · 
Posted: 10.09.2021 - 11:11  ·  #23
Bij mij blijkt de 4c dus echt wel helemaal goed te werken volgens de deskundigen die er voor doorgeleerd hebben. Dus voorlopig laat ik het zo maar als ik een paar goedkope dempers (C2502 voorkant dus) op de kop kan tikken dan doe ik dat wel alvast.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0