Beste Forummers,
Ik loop al enige tijd tegen een hardnekkig probleem aan met mijn V70R uit 2005 met een vogels VGI systeem.
Vorig jaar is de brandstofpomp vervangen ivm met een te hoge duty cycle van 58% bij stationair( ecm-2900 foutcode).
Na vervanging 8 maanden probleemloos rondgereden zonder enige foutmelding of CEL.
8 mnd verder met een nieuwe pomp weder om de foutcode ecm-2900 en een dutycycle van 52% stationair.
Volgens Vida moet de dutycycle 35% zijn dus zou ook de nieuwe pomp aan het overlijden zijn.
Naast de pomp zijn uiteraard de brandstof sensor en de PEM gecontroleerd.
Iemand een idee of de dutycycle stationair leidend is en altijd deze foutcode veroorzaakt?
En vanzelfsprekend gaat er bij iemand een belletje rinkelen met deze problematiek?
Volvo V70R 2005
Vogels VGI met simulator brandstofdruk
Ik loop al enige tijd tegen een hardnekkig probleem aan met mijn V70R uit 2005 met een vogels VGI systeem.
Vorig jaar is de brandstofpomp vervangen ivm met een te hoge duty cycle van 58% bij stationair( ecm-2900 foutcode).
Na vervanging 8 maanden probleemloos rondgereden zonder enige foutmelding of CEL.
8 mnd verder met een nieuwe pomp weder om de foutcode ecm-2900 en een dutycycle van 52% stationair.
Volgens Vida moet de dutycycle 35% zijn dus zou ook de nieuwe pomp aan het overlijden zijn.
Naast de pomp zijn uiteraard de brandstof sensor en de PEM gecontroleerd.
Iemand een idee of de dutycycle stationair leidend is en altijd deze foutcode veroorzaakt?
En vanzelfsprekend gaat er bij iemand een belletje rinkelen met deze problematiek?
Volvo V70R 2005
Vogels VGI met simulator brandstofdruk