Foutmelding parkeerhulp

 
 
 
 
 
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 30.04.2014 - 19:58  ·  #1
Gisteren deden m'n parkeersensoren vreemd. Als ik de versnelling in z'n achteruit zette bleven de sensoren constant piepen zonder dat er iets achter de bumper zat. Ik ben uitgestapt en met al m'n wijsheid eens over de sensoren gewreven... Opnieuw geprobeerd en vervolgens piepte de sensoren afwisselen met korte pauzes en dan weer constant alsof ik erg dicht bij een object zat.

Vandaag startte ik de S60 en kreeg een melding op het display "Service vereist parkeerhulp". De parkeersensoren maakte nu helemaal geen geluid meer, ook werd het radiosignaal niet meer onderbroken voor de parkeerhulp.

Ik heb afgelopen zaterdag een PA-200 ingebouwd met HP hoedeplank speakers. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben? De parkeersensoren hebben zaterdag, zondag en maandag nog wel gewoon naar behoren gewerkt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Veel voorkomende probleem?
Waar zou ik het probleem moeten zoeken? In de sensoren zelf?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 30.04.2014 - 21:29  ·  #2
Denk de sensoren zelf.
Wellicht vocht.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 30.04.2014 - 22:17  ·  #3
Ik heb dit enkele weken geleden ook gehad met mijn s60.
Volgende dag was het allemaal weer goed, wel nadat ik met een doek de sensoren had schoongemaakt.
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 30.04.2014 - 22:31  ·  #4
Quote door Bigdog

Denk de sensoren zelf.
Wellicht vocht.


Ik heb de auto wel even afgespoten afgelopen weekend en daarbij ook over de sensoren aangezien daar nog wat wax-resten in de randen zaten.

Is vocht een kwestie van opdrogen of om zeep geholpen sensoren?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 30.04.2014 - 22:37  ·  #5
Misschien even afwachten, want beide is mogelijk.
Overigens, als het door het afspuiten komt dan waren ze binnenkort toch wel kapot gegaan.
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 01.05.2014 - 12:30  ·  #6
Vanochtend begonnen ze weer te piepen (constant en met pauzes) zonder dat er foutmeldingen verschenen. Nog steeds niet ok aangezien er geen reden was om te piepen. Vanmiddag kreeg ik weer een foutmelding en deden ze weer niets.

Het lijkt dus een beetje een aan / uit probleempje te zijn. Inderdaad maar even afwachten wat het gaat worden.

Mocht het noodzakelijk blijken sensoren te vervangen... Is dit eenvoudig zelf te doen? Originele dealer sensoren aanschaffen of zijn hier andere opties voor?
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 01.05.2014 - 18:43  ·  #7
Is niet moeilijk . Maar ik had trekhaak en dat betekent hele bumper verwijderen was een v70 .

Zelfde problemen wel niet doen etc . Uiteindelijk 2 sensoren vervangen . Uitlezen is de enige manier om uit te vinden welke kapot of slecht zijn .
Tenzij er direct wat gemeten kan worden op de sensor .
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 12.08.2014 - 08:07  ·  #8
Een klein update betreffende de parkeerhulp...

Ik heb het probleem nu sinds Maart en het is niet meer of minder geworden. De parkeerhulp blijft wisselend werken en af en toe met foutmelding op het dashboard. Inmiddels zijn de sensoren gechecked en deze blijken allemaal te werken. Als het systeem werkt hoor je ze allemaal tikken als je je oor in de buurt houdt.

Gisteren is de S60 voor een grote beurt geweest en daarbij ook uitgelezen. De garage vond een foutmelding in de parkeersensoren aan de voorzijde. Deze heb ik echter niet dus lijkt me een valse melding. Vraagt blijft wel waarom het systeem hapert en deze melding naar voren komt?

- Heeft iemand van jullie deze melding eerder gehad?
- Wellicht door het inbouwen van de IMIV met achteruitrij camera (fantastisch systeem!!!) dat fouten anders worden doorgegeven?
Hksvs
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Brabant
Leeftijd: 41
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 12.08.2014 - 09:58  ·  #9
Quote door Kr@mmetje

.....en kreeg een melding op het display "Service vereist parkeerhulp". De parkeersensoren maakte nu helemaal geen geluid meer, ook werd het radiosignaal niet meer onderbroken voor de parkeerhulp.....


Bekend probleem. Heb ik ook af en toe. Vaak is de remedie vanuit de R terug in de D en weer terug naar R en het probleem is over.

Aangekaart bij het laatste onderhoud bij de dealer en zij konden een storing in 1 van de 4 sensoren vinden. Vervanging van 1 sensor was E 255,-. Belachelijk veel geld voor een af en toe optredende storing in 1 sensor imo.

Dus ik kan er wel mee leven.....
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Foutmelding parkeerhulp

 · 
Posted: 12.08.2014 - 10:53  ·  #10
Quote door Hksvs

Quote door Kr@mmetje

.....en kreeg een melding op het display "Service vereist parkeerhulp". De parkeersensoren maakte nu helemaal geen geluid meer, ook werd het radiosignaal niet meer onderbroken voor de parkeerhulp.....


Bekend probleem. Heb ik ook af en toe. Vaak is de remedie vanuit de R terug in de D en weer terug naar R en het probleem is over.

Aangekaart bij het laatste onderhoud bij de dealer en zij konden een storing in 1 van de 4 sensoren vinden. Vervanging van 1 sensor was E 255,-. Belachelijk veel geld voor een af en toe optredende storing in 1 sensor imo.

Dus ik kan er wel mee leven.....


Ik kan er vooralsnog ook mee leven omdat ik dus de achteruit-rij camera van VolvoTech erin heb gebouwd. Ik vind het verder gewoon irritant dat ik de melding krijg en het systeem wisselend werkt. Ook voor mede-passagiers is het irritant dat ik achteruit rij terwijl de sensoren aangeven dat er wat achter de bumper zit wat er niet is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0