Foutmelding; Turbodruk te hoog?

Alleen boven de 100 km/h?

 
 
 
 
 
zeg maar Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Opsterland
Leeftijd: 46
Berichten: 116
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Foutmelding; Turbodruk te hoog?

 · 
Posted: 02.02.2015 - 09:38  ·  #1
All,

Het volgende speelt gebeurt zo nu en dan. Zeg, boven de 100 km/h, flink doortrekken resulteert vaak in een foutmelding en kortstondig vermogen verlies. In het scherm komt dan “Engine system service required”. Met een uitleesapparaat komt met de volgende melding: 1540 Turboregeling. Druk te hoog_

Na 2 dagen is de melding weer weg. Het vreemde is dat ik op de snelweg deze foutmelding zonder veel drama kan oproepen. Zelfde ook geprobeerd vanuit stilstand, een 0 tot 100 run zeg maar. Hierbij komt geen foutmelding, terwijl ik hier veeeel meer gas geef!

Nu zat ik zelf te denken aan het feit dat het laatste stuk plastic van mijn luchtinlaat nog niet is bevestigd. Rijwind heeft nu dus geen (positieve?) invloed op de druk in het luchtsysteem. Wellicht dat daardoor sensoren in de war raken,…?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Foutmelding; Turbodruk te hoog?

 · 
Posted: 02.02.2015 - 10:45  ·  #2
Ga ervan uit dat je een diesel hebt, hoe is het met je turbodruk regelklep, het klepje dat gemonteerd zit ter hoogte van het luchtfilterhuis..?? deze willen nog wel eens dicht gaan zitten.. ook lekke motorsteunen kunnen dit euvel veroorzaken..
zeg maar Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Opsterland
Leeftijd: 46
Berichten: 116
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Foutmelding; Turbodruk te hoog?

 · 
Posted: 04.02.2015 - 09:13  ·  #3
Bedankt.
Binnenkort gaat de auto voor een grote beurt. Dan maar eens goed zoeken naar het euvel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0