Fuel Rail Pressure Sensor

2.4 D mist vermogen en hikt af en toe

 
 
 
 
 
groot406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 24.08.2014 - 20:21  ·  #1
V70 2.4D, 2008, 115.000 km
Minder vermogen en af toe onregelmatige loop, ook stationair. Connectoren op de injectoren losgehaald in ingespoten met contactreiniger. Probleem opgelost ! Echter nu, twee weken later hetzelfde euvel. Met de net aangeschafte Vida - hulde aan Turbodesk-Marcel voor de geweldige ondersteuning om dat werkend te krijgen - de DTC uitgelezen en de blijvende fout is P019300: Fuel Rail Pressure Sensor High Input. Heeft iemand hier ervaring mee ? De sensor vervangen ?
Andere testen uitvoeren ? Zag op een Amerikaans forum dat ze bij benzine motoren vaak vervangen moeten worden, maar nu gaat het om een diesel..
groot406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

vervolg Fuel Rail Pressure Sensor High Input

 · 
Posted: 26.08.2014 - 12:30  ·  #2
Het probleem blijkt lastig: de fout is niet permanent.
Eerder al verdwenen na het schoonmaken van de injector-connectoren. Nu was ik op zoek naar de code van de sensor, eerst maar een op de sensor zelf gekeken en niets kunnen zien. Ook die connector losgehaald in gespoten met contactspray. Daarna in Vida het onderdeel nummer opgezocht. Maar ook nog maar weer even de foutcodes uitgelezen: eerst de oude gereset, en nu: ''geen fouten gevonden''. Goed naar de kabelboom gekeken en gelet op eventuele beschadigingen, niets te zien. Het kan natuurlijk een haperende sensor zijn...Wat ik me ook nog afvraag: de foutcode tekst is ''Fuel Rail Pressure Sensor High Input''. Ik zou denken dat de input van de sensor de brandstof druk is, zou die dan af en toe te hoog zijn ? Dan verwacht je een melding over de brandstofpomp. Of bedoelen ze dat input op de ECM die van die sensor komt continue hoog is ?
Sensor vervangen zou ook kunnen, maar is niet echt goedkoop: op internet gevonden voor prijzen varierend van € 151,-- tot € 353,--. Natuurlijk hoge druk in de rail, sensor heel langzaam losdraaien en diesel laten weglopen ? Of zit er ergens een bleeder ?

Iemand eerder met dit probleem te maken gehad ? Suggesties ?
groot406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Fuel Rail Pressure sensor- Part 3

 · 
Posted: 10.09.2014 - 13:55  ·  #3
Inmiddels hebben bijna 200 mensen naar mijn bericht gekeken. Helaas heeft niemand een reactie geplaatst. Blijkbaar zijn er niet of nauwelijks problemen met deze hogedruk brandstof sensor cq. foutcode 019300...
Op dit moment rijdt de auto nog steeds prima. Ik blijf zitten met de vraag wanneer het terug komt - over 3 weken een trip naar Nederland gepland (2000 km v.v.) en dan wil je onderweg liever geen gedoe en dus wacht ik nog even met het preventief vervangen van de sensor.
Ook niet iemand die weet of ik die sensor gewoon heel langzaam uit de onder hoge druk staande injectiebuis kan draaien ?
Na vervangen gewoon starten ?
groeten.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 10.09.2014 - 17:22  ·  #4
Geen idee, mijn klachten waren vergelijkbaar, de foutcode echter niet.
Er is hier voldoende te vinden dat uiteindelijk bij de IC uitkomt, jouw foutcode kan ik niet plaatsen aan een oplossing.
Sorry?
groot406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 11.09.2014 - 16:39  ·  #5
Dank voor je reactie.
Aangezien je vergelijkbare klachten had: wat was in jouw geval dan de oplossing ?

(bij mijn foutcode P019300 wordt in Vida als uitleg gegeven: Fuel Rail Pressure Sensor High Input)
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 11.09.2014 - 23:26  ·  #6
De IC, InterCooler, was stuk.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 12.09.2014 - 14:37  ·  #7
Zijn je injectors wel nog ok? Lekt er geen?
groot406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 13.09.2014 - 19:17  ·  #8
Ik weet niet of er iets is met de injectoren, ik baseer me op de foutcode uit Vida.

Maar het was natuurlijk wel vreemd dat het probleem de eerste keer verdween na het inspuiten van de injector-connectoren met contact-reiniger, maar toen had ik nog geen Vida. De tweede keer verdween het probleem na dezelfde behandeling van die hogedruk brandstof sensor. Misschien is deze toch langzaam aan het overlijden...

Weet echt niemand hoe je het beste die sensor kunt vervangen ?
hoggie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Burseryd ( Zweden )
Leeftijd: 45
Berichten: 230
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 13.09.2014 - 20:02  ·  #9
Officieel mag je zo'n sensor niet los vervangen,alleen de hele commonrail.
Dit is omdat 'men' bang is dat er dus wat metaalschilfers kunnen loskomen bij het losdraaien en deze dus schade zouden kunnen aanrichten aan injectoren/verstuivers.
Doorgaans is de sensor ook niet los te verkrijgen.
groot406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 13.09.2014 - 20:45  ·  #10
Tja, ..het systeem staat onder druk, eventuele schilfers worden dan toch naar buiten gespoeld tijdens het losdraaien ?
De sensor wordt op meerdere websites aangeboden, zowel op basis van het Volvo-onderdeel nummer als op basis van het Bosch nummer. Ook in Vida staat de sensor als separaat onderdeel aangegeven en niet als een geheel met de rail.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Fuel Rail Pressure Sensor

 · 
Posted: 13.09.2014 - 23:26  ·  #11
Quote door blastaway

Zijn je injectors wel nog ok? Lekt er geen?


Dat is een mogelijkheid, maar als de auto normaal kan starten lijkt me dat euvel uitgesloten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0