2.4 bi-fuel start slecht

 
 
 
 
 
bi fuel
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 bi-fuel start slecht

 · 
Posted: 01.03.2013 - 21:02  ·  #46
Klepspeling is bij die van mij nog nog nooit gecontroleerd, maar is dit mogelijk zonder al te grote ingrepen?
frankkreukniet
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 bi-fuel start slecht

 · 
Posted: 01.03.2013 - 21:14  ·  #47
even off topic, weet iemand hoe ik die foto van mijn vinnummer eraf kan halen? als ik het wil bewerken dan staat er dat de tijd om te bewerken om is.
:bandit:
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: 2.4 bi-fuel start slecht

 · 
Posted: 01.03.2013 - 23:57  ·  #48
Quote door bi fuel

Klepspeling is bij die van mij nog nog nooit gecontroleerd, maar is dit mogelijk zonder al te grote ingrepen?


Toevallig gisteren bij de dealer geweest. Het controleren van de klepspeling kost 200 euro, mits het motorblok is voorzien van controle gaten.

Mijn auto start ook af en toe slechter, er is echter geen pijl op te trekken.
Op dit moment rij ik een tank v-power met een flesje tunap inkector reiniger in de tank.
Daarmee heb ik gisteravond een halve tank leeggereden door even flink te planken op de Duitse snelweg. Auto loopt wanneer warm goed op benzine, zelfs makkelijk de 220 aan kunnen tikken.
Hopelijk heeft het geholpen om de injectoren schoon te krijgen, de tijd zal het leren.

Mijn auto loopt met een koude motor op benzine niet zo lekker en houdt in, als de motor eenmaal warmer is dan merk ik er niks meer van, zowel op benzine als LPG.

Volgende stap wordt bij mij ook de benzine filter vervangen, bougies, olie en luchtfilter.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 2.4 bi-fuel start slecht

 · 
Posted: 02.03.2013 - 00:42  ·  #49
Quote door frankkreukniet

even off topic, weet iemand hoe ik die foto van mijn vinnummer eraf kan halen? als ik het wil bewerken dan staat er dat de tijd om te bewerken om is.
:bandit:


Even een PM naar Laguna-S60 sturen, hij kan namelijk je posting wel bewerken.
robbbie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wijchen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: 2.4 bi-fuel start slecht

 · 
Posted: 02.03.2013 - 11:55  ·  #50
Mijn monteurtje kost het 15 min werk. Heb wel de gaten om t te meten.
Denk bij je problemen ook aan gasklephuis. Als je vialle hebt, kan t ook dat je injectoren los zitten: valse lucht. Ook de inj zelf kunnen defect of scheef staan in het spruitstuk. Ook defecte bobine kan oorzaak ziijn.
Gr rob
bi fuel
 
Avatar
 
Subject:

Re: 2.4 bi-fuel start slecht

 · 
Posted: 02.03.2013 - 20:53  ·  #51
Quote door RoyvW

Quote door bi fuel

Klepspeling is bij die van mij nog nog nooit gecontroleerd, maar is dit mogelijk zonder al te grote ingrepen?


Toevallig gisteren bij de dealer geweest. Het controleren van de klepspeling kost 200 euro, mits het motorblok is voorzien van controle gaten.

Mijn auto start ook af en toe slechter, er is echter geen pijl op te trekken.
Op dit moment rij ik een tank v-power met een flesje tunap inkector reiniger in de tank.
Daarmee heb ik gisteravond een halve tank leeggereden door even flink te planken op de Duitse snelweg. Auto loopt wanneer warm goed op benzine, zelfs makkelijk de 220 aan kunnen tikken.
Hopelijk heeft het geholpen om de injectoren schoon te krijgen, de tijd zal het leren.

Mijn auto loopt met een koude motor op benzine niet zo lekker en houdt in, als de motor eenmaal warmer is dan merk ik er niks meer van, zowel op benzine als LPG.

Volgende stap wordt bij mij ook de benzine filter vervangen, bougies, olie en luchtfilter.


Mijn probleem is exact gelijk aan die van jou. Benzine filter wordt deze week vervangen de rest heb ik al gedaan dit had helaas geen resultaat. (bougies, accu, olie, oliefilter)
Wordt vervolgd..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0