Goedendag forum lezers,
Ik heb een nieuw onderwerp aangemaakt, om reden dat ik op mijn bovengenoemde eerdere topic vrijwel geen reacties meer krijg! Terwijl ik nog steeds een serieus probleem. Lees dat topic er eventueel op na!
Gisteren deed 'ie het dus weer; ik start de auto. Niets te merken, want hij loopt als een zonnetje.
Al bij het wegrijden, kleine rukjes aan het gas. De motor is dan nog niet naar LPG overgeschakeld!
Als ik dan niet oplet en de koppeling niet intrap, wordt het ,horten en stoten.
Dus even de koppeling in en dan doorrijden. Bij schakelen gebeurt het dan soms ook dat er weer een ruk aan het gas wordt gegeven. Gebeurt dat op een rotonde of na een bocht na terugschakelen, dan is dat heel onprettig en bij nat weer ook gevaarlijk.
Eenmaal op de snelweg gebeurt dat rukken onregelmatig gedurende een hele rit.
Verder is nog het vermelden waard, dat deze storing zich voordoet, ongeacht belasting, temperatuur van de motor en van de buitenlucht of caravan trekken. Rijden op LPG of benzine verandert het gedrag van de motor evenmin.
Het lastige is hierbij ook, dat dit symptoom zich niet alle dagen en niet alle ritten manifesteert.
De garage die de gasklep verving en de software opnieuw installeerde weet zo niet wat er nu aan zou kunnen schelen.
"Het uitzoeken kan heel tijdrovend zijn!", was de boodschap. Dus ik zie een bui met het uiteindelijk overhandigen van een hoop € 's al hangen.
Dus lees ik graag suggesties van 'ervaren' lezers, c.q Volvo rijders.
Nog even om op te frissen; het betreft mijn S 60 uit 2001, type 2.4 140 PK. De km-stand is 344.000.
Zo benieuwd is Hans Visser
Ik heb een nieuw onderwerp aangemaakt, om reden dat ik op mijn bovengenoemde eerdere topic vrijwel geen reacties meer krijg! Terwijl ik nog steeds een serieus probleem. Lees dat topic er eventueel op na!
Gisteren deed 'ie het dus weer; ik start de auto. Niets te merken, want hij loopt als een zonnetje.
Al bij het wegrijden, kleine rukjes aan het gas. De motor is dan nog niet naar LPG overgeschakeld!
Als ik dan niet oplet en de koppeling niet intrap, wordt het ,horten en stoten.
Dus even de koppeling in en dan doorrijden. Bij schakelen gebeurt het dan soms ook dat er weer een ruk aan het gas wordt gegeven. Gebeurt dat op een rotonde of na een bocht na terugschakelen, dan is dat heel onprettig en bij nat weer ook gevaarlijk.
Eenmaal op de snelweg gebeurt dat rukken onregelmatig gedurende een hele rit.
Verder is nog het vermelden waard, dat deze storing zich voordoet, ongeacht belasting, temperatuur van de motor en van de buitenlucht of caravan trekken. Rijden op LPG of benzine verandert het gedrag van de motor evenmin.
Het lastige is hierbij ook, dat dit symptoom zich niet alle dagen en niet alle ritten manifesteert.
De garage die de gasklep verving en de software opnieuw installeerde weet zo niet wat er nu aan zou kunnen schelen.
"Het uitzoeken kan heel tijdrovend zijn!", was de boodschap. Dus ik zie een bui met het uiteindelijk overhandigen van een hoop € 's al hangen.
Dus lees ik graag suggesties van 'ervaren' lezers, c.q Volvo rijders.
Nog even om op te frissen; het betreft mijn S 60 uit 2001, type 2.4 140 PK. De km-stand is 344.000.
Zo benieuwd is Hans Visser