Gisteren begon de auto ineens te horten op de snelweg. Foutmelding: rijdt langzaam, motorstoringslampje ging branden.
Doet zich voor op benzine en Lpg.
Auto herstart, probleem voorbij.
Thuis uitgelezen in Vida: geen directe foutmelding. Bobines en bougies zijn nog redelijk recent..
Mijn eerste indruk: gasklephuis. Alleen dit is al het derde Gasklephuis. De laatste heeft er 280.000 km op zitten.
Vida geeft in de tekst aan dat er max. 13 graden verschil mag zitten tussen de 2 kleppen. Ik heb 16 graden. Maar bij mijn weten heeft Volvo voor latere exemplaren de marges wat ruimer gezet.
Wie weet dat?
Andere vraag: waarom lost een herstart het probleem van ‘horten’ (al dan niet tijdelijk) op?
Doet zich voor op benzine en Lpg.
Auto herstart, probleem voorbij.
Thuis uitgelezen in Vida: geen directe foutmelding. Bobines en bougies zijn nog redelijk recent..
Mijn eerste indruk: gasklephuis. Alleen dit is al het derde Gasklephuis. De laatste heeft er 280.000 km op zitten.
Vida geeft in de tekst aan dat er max. 13 graden verschil mag zitten tussen de 2 kleppen. Ik heb 16 graden. Maar bij mijn weten heeft Volvo voor latere exemplaren de marges wat ruimer gezet.
Wie weet dat?
Andere vraag: waarom lost een herstart het probleem van ‘horten’ (al dan niet tijdelijk) op?