Geartronic automaat V70 schakelt niet naar neutraal bij remmen

Oplossing gezocht, alvast bedankt. Ed

 
 
 
 
 
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Geartronic automaat V70 schakelt niet naar neutraal bij remmen

 · 
Posted: 05.09.2010 - 22:35  ·  #1
Hallo,
Ik heb niet veel verstand van de techniek die er achter zit maar ik rijd sinds jaar en dag automaten. Mij komt het vreemd over dat hij naar "N" zou moeten schakelen. Als je het gas loslaat en langzamer gaat rijden kun je horen dat je op de motor afremt. Als je stil staat is hij inmiddels teruggeschakeld naar 1. Het toerental ligt lager dan in N. Als je lang (voor een stoplicht) stil staat zet de automaat zelf in N. Minder warmteproductie in de bak, iets meer toeren en dus iets meer koeling.
Remcokw
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geartronic automaat V70 schakelt niet naar neutraal bij remmen

 · 
Posted: 24.09.2010 - 17:25  ·  #2
Heb af en toe hetzelfde probleem.

De problemen van mij zijn destijds grotendeels opgelost doordat de Volvo dealer softwarematig de oliedruk in de bak verhoogd heeft.

Volgens Autrans is het een slijtageprobleem van de bak en heeft het met
olie te maken.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Geartronic automaat V70 schakelt niet naar neutraal bij remmen

 · 
Posted: 26.09.2010 - 23:43  ·  #3
De mijn gaat morgen naar de Volvo dealer in Ruurlo, heb ook het probleem dat de bak af en toe abrupt naar de 1e versnelling schakeld bij het aanremmen voor een kruising o.i.d.
twee weken geleden heeft de dealer een speciaal spoel middel in de bak gedaan... moest dar 1000km mee rond rijden, de eerste 100km schakelde de bak echt heel slecht... daarna werd het beter... het abrupt naar de 1e is nu bijna niet meer waarneembaar... gebeurd 1 a 2 keer per rit.
De olle was niet echt heel helder meer... het spoel middel wordt morgen vervangen, de bak wordt dan gespoeld en olie vervangen. Tevens ge reset en van de laatste software voorzien... gaat weer een bom duiten kosten... Ik hoop dat het probleem er dan ook uit is... verder schakeld de bak prima geen centje pijn.

Frans...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0