Geartronic Defect V70-AWD

 
 
 
 
 
Swagers
 
Avatar
 
Subject:

Geartronic Defect V70-AWD

 · 
Posted: 26.03.2012 - 12:50  ·  #1
Heb 7 mnd geleden een V70 D5 AWD Geartronic aangeschaft uit 2004 met slechts 108000KM (gecontroleerd) op de teller.
Nu met 128000KM is na een misschakeling de transmissie defect en moet volgens de dealer
vervangen worden. Kosten € 4000/4100 excl BTW (vervanging bak)

Misschakeling is uitgelezen en gereset, er waren geen andere meldingen

Tijdens het schakelen trad er een misschakeling op, display gef "-" (herkende dus de
juiste versnelling niet meer). Bak schakelde niet meer op wel terug.
Ik ben afgesleept door de ANWB, daar de auto alleen nog maar in de R sjoege gaf
"optrekken" was vergelijkbaar als met een tot op de draad versleten koppelingsplaat

Heeft er iemand ervaringen met een dergelijk probleem ?
Kan toch niet zo zijn dat bij een dergelijk kilometrage de bak vervangen moet worden ?
Auto is dealer onderhouden.

Coulance, garantie, aansprakelijkheden doet allemaal niet terzake, het gaat mij
om de storing.
Bespaar me svp de mails met bij de hande opmerkingen en reageer svp op het topic
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Geartronic Defect V70-AWD

 · 
Posted: 26.03.2012 - 15:32  ·  #2
Swagers
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geartronic Defect V70-AWD

 · 
Posted: 28.03.2012 - 10:46  ·  #3
Beste Frans

hartelijk dank voor je reactie !
Ziet er inderdaad helemaal top uit en nooit geweten wat een "bagger" er uit zo'n bak kan komen.
Enfin, ik heb echter nooit problemen ervaren zoals die omschreven worden: bonken, haperen etc.
echter is de bak in een misschakeling geschoten: tijdens het terugschakelen werd er geaccelereerd
en schoot toen in een storing: service automatische transmissie spoed
De bak schakelde toen nog wel, auto stil gezet, motor uit/aan en toen vond de bak de versnellingen
weer. ODB uitgelezen: Misschakeling, geen verdere storingen of id aangetroffen. Reset uitgevoerd.
Bak schakelde weer als vanouds, goed maar soms wat lui/traag. Geen verdere aandacht aan besteed:
auto reed immers weer prima. Tot dat ik op de bewuste dag wederom een misschakeling had.

Zou bij een bak met zo weinig KM's die door de Volvo-dealer onderhouden is dit mogen/kunnen
voorkomen ? Het is een blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar zou dat de oorzaak kunnen zijn ?
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Geartronic Defect V70-AWD

 · 
Posted: 28.03.2012 - 13:11  ·  #4
Ik zou Gerry gewoon eens bellen en om advies vragen...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0