GearTronic

alleen nog 3rd versnelling, N en R...

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: GearTronic

 · 
Posted: 29.10.2013 - 18:42  ·  #16
Inderdaad heb je daar wel een punt. Maar de N verruilen voor een 850 zie ik je nog niet snel doen Hans. En elke wagen heeft voors en tegens. Dus ach... Af en toe heb je weleens pech. Maar dat geldt voor de 850 en de Classic 70 net zo goed. ;)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: GearTronic

 · 
Posted: 29.10.2013 - 18:46  ·  #17
Quote door Bigdog

Canbus, niet de fijnste uitvinding.
Een 850 zie ik ook nog wel zitten, maar mooie exemplaren worden schaars, of na verhouding te duur.
Lastig, lastig....


;) en ik denk er toch wat genuanceerder over.

Ieder voordeel heb z'n nadeel. Uiteindelijk zijn CANBUS auto's soms onvoorspelbaar in hun foutmeldingen, maar foutmeldingen ontstaan nooit zonder reden.

Ik denk dat het hele CANBUS sterk wordt overdreven, ja het is helaas niet meer mogelijk om zo maar een willekeurig onderdeel te verwisselen. Maar ja, het biedt ook mogelijkheden om redelijk snel inhoudelijk te gaan zoeken naar storingsmeldingen waarbij logisch nadenken i.c.m diagnose informatie vaak al veel brengt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: GearTronic

 · 
Posted: 29.10.2013 - 19:20  ·  #18
Het is maar hoe je het ziet.
Er zijn steeds minder monteurs die nog echt kunnen sleutelen en even iets ouderwets aansluiten is er ook niet meer bij.
Ook heb ik al een paar keer meegemaakt dat de oorzaak van een storing totaal niet door Vida werd aangegeven.
Foutmelding met een mogelijke oplossing, ja dat wel, maar dit had weinig te maken met de werkelijke oorzaak.
Het resultaat is dat je daardoor op het verkeerde been wordt gezet en geld uitgeeft aan zaken, waar niets aan mankeert.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: GearTronic

 · 
Posted: 30.10.2013 - 09:24  ·  #19
2 weken geleden, na een trip naar de Nurburgring gestrand langs de 61 in Duitsland met een Honda Insight. Om onverklaarbare reden sloeg 'ie af na 2 seconden probleemloos lopen. Op zaterdagavond, dus succes verzekerd. >_<

Adac arriveert en hangt de laptop aan de auto: 'ehr signaliert kein Fehler, entschuldigung!' O-) Afgesleept naar de Hondadealer, via taxi, trein, bus, trein en taxi zeven uur later thuis.

Diagnose: storing motormanagement. Reparatieomschrijving: reset motormanagement.




<_<


Doe mij m'n 309 maar...
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: GearTronic

 · 
Posted: 30.10.2013 - 09:26  ·  #20
Al gaan we lekker offtopic...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: GearTronic

 · 
Posted: 30.10.2013 - 19:06  ·  #21
On Topic dan maar. ;-)


Quote door EnnoE34

;) en ik denk er toch wat genuanceerder over.


Zoals jij de canbus gebruikt wordt het een ander verhaal.
Jij rijdt met een auto en kijk vervolgens wat de waardes zijn.
Met deze waardes kun je wel degelijk een goede diagnose stellen (, vooropgesteld je heb een goede referentie).
Zo heeft een canbus ook weer zijn voordelen.
Tja, moderne techniek, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0