Gechipt en nu?

Komend onderhoud bij 218.000 km?

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Gechipt en nu?

 · 
Posted: 19.07.2018 - 15:54  ·  #16
Zo te zien heb je dezelfde benzine motor als in mijn karretje Barto! De mijne is ook pas bij 240 dkm getuned.

Een erg fijne met een low-pressure turbo erop, komt snel op toeren en levert dan al veel kracht.
Ik heb de meeste winst/plezier gemerkt van een nieuwe Luchtmassameter of MAF sensor genoemd.
Een nieuwe TCV schijnt soms ook nodig zijn na 2 ton, maar ik heb weinig gemerkt van de vervanging van dat ding moet ik eerlijk zeggen.

Ook schijnt er iets met een turbodruksensor te zijn die je kan vervangen voor de sate 0 tuning (klaarmaken vooraf)

Na de nieuwe LMM reed mijn auto weer zalig icm de nieuwe VVT poelies die Poika/Blade erop gezet heeft is de motor heerlijk soepel geworden.

O Ja, bij Blade kan je dat allemaal laten doen, hij kan zien wat er vervangen moet worden en wat niet, hij zal je niets overbodigs rekenen. Of bij MMTS als je meer in oosten woont.. dat is ook een perfect adres.

Hopelijk heb je er wat aan, veel leuke en veilige km's gewenst hoor.
DJ
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Gechipt en nu?

 · 
Posted: 19.07.2018 - 17:06  ·  #17
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Gechipt en nu?

 · 
Posted: 19.07.2018 - 17:17  ·  #18
De hele tijd als ik topic titel voorbij zie komen ben ik geneigd om te zeggen "ga gewoon van de chiptuning genieten en maak je niet te druk..."

Aan de andere kant snap ik ook wel dat je benieuwd bent wat er nog meer allemaal mogelijk verbeterd kan worden hoor, ben er zelf ook wel mee bezig wat dat betreft ;-)
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Gechipt en nu?

 · 
Posted: 19.07.2018 - 20:02  ·  #19
Sorry Bolbo, sateh tuning.. je kan zien dat koken mijn hobby is en de spellingcontrole even overactief was >_< :-)

Maar JanVis heeft gelijk, genieten doe ik echt elke dag sinds de tuning.. (2,5 jaar geleden oid).
Maar NA een tuning komen eventuele gebreken/slijtage wat duidelijker aan het licht.

Die van mij was nogal bruut in de vermogensafgifte bv; het kwam er nogal plotseling in.
Na het vervangen van de LMM is het totaal anders! (icm nieuwe in en uitlaat VVT poelie )
Een klein beetjes schokkerig nog, maar lang niet zoals het was.
Ik heb begrepen dat bv deze maf sensor niet het eeuwige leven heeft en bv na de 2,5 ton wel vervangen kan worden.

Daarom is een soort stage 0 controle/upgrade van dit soort dingen wel aan te bevelen vind ik persoonlijk.
Als je toch 300 euro uit gaat geven voor een tuning, dan is het budget er ook wel om dat soort dingen en eerder genoemde zaken even op orde te krijgen.

Zelf geloof ik niet in perfectie van mijn auto. Als je in een auto van 11 jaar oud gaat rijden met redelijk wat kilometers op de klok dan zal er echt wel e.e.a. “ niet perfect” zijn. Bijvoorbeeld de motor van mijn auto schudt en trilt wat na het wegrijden uit de straat, na paar kilometer is het weg.
Ik hem me hier nooit zo druk over gemaakt en ga ook niet uitzoeken wat het zou kunnen zijn. Hij rijdt verder prima goed, dus dan vind ik het wel gesneden :-)

DJ
P.S. het vervangen van de VVT's raad ik trouwens niet aan als iets wat standaard vervangen moet worden, voor de duidelijkheid!
Bij mijn auto moest Poika die helaas vervangen, ze bleken versleten te zijn.. Die lummels moesten speciaal uit Goteborg komen en waren dan ook Zweeds geprijsd helaas!
Barto
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 50
Berichten: 360
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Gechipt en nu?

 · 
Posted: 05.08.2018 - 19:29  ·  #20
Hey Dirk,

Bedankt voor je tip om eens bij Blade langs te rijden. Het is niet ver van hier in Den Haag, dus dat kan geen kwaad. Ik merk dat ik graag een comfortabele auto wil. Dat is met de Volvo natuurlijk een schot in de roos. Dat de LMM er een meer soepele auto van kan maken, klinkt daarom ook als muziek in mijn oren. Het is natuurlijk de vraag of mijn LMM vervangen moet worden...

Met de tips hier op het forum kan ik ook wel verder vooruit. Een goede tip om voor een langer rit (vakantie) even naar de airco te laten kijken, vind ik gewoon een gouden tip. Ik denk ook wel dat ik mijn auto opnieuw laat uitlijnen en tzt een paar nieuwe motorsteunen kan denk ik ook alleen maar bijdragen in een meer soepele auto.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0