Beste Forummers,
In het draadje over chippen ( topic.php?p=283491#real283491) gaat het natuurlijk over chippen, maar ook over zaken die verder te maken hebben met onderhoud en gebruik/ verbruik. Toen ik daar iets postte bedacht ik mij: Wat nu, na het chippen?
In augustus heb ik de V70 laten chippen ( 2.0 benzine/ automaat) van 180 naar zo'n 225 pk. Hoeveelheid toegenomen Nm zou ik niet weten. Om de boel niet direct te soep in te laten lopen heb ik toen ook een automaatflush laten uitvoeren. En wat een verbetering was dat!
Maar wat nu? Het is niet de bedoeling om er een enorme anabolen auto van te maken, maar de de kilometerstand staat op 218.000 en ik kan mij voorstellen dat er eea motorisch aan de beurt kan komen. Ik denk bijvoorbeeld aan het benzinefilter, luchtfilter en misschien injectoren. Kijk, ik kan aan de ene kant wel chippen, maar als de V70 niet constant aan voldoende benzine en of lucht kan komen, is er toch iets voor verbetering vatbaar. Dus, wat nu?. Remmerij aan de voorzijde en het onderstel zijn onlangs vervangen
. Laat me weten wat jullie adviezen zijn!
In het draadje over chippen ( topic.php?p=283491#real283491) gaat het natuurlijk over chippen, maar ook over zaken die verder te maken hebben met onderhoud en gebruik/ verbruik. Toen ik daar iets postte bedacht ik mij: Wat nu, na het chippen?
In augustus heb ik de V70 laten chippen ( 2.0 benzine/ automaat) van 180 naar zo'n 225 pk. Hoeveelheid toegenomen Nm zou ik niet weten. Om de boel niet direct te soep in te laten lopen heb ik toen ook een automaatflush laten uitvoeren. En wat een verbetering was dat!
Maar wat nu? Het is niet de bedoeling om er een enorme anabolen auto van te maken, maar de de kilometerstand staat op 218.000 en ik kan mij voorstellen dat er eea motorisch aan de beurt kan komen. Ik denk bijvoorbeeld aan het benzinefilter, luchtfilter en misschien injectoren. Kijk, ik kan aan de ene kant wel chippen, maar als de V70 niet constant aan voldoende benzine en of lucht kan komen, is er toch iets voor verbetering vatbaar. Dus, wat nu?. Remmerij aan de voorzijde en het onderstel zijn onlangs vervangen
. Laat me weten wat jullie adviezen zijn!
Tsja, wat wil je zelf en wat kun je zelf is denk ik een van de belangrijkste vragen. Het chippen op de manier zoals nu is gedaan is voor de meeste mensen al genoeg natuurlijk. Wil je echt serieus verder gaan met tunen loopt het al snel, heel erg snel, fors in de papieren. Plus als nadeel dat je bijna iedere keer moet (laten) bijstellen als je iets verandert cq vervangt. En dan praat je alleen over het motorgedeelte, Wil je het, in mijn optiek, goed doen kun je ook meteen aan de gang met het onderstel en remmen want dit is niet op echt grote vermogens berekend. Of althans, dat moet je niet willen bedoel ik eigenlijk. Een paar honderd PK en dan de standaard remmetjes eronder met het standaard onderstel, brrr.....