Gedeelde leuning achterbank kan niet meer plat

V70 T5 MY2000

 
 
 
 
 
Volvo-fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 72
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Gedeelde leuning achterbank kan niet meer plat

 · 
Posted: 30.08.2014 - 22:12  ·  #1
Ik wilde vandaag mijn leuning van de achterbank plat doen, maar het smalle gedeelte linksachter wil niet meer plat. Als ik de knop naar achteren schuif hoor ik geen "klik" en nu kan hij niet meer plat. Hoe hard ik ook aan de leuning duw of trek, hij zit muurvast.
Kan ik op een of andere manier nog bij het ontgrendelingsmechanisme komen om dit te herstellen?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Gedeelde leuning achterbank kan niet meer plat

 · 
Posted: 01.09.2014 - 19:11  ·  #2
Bekend verschijnsel, binnenin de schuif is er een deel weggebroken. Met veel beleid, zaklamp, lange schroevendraaier en wat krachttermen is de leuning los te krijgen.
En voor je een nieuw onderdeel monteert, eerst alles lekker inspuiten met smeervet (white grease oid)
Volvo-fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 72
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Gedeelde leuning achterbank kan niet meer plat

 · 
Posted: 05.09.2014 - 20:02  ·  #3
@Waltersan: Idd was er binnenin de schuifknop wat afgebroken.
Bij de dealer een nieuwe besteld en thuis alles gedemonteerd, maar wat een ellende om de kapotte schuifknop uit de plastic kap te krijgen.
Ik heb wel een half uur zitten pielen om de kapotte knop er voorzichtig uit te wippen zonder de dunne plastic plaatjes binnenin de kap kapot te breken.
Na een half uur nog niet er uit, toen maar de knop mechanisch verwijderd. Met een hobbymes de 2 plastic palletjes doorgesneden en met een scherpe nijptang het plastic in stukjes voorzichtig afgebroken en uiteindelijk de knop er uitgekregen. Tjonge, tjonge wat een geklooi zeg. :devil:
Frapant is dan wel dat je binnen 10 seconden de nieuwe knop weer terug in de kap kunt klikken. :D

Helaas was ook nog wel de veiligheidsgordel te ver opgerold en geblokkeerd, dus het kleine kussen van de bekleding verwijderd, onderste punt van de gordel losgemaakt, leuning recht, gordel weer terug gerold en weer gemonteerd.Uiteindelijk weer alles gemonteerd en het werkt weer als nieuw. :happy:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Gedeelde leuning achterbank kan niet meer plat

 · 
Posted: 05.09.2014 - 20:19  ·  #4
Op de achtergordel zitten TWEE plastic rondjes; eentje om de gordelsluiting op hoogte te houden, en eentje om de gordel niet te ver te laten inrollen als je de bank plat doet.
Volvo-fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 72
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Gedeelde leuning achterbank kan niet meer plat

 · 
Posted: 05.09.2014 - 20:32  ·  #5
Hij was dus te ver ingerold omdat ik onder de gordel nog een plastic clip moest verwijderen om de kap er af te krijgen. Die plastic clip was een soort aanslag om dat te voorkomen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0