Geen Dashboard V70

Dashboard

 
 
 
 
 
Haak
 
Avatar
 
Subject:

Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 19.05.2011 - 15:25  ·  #1
Hallo iedereen,
Ik heb het dashboard van mijn V70 (1997) gedemonteerd gehad (ivm aanleggen bedrading onder het dashboard door, tbv navigatie) en heb het dashboard weer terug geplaatst. Nu heb ik echter geen km teller, toerenteler, oliedruk-, dynamo-, abs-, handrem-, remvloeistoflampjes meer. Het waarschuwingslampje voor mistlicht en grootlicht doet het nog wel evanals ook de richtingaanwijzers.
Ik heb alle zekeringen (onder de motorkap) gecontroleerd (doorgemeten) en hier geen fout in aangetroffen. Ook de pennen van de stekkers gecontroleerd maar die zijn allemaal nog recht.
Zou iemand mij hier een tip kunnen geven hoe te handelen want het is de bedoeling om zaterdag as (21-05-11) naar zuid frankrijk te vertrekken. (vandaar de navigatie).
Hopenlijk is er iemand die mij hiermee kan helpen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 19.05.2011 - 16:45  ·  #2
Haak,

Ik ben bang dat je regeleenheid niets doorgeeft. Weet je zeker dat je geen kortsluiting veroorzaakt hebt? Het hoeft dan nog helemaal niet te betekenen dat er een zekering uit knalt maar je regeleenheid kan dan zo maar kapot gaan. Nu is het alleen de vraag waar dat ding zit... Ik heb hier wel een elektrisch schema van je auto. Die kan ik je eventueel wel doormailen! Verder denk ik toch dat he een kwestie gaat worden van alles doormeten. Wanneer je de wagen laat uitlezen kan het ook maar zo zijn dat er niks uitkomt. Bij interesse in het elektrisch schema... Stuur me dan je mailadres even in privé.

Groetjes,

Tristan
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 19.05.2011 - 18:46  ·  #3
wat voor mega navigatie heb je wel niet gemonteerd, dat je het hele dashboard hebt gedemonteerd?
Haak
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 20.05.2011 - 14:41  ·  #4
Bedankt voor de tip. Omdat ik met vakantie ga zaterdag heb ik er voor nood een klok ingehangen van een 850, geeft alleen de snelheid boven de 65 niet goed door maar die kan ik van mijn nieuwe navigatie aflezen. Kan deze storing ook invloed hebben op de airco? want de airco regelunit krijgt ook geen spanning meer (zekeringen nog steeds heel)
Nu ben ik dus op zoek naar een klok voor een v70 uit 1997.
En wat betreft het type navigatie is het er een die in de autoradio zit, maar deze heeft geen schuld want het is meer mn eigen gekte dat ik de kabels (ontvanger signaal sattelieten) keurig bij de kabelboom wil hebben lopen en niet zomaar onder het dashboard doorgetrokken en ik weet dat het super eenvoudig is om de gehele dashboard en klokken er even af te pakken. Had alleen nog niet eerder deze storing meegemaakt.
Hopenlijk heeft nog iemand een klok liggen voor mij (ik weet ook niet of dit de juiste plek is voor deze vraag) maar als dit wel het geval is hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de reactie's
Martijn
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 20.05.2011 - 17:58  ·  #5
Hi Martijn, ik mail zsm een energieschema naar je toe. Naar mijn weten heeft alles wat in het dashboard zit en "inteligent" is te maken met een en dezelfde regelunit. Maar kan me vergissen. Wel raar dat een 850 klok dan wel iets aangeeft. Dat geeft te denken of je eigen klok en aircoeenheid dan geen klap hebben gehad en dus niet meer werken?! Ik zit nu zelf in de auto op weg naar huis dus voor nu wens ik je een prettige vakantie toe!

Groetjes,

Tristan
Haak
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 20.05.2011 - 22:59  ·  #6
Hallo Tristan,
Bedankt voor je reactie, heb de auto nu volgeladen en we vertrekken vannacht om 5:00uur. En ach het is een volvo dus we zullen het wel redden.
In ieder gaval alvast bedankt voor het schema, ik zal er na de vakantie is even induiken.
Groet,
Martijn
lukvanbelle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 64
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

elektrisch schema V70 Estate 1999 (diesel 5 cylinder)

 · 
Posted: 21.10.2013 - 11:12  ·  #7
geachte forumleden,
kan iemand mij helpen aan een elektrisch schema van mijn V70 ESTATE 1999 ?

via spotnet geraak ik er niet aan

mvg, luk van belle uit België
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 21.10.2013 - 15:56  ·  #8
Inmiddels je PM ontvangen en duik er straks even voor je in Luk! ;)
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 21.10.2013 - 16:00  ·  #9
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 21.10.2013 - 16:02  ·  #10
Heey inderdaad Ralf. Dit zijn dezelfde als ik heb. Red je je hiermee Luk??
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 21.10.2013 - 18:19  ·  #11
En mocht dit nog niet genoeg zijn, hier kun je ze ook nog vinden.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen Dashboard V70

 · 
Posted: 21.10.2013 - 19:21  ·  #12
Haha, soms kan het zo eenvoudig zijn :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0