Geen diesels meer ontwikkelen?

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Geen diesels meer ontwikkelen?

 · 
Posted: 13.01.2015 - 21:03  ·  #1
Lex Kerssemakers bij de Detroit Autoshow

1. Diesel is done
A few years back, Volvo surprised us when it announced it would move to four cylinder engines across all models. The company has nearly made good on that promise in the name of emissions reduction. We sat down with Lex Kerssemakers, Volvo's senior vice president of product strategy and line management, to flesh out what the next few years look like from the company's engine bays.
2. No EVs, either
The two benefits of diesel engines are big torque and big fuel economy. Volvo has both of those covered with its plug-in hybrid system, which will debut here on the next XC90, making 472 lb-ft of torque and returning 59 MPGe. Developing a diesel in addition would be redundant, and probably not as efficient.
3. No EVs, either
Plug-ins are the solution for now. The T8 powertrain coming to the new XC90 will offer an electric-only range of 25 miles.
4. Polestar will live on as the performance brand
Volvo was surprised at the response to the 750 Polestar S60s and V60s it built for 2015, so the 350-hp inline-six will return for another run. The inline-six, by the way, isn't completely absent from the lineup yet, and won't be for a few years. "It's still a great engine," Kerssemaker says, so there's no reason to just throw it away. After that, we could see a version of the three-turbo, four-cylinder engine concept Volvo showed recently.
5. The three-turbo engine is a hopeful concept
There's a gap to be made up between today's 325-horsepower four-cylinder and the 450 hp of the concept engine. That will take time, and Kerssemakers says the company currently has its hands full with electrification. The triple-turbo arrangement first needs to prove its durability and make sense financially—all those compressors and the super capacitors that feed the electric turbo aren't cheap.
6. No decision on motorsports yet
Volvo may or may not stay in V8 Supercars—the company hasn't decided. With a four-cylinders-or-less lineup, you can see how running a big eight-cylinder on the track would be a confusing brand message. Kerssemakers does say that Volvo, either with the company's direct backing or through customer cars, will always have its hands in racing. This is good news.
7. The "T" names aren't going away
Though no longer tied to cylinder count, the T4, T5, T6, and T8 names will continue to indicate where a Volvo engine falls in relation to the others in power. The T is at least still accurate, as they'll all carry turbochargers, while some will also be supercharged. Bright side: They're better than IKEA names.
8. The three-cylinder is likely for the U.S.
Volvo aims at building global products it can sell everywhere. Right now, the only ones it doesn't bring to the U.S. are the V70 (we get the crossovered XC70 wagon instead) and the smaller V40. When the next-generation V40 shows up here, it's likely to carry the company's new turbo three-cylinder engine.
Aldus Lex

VOLVO
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geen diesels meer ontwikkelen?

 · 
Posted: 13.01.2015 - 22:16  ·  #2
Interessant verhaal.
Hiervan was ik niet op de hoogte.

Ik hoop dat Volvo dit goed aanpakt, en zijn naam eer aan blijft doen :
Quote
The triple-turbo arrangement first needs to prove its durability
t.menges
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nunspeet
Leeftijd: 40
Berichten: 84
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geen diesels meer ontwikkelen?

 · 
Posted: 15.02.2015 - 08:51  ·  #3
Toch wel jammer dat de 5-cilinders verdwenen zijn, zou het werkelijk zo moeilijk zijn om een zuinige kleinere 5-cilinder te ontwikkelen? Heb ook ooit eens mee mogen rijden in een s80 v8, wat een fantastische motor is dat zeg! Dan vind ik het toch vreemd dat mercedes-benz en bmw wel wegkomen met dikke 8 cilinders en volvo het in de nieuwe XC90 moet doen met 4-cilinders (hoewel de T8 mij wel een beest van een motor lijkt) :devil:
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Geen diesels meer ontwikkelen?

 · 
Posted: 15.02.2015 - 17:56  ·  #4
8. The three-cylinder is likely for the U.S.
Volvo aims at building global products it can sell everywhere. Right now, the only ones it doesn't bring to the U.S. are the V70 (we get the crossovered XC70 wagon instead) and the smaller V40. When the next-generation V40 shows up here, it's likely to carry the company's new turbo three-cylinder engine.

Nou dat is interessant, Volvo kwam niet meer weg met de 5 cylinders en de 6 cylinders in de XC90 en S80.
Een Amerikaan ziet je als een "loser" als je met een premium wagen aan komt zetten met een "klein "blokje er in.
De zelfde fout maakte Lexus toen ook al met de LS 200, die was niet te verschijten in de USA, als je jezelf wilt profileren daar, en je gaat de strijd aan met de gevestigde orde ( BMW 3 serie ) dan moet je niet aan komen zetten met een 2.0.
Dus heeft Lexus zeer snel een LS 300 aangevoerd.
Volvo ( lees Ford ) heeft toen z.s.m. een V8 moeten regelen, een kleine compacte, die er dwars in moest, en die had Ford ook niet op de plank.
Oh, yamaha, die hebben V8 buitenboord motoren die compact zijn,,, zo is men aan de V8 gekomen ( die inmiddels van het toneel verdwenen is )
Dan even over hoe een en ander recent in elkaar zit, heel veel " middle class " Amerikanen hebben een 2e of 3e wagen, en dat is dan veek een boodschappenwagentje in de vorm van een Voyager of zo, en natuurlijk een pick up, met een leuke flatbed, daar gaat immers lekker veel in, handig als je wat moet vervoeren,

Wij hier zijn behept met een overheid die je volledig uitknijpt met MRB , BPM, brandstof etc, ( ja ik word er niet moe van om dit te blijven krijsen )
Het is heel normaal om meerdere wagens te hebben daar, en ook een paar motorflietsen, het is immers veel goedkoper daar om iets op je naam te hebben staan, en het rijden kost je ook geen vermogen...

Het was even rustig met de aanschaf van de pick up's ivm met de hoge benzine prijzen, maar niet voor niets is de F150 de meest verkochte wagen in de USA. en dat zijn geen 4 pitters, neem dat maar van mij aan.
Nu de benzine prijzen weer laag zijn, is er weer een run op de dikke V8 wagens, incl de pick ups...

Dan de V7o, die had men in 2008 al uit het gamma gehaald om dat ze niet verkochten, iedereen koos voor de XC70, die zie je massaal rijden daar.

Ik vraag me af of men echt met de 3 cylinder wagens weet te verkopen daar.
Er zijn heel veel fabrikanten die mega grote marketing fouten hebben gemaakt met de positionering van een merk/model in een bepaalde markt.
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Geen diesels meer ontwikkelen?

 · 
Posted: 15.02.2015 - 23:27  ·  #5
Quote door TPR Powerflush

Oh, yamaha, die hebben V8 buitenboord motoren die compact zijn,,, zo is men aan de V8 gekomen ( die inmiddels van het toneel verdwenen is )
De B8444S V8 van Volvo/Yamaha is eerder (2005) op de markt gekomen dan de F350 V8 buitenboordmotor van Yamaha (2007).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0