Geen geluid over speakers, wel uit handset

 
 
 
 
 
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 18.06.2013 - 10:52  ·  #16
Die zitten goed vast! Las ook ergens dat juist het volledig loskoppelen van de handset zou helpen, maar helaas. Of zou ik op de een of andere manier de carkit weer moeten resetten nadat ik de handset los gemaakt heb?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 20.06.2013 - 11:39  ·  #17
Misschien had je dit al geprobeerd, maar tijdens een handsetgesprek kun je met >>| toets een menuutje oproepen en kiezen voor handsfree. Bevestigen met groene hoorntje "YES"

Ben benieuwd wat er dan gebeurt. Je kunt met de zelfde combinatie ook weer terugschakelen naar handset.

En om alles uit te sluiten, ander SIM-kaartje proberen?

En ja, uitlezen met de DiCE bij een forumlid levert wellicht nog een bruikbare code op.

Ik heb overigens de handset verwijderd (ik had er zo een in het midden van het consolebakje - weg opbergruimte). Heb nu dus wel permanent een PHM DTC, maar alles functioneert prima.
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 20.06.2013 - 13:40  ·  #18
Daar zeg je wat, dat heb ik geprobeerd, maar die instelling kan ik wel wijzigen maar doet helemaal niets. Ik had verwacht dat als ik de handset aan mijn oor zou hebben en ik kies voor handsfree het geluid uit de handset weg zou vallen, niet dus. Wat ik in dat menu ook kies, geen geluid uit de hoofdsteun. Het menu, althans de optie handset/handsfree reageert niet echt fanatiek, soms pas na een paar keer kiezen zie ik verschil in het menu.

Eén van de twee Volvodealers waar ik ben geweest voor dit probleem heeft het geprobeerd met een andere simm, zelfde resultaat.

Kun jij met verwijderde handset nu nog wel kiezen voor de optie handset in het menu tijdens het bellen? Ik namelijk nog wel en vond dat merkwaardig. Daarom dacht ik dat ik nog iets moest resetten zodat de carkit echt 'weet' dat er geen handset meer aanhangt. (Ik heb overigens als test alleen de stekker los.)
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 20.06.2013 - 22:40  ·  #19
Ik zal het voor je checken, weet van dat wisselen niet uit mijn hoofd, zal je dan laten weten of mijn enu de optie "handset" geeft. Ik heb de handset verwijderd en daarna in ieder geval niets ge-reset.

Wel kan ik je vast vertellen dat die telefoon inderdaad niet superrap is.

Ik weet sommige toetscombinaties uit mijn hoofd, die geef ik dan ongeveer 1 per seconde. Dat is nog te snel voor de telefoon, maar hij registreert dan wel alle toetsaanslagen en doet na verloop van tijd dus wat je wilt...

In het kader van troubleshooten kan ik je ook aanbieden om mijn handset eens aan te sluiten op jouw stekkers, heb hem verwijderd maar nog wel bewaard...
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 21.06.2013 - 00:05  ·  #20
Goed plan, kan ik een defecte handset ook weer uitsluiten. Aan de andere kant had het moeten werken met een losse stekker :'(

Maar ik zie dat jij een Dice hebt ... O-) :whistle:
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 21.06.2013 - 20:45  ·  #21
Haha, ik heb inderdaad een DiCE en laptop met VIDA (vooral de combinatie is erg handig ;-) )
En je bent van harte welkom!

Heb zojuist even voor je gekeken in het >>| menu. Ik heb de opties mute, wacht, handsfree en geheugen. Geen handset dus, ook niet als ik het menuutje handsfree selecteer.

Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 26.06.2013 - 22:29  ·  #22
Dit hoort nu eigenlijk in "Humor" ... :D

Het zag er slecht uit voor mijn ingebouwde telefoon, alle bekabeling leek goed vast te zitten (voor zover ik kon zien) dus bleef het een enorm raadsel. Maar bellen met zo'n ding in je oor vond ik helemaal niets dus was ik op Martkplaats gaan zoeken en vond daar een nieuwe (nog in seal) MKi 9200 voor bijna de helft van het geld én helemaal geluk, een kabel van Kram, de 84958. Precies degene die ik voor de HU 803 met Dobly nodig heb. Ook voor weinig ... O-)

Vanmorgen heb ik de boel ingebouwd. Wat een massa kabels achter de HU 803! Het was al vrij vol doordat ik een Volvo telefoon heb, maar met de blue box van Parrot en de Kram kabel werd het pas echt vol. Ik wilde het netjes doen en heb de microfoon bij de achteruitkijkspiegel geplaatst maar moest daarvoor wel de hele 'unit' (met spiegel en lampjes) loshalen. Zag toen ook een zwaar afgeknelde draad van de Volvo microfoon, deze heb ik, omdat ik er toch was, enigzins gereanimeerd. Verder heb ik de Volvo telefoon zelf even helemaal los gehad.

Eindeloos geklooi om de radio weer terug te plaatsen, tikkie veel kabels erachter. :devil:

De Parrot werkt nu super, prachtapparaat! :love: En ... de Volvo telefoon werkt nu ook prima! :fgrin: Waarom weet ik eigenlijk niet, ofwel omdat ik hem van de stroom af had, ofwel omdat ik met alle kabels in de weer ben geweest, ofwel omdat de microfoonkabel klem zat of ...?

Oh, voor wie ook een Parrot in gaat bouwen nog een tip; in de Kram 84958 zit een vier polig stekker, deze past precies in de blue box van Parrot, maar dat moet je dus vooral niet doen, want dan heb je alleen geluid over je rechtervoor speaker. Na uitbouwen, stekker, los en weer inbouwen (natuurlijk weer eindeloos geklooi) heb ik nu geluid over alle driehonderd speakers! En wat een geluid!


Groet, Bas.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 26.06.2013 - 23:13  ·  #23
Goed bezig Bas! Maar als je het toch over humor hebt.... Kon je die andere kabels niet afknippen dan? :bandit: :devil: O-) :lol: Geintje chef! :D
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 26.06.2013 - 23:40  ·  #24
Bizar zeg. Kun je nu met jezelf bellen, met twee units.... :D

Waar heb je het schermpje van de Parrot gemonteerd? misschien een fotootje
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 27.06.2013 - 00:35  ·  #25
Nee, mezelf bellen lukte niet, ik was telkens in gesprek ... O-) Morgen weer eens proberen ^_^

Eigenlijk wist ik geen mooie plaats voor het schermpje, vind al die losse dingen niet echt mooi. Uiteindelijk wil ik mijn Volvo telefoonunit er uit halen (nu nog niet want ik moet het ding echt afmelden in de Volvo begreep ik) en dan op die plaats een schermpje inbouwen. Dat past precies, zonder omhulsel. Dus schermpje openmaken en wat hak en breekwerk in het bakje (plaatje) naast de radio. Geen idee of dat gaat lukken. Ben op eBay al aan het bieden op een schermpje, zo'n plaatje is vast wel op de sloop te vinden (als het bestaat tenminste). Mooi projectje nog. Maar eerst andere prioriteiten qua Volvo.

Vooralsnog heb ik het schermpje net onder de alarmknop, tussen de roosters van de ventilatie. Zonder het plastic draaibare 'beugeltje', want dan komt hij toch weer een paar cm meer naar voren. Op een halve cm na zie je geen kabel. Kan best voorlopig ;-)

Afstandbediening zit achter de pook, helemaal onderaan, boven de penhouder. Ik heb daar drie knopjes links en een 12v rechts. Heb getwijfeld of ik de afstandbediening is het midden van het lege stukje daartussen moest plaatsen of in het midden van het geheel, dus recht onder de bediening van de ventilatie. Je kunt problemen hebben in het leven hoor, pfff :'(

Ik maak morgen wel even een foto.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 27.06.2013 - 00:37  ·  #26
Mooi man! Ik ben benieuwd! ;)
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 28.06.2013 - 00:31  ·  #27
Zoals beloofd!

(Weet iemand toevallig hoe ik de beltoon van mij Galaxy S3 uit kan zetten als hij verbinding met de Parrot heeft zodat ik alleen een beltoon van de Parrot hoor?)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 28.06.2013 - 00:36  ·  #28
Erg netjes gedaan! Goeie plek voor het Parrot bedieningsblokje ook!!

Heb geen S3, dus daarmee kan ik niet helpen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 28.06.2013 - 00:38  ·  #29
Zit er niet een stand op dat je hem kunt laten denken dat hij in docking zit?
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 28.06.2013 - 00:40  ·  #30
Overigens, de middelste ventilatie roosters zitten overigens geklikt (eerst de alarmknop ontkoppelen, dacht ik en dan 4 lipjes op de hoeken). Scheelt misschien weer een paar mm zichtbare draad :police:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0