Geen geluid over speakers, wel uit handset

 
 
 
 
 
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 09.06.2013 - 10:05  ·  #1
Sinds een paaar dagen ben ik de enorm trotse eigenaar van een V70 AWD uit 2002. De V70 is voorzien van een HU-803, een Volvo RTI en een Volvo telefoon met dual sim.

Via Vodafone heb ik nu een tweede sim en die krijg ik probleemloos aan de praat. Bij het aanzetten en het intoetsen van een nummer hoor ik gepiep uit de hoofdsteun, bij verbinding zegt de HU-803 netjes "Telephone", maar wat ik verder ook doe, het gesprek is alleen te horen via de handset. Ik krijg geen geluid via de speaker in de hoofdsteun of via de HU-803. In het menu zie ik wel een optie Handset/Handsfree, maar dat lijkt weinig te doen.

Als ik de handset in de houder laat zitten, loopt het gesprek wel door, alsof de auto overgaat op handsfree, maar ik hoor niets.

Wie kan mij helpen geluid uit de telefoon te krijgen anders dan via de handset?
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 12.06.2013 - 09:35  ·  #2
Ik las dat het stekkertje van de handset loshalen wellicht zou helpen. Helaas merk ik geen verschil, behalve dan natuurlijk dat de handset het nu ook niet meer doet ;-)

Nummer intoetsen hoor ik in de hoofdsteun, maar zodra er verbinding is hoor ik geen geluid en kan een ander mij ook niet horen.

Hellup!
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 12.06.2013 - 13:27  ·  #3
Je kunt ook nog je volume harder zetten in instellingen van de autotelefoon?!
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 12.06.2013 - 16:27  ·  #4
Wat Funk zegt. Met de knoppen op je stuur volume omhoog bij uitgeschakelde handset. In je DIM komen blokjes, voller=harder
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 12.06.2013 - 22:13  ·  #5
In het instellingen menu kan ik het volume instellen, inderdaad met blokjes. Maar tijdens het bellen zie ik geen effect met de volume knopjes. Overigens, bij een inkomend gesprek hoor ik geen ringtone, zie alleen de oproep in het display. De andere kant hoort mij ook niet bij handsfree.

Zou er iets in de HU803 zitten of ergens anders een draadje los ofzo ... o.O
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 13.06.2013 - 18:43  ·  #6
Misschien maar eens laten uitlezen ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 13.06.2013 - 20:45  ·  #7
Lijkt me wel de beste optie voor nu inderdaad... Dan weet je een beetje waar je het moet gaan zoeken....
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 14.06.2013 - 17:04  ·  #8
Vandaag naar maar liefst twee Volvo-dealers geweest. Beide hebben vrijwel hetzelfde oordeel; volstrekt onduidelijk waarom het niet werkt, maar tijd investeren om erachter te komen wat de oorzaak is is eigenlijk zonde van het geld. Dus :'(

Ik kan het toch niet hebben en denk dat ik van het weekend eens ga kijken of ik losse draden of stekkertjes zie achter de carkit of de HU 803 of onderweg naar de hoofdsteun of de binnenspiegel/microfoon.

Of misschien toch maar slim doen en direct een Parrot oid kopen ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 14.06.2013 - 23:01  ·  #9
Eerst moet je de boel op de rit krijgen.
Dit om nog meer zoekwerk te voorkomen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 14.06.2013 - 23:03  ·  #10
Maar het blijft een vreemde storing. Ik zou ook gaan denken aan doorgeknikte of geknipte kabels als ik dit zo lees.... :sick:
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 15.06.2013 - 01:22  ·  #11
Kun je eens stiekem aan de handset luisteren. Dat de piepjes het wel doen via de hoofdsteun bewijst oor mij dat de kabel ok is. Ik verdenk nu je "ophangschakelaar" op je handset. Oftewel, als jij hem in de houder plaatst en denkt over te schakelen op hoofdsteun, denkt de volvo dat niet en houdt gewoon de handset actief.

Controle door in opgehangen staat dus even naar de handset (die heet officieel trouwens privacy handset) luisteren (met het draaiwieltje naar max volume helpt misschien)

Hoor je dan wel iets, zit of de telefoon niet goed in de houder of de switch is defect....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 15.06.2013 - 02:30  ·  #12
Dit is een welkom antwoord inderdaad! Thank's Waal! ;)
Basbasbas
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 57
Berichten: 97
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 15.06.2013 - 23:43  ·  #13
Ik heb niet het idee dat die schakelaar defect is, ik hoor namelijk niets! Daarbij als ik de hoorn uit de houder neem en dan een gesprek start en tijdens het gesprek de hoorn weer in de houder doe wordt de verbinding keurig netjes verbroken. Dat lijkt dus allemaal prima te werken. Ook heb ik de stekker uit de handset gehaald (achter bij de asbak) maar dat helpt niets.

Eigenlijk denk ik ook dat de kabels in orde zijn, piepjes uit de hoofdsteun, HU803 op 'Telephone' etc. Behalve dan dat ik niets hoor handsfree :devil:

Ik lees meer mensen met echt exact het zelfde probleem, dat is eigenlijk ook wel merkwaardig. Helaas geen antwoorden.

Toch maar eens kijken achter de panelen, onder de stoelen en waar dan ook ... o.O

Ideeen zijn meer dan welkom!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 15.06.2013 - 23:47  ·  #14
Hier kun je maar zo eens gelijk hebben! Juist omdat de telefoon de reactie verbinding verbreken maakt bij terugzetten in de houder. Ik zou inderdaad eens kijken naar de bedieningsschakelaars inderdaad.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geen geluid over speakers, wel uit handset

 · 
Posted: 16.06.2013 - 12:26  ·  #15
Achter je asbak, achterin, zitten de stekkerverbindingen.
Je zou een kunnen kijken of ze nog wel goed vast zitten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0