Geen lage tonen uit de speakers

 
 
 
 
 
VACHT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 07.03.2015 - 12:33  ·  #1
Goedemiddag,

Ik ben sinds deze week in het bezit van een S80 V8 en kom er achter dat er geen lage tonen uit de Dynaudio speakers komen, met de proefrit natuurlijk de radio uitgehad vanwege het mooie Yamaha V8 geluid.
Zekering van de orginele versterker is goed en alle stekkers zitten er goed in.
Nou twijfel ik of de versterker gedeeltelijk kapot is of dat dit een softwarematig probleem is.

Gr, Wouter.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 07.03.2015 - 13:43  ·  #2
Vast geen software probleem. Zo'n auto is geleverd met alle onmogelijke opties, dus die radio zat er vanaf fabriek al in en de software ook.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 07.03.2015 - 14:02  ·  #3
Komt er überhaupt wel geluid uit de speakers onderin de deuren?
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 07.03.2015 - 16:46  ·  #4
Quote door FreddyNL

Komt er überhaupt wel geluid uit de speakers onderin de deuren?


Zitten er wel speakers in? Niet dat een gek die eruit heeft gehaald.

Ik zou zeggen stel de radio even met balance en fader af op enkele speaker en luister dat deze wel of niet doet.
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 07.03.2015 - 21:12  ·  #5
Misschien zijn de lage tonen helemaal teruggeregeld? Door (een aantal keer?) op de rechter draaiknop van de radio te drukken kom je in de menus om hoog/laag/balans/fader in te stellen.
VACHT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 08.03.2015 - 10:53  ·  #6
Nee, allemaal al uitgesloten voordat ik dit bericht op het forum heb geplaats.
Ik ga wel ff googlelen om te weten te komen welke uitgangen ik moet meten van de versterker die onder de rechter stoel zit.

Het is dus ook niet zo dat ik dat uit kan laten lezen zoals dat met VAG Com ook kan?
vrolijk nootje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 40
Berichten: 143
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 08.03.2015 - 16:29  ·  #7
Bij mijn auto waren goedkope aftermarket speakers ingebouwd die dus nooit het geluid konden geven dat 'nodig' was..

Later een set deurkaarten gekocht met premium en aangesloten, maar fases verkeerd om.

Zou dit even checken, is een half uurtje werk maximaal ;)
VACHT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 10.03.2015 - 23:49  ·  #8
Fase verkeerd om denk ik niet, dan moet je i.i.g. nog iets van bas horen.

Heb 3 foto`s gemaakt, volgens mij is het geen PA-200 of 300, maar zoals te zien is op de derde foto heb ik het stekkertje losgehaald en bleef hetzelfde geluid uit alle speakers komen, dus geen lage tonen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 11.03.2015 - 01:09  ·  #9
Pa200 en pa300 vind je niet bij de s80ii. Ik zie verschillende stekkers. Waar is die stekker voor die je los gehaald hebt?
DaveyBijdevier
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 32
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 11.01.2023 - 17:42  ·  #10
Heeft er iemand toevallig een idee hoe dit probleem uiteindelijk is opgelost? Ik heb hier sinds afgelopen week namelijk ook last van
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 11.01.2023 - 19:53  ·  #11
Soms zitten de woofers ook vast, heb ik al bij meerdere volvo's gehad als ze wat ouder worden. Soms helpt het om ze ene keer heel hard te zetten maar andere keer heb ik een andere deurspeaker van de sloop gehaald en gemonteerd om het op te lossen. Als je de deurkaart weghaalt kun je redelijk snel testen of de woofer vastzit. als je zachtjes op de conus of het membraan drukt moet dit gemakkelijk bewegen.
DaveyBijdevier
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 32
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 11.01.2023 - 21:32  ·  #12
Okee dat is duidelijk, alleen betekent het dan, dat als 1 woofer/speaker stopt, alles anders gaat klinken? Want hiervoor was het geluid aanzienlijk beter dan nu..
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5015
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 11.01.2023 - 21:42  ·  #13
Bij mijn T6 waren alle vier de woofers dood.
Heb ze laten reviseren en toen was er bas....
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 12.01.2023 - 13:14  ·  #14
Dynaudio auto speakers hebben een levensduur van ongeveer 10 jaar. Daarna dienen ze vervangen te worden. De meeste wagens die ik tegen kom die Dynaudio hebben zijn 10 jaar of ouder en zijn de deurwoofers speakers defect. Na 10 jaar zou eigenlijk de deurwoofer, de midden toon, tweeter en het filter gereviseerd moeten worden. Dat er geen bas uit komt is vrij gemakkelijk te testen. Als je je bas vol open zet, en je hoort niks. Dan weet je dat de baswoofers defect zijn. Ook kun je de speakertest van Vida doen. Het verhaal van het geluid is hard zetten of het bewegen van de conus zegt niks. Als de conus is vastgeroest dan is ie niet meer te bewegen. Als die beweegt zegt dat weinig gezien de conus niet vast hoeft te zitten. Maar na 10 jaar weet ik genoeg. Ook als die niet gebruikt is. Dat komt door vocht, warmte, koude. Ik lever zowel nieuwe (hoe lang ze al op de plank liggen weet niemand), als gereviseerde (splinternieuw).. De defecte kunnen naar mij verzonden worden en je ontvangt dan speakers als nieuw. Wat er gebeurt heb ik al eerder beschreven in een ander topic. [url= [url=https://www.volvov70forum.com/gereviseerde-dynaudio-speakers-binnenkort-mij-retour-v70-xc70-s60-2000-2008-t25351.html]https://www.volvov70forum.com/gereviseerde-dynaudio-speakers-binnenkort-mij-retour-v70-xc70-s60-2000-2008-t25351.html[/url]]Link revisie speakers Dynaudio[/url]. Als je interesse hebt om het geluid weer te laten klinken zoals het hoort stuur me een pm met gsm nummer.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Geen lage tonen uit de speakers

 · 
Posted: 13.01.2023 - 23:29  ·  #15
Die vastzittende conussen is zelf op te lossen, heb 't bij de R ook gehad. De magneet is dan verschoven en die houdt de conus vast. Die magneet is terug op z'n plek te schuiven, waardoor de conus weer vrij kan bewegen. Vraagt of hele sterke duimen of een waterpomptang, maar het is mogelijk. Rondom een paar druppels secondelijm en ik heb er nooit (in ieder geval ruim 2 jaar) meer last van gehad.

Ongetwijfeld de experts hier een gruwel, maar het proberen waard.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0