Dag mede Volvo eigenaren,
Ik ben nieuw hier op dit forum en ben hier terecht gekomen omdat ik een probleem heb met mijn volvo waar ik op het moment niet uitkom. Ik heb al één en andere wijsheid opgedaan via dit forum en ik merk dat er erg veel kennis en kunde zit waarvan ik hoop dat ik hier wat van kan opsteken en ik er in de toekomst zelf ook wat van kan delen.
Ik ben Rob, 24 jaar en kom uit Keijenborg. Ik ben sinds 8 maanden trotse eigenaar van een Volvo V70 1997. Het gaat om een 2.4 10V benzine.
een week geleden toonde zich het eerste symptoom door in te houden vanaf 5000 toeren, daaronder geen verschil met anders. De klacht werd echter steeds erger en ben dus op onderzoek uit gegaan. Ik heb via dit forum een aantal dingen uitgesloten en heb er ook een volvo specialist naar laten kijken.
Op goede werking gecontroleerd/doorgemeten/vervangen
- Lambda sonde (vervangen)
- bougies (vervangen)
- bougie kabels waren 15 jaar oud (vervangen)
- rotor (vervangen)
- Verdelerkap (vervangen)
- MAP-sensor (vervangen)
- Gasklep positiesensor (vervangen)
- Gasklephuis (gereinigd)
- Temperatuursensor thermostaat (vervangen)
- katalysator gecontroleerd met warmtecamera
- Brandstof drukregelaar gecontroleerd ( opent netjes bij 3 bar)
- Computer uitgewisseld met 850 2.4 (goed)
- Temperatuursensor in luchtinlaat uitgewisseld (goed)
Carter ventilatie bouwt wel druk op in motor, ik ga er alleen niet vanuit dat dit dusdanige problemen kan opleveren.
Bij Volvo specialist zijn de volgende bevindingen boven tafel gekomen:
Bij stationair draaien geen vuiltje aan de lucht. CO waarde van bijna 0 en Lambda waarde van 1, wanneer er gas gegeven wordt stijgt de CO waarde gigantisch en valt de Lamda waarde terug naar 0, er zit een groot deel onverbrande brandstof in de uitlaatgassen ofwel hij verzuipt zichzelf.
Op het moment komt de motor niet boven de 2000 toeren en begint gelijk te schudden, ik ben door al mijn opties heen. Ik weet niet of één ander dit probleem herkent of nog mogelijkheden weet die ik kan uitsluiten.
Met vriendelijke groet,
Rob Berentsen
Ik ben nieuw hier op dit forum en ben hier terecht gekomen omdat ik een probleem heb met mijn volvo waar ik op het moment niet uitkom. Ik heb al één en andere wijsheid opgedaan via dit forum en ik merk dat er erg veel kennis en kunde zit waarvan ik hoop dat ik hier wat van kan opsteken en ik er in de toekomst zelf ook wat van kan delen.
Ik ben Rob, 24 jaar en kom uit Keijenborg. Ik ben sinds 8 maanden trotse eigenaar van een Volvo V70 1997. Het gaat om een 2.4 10V benzine.
een week geleden toonde zich het eerste symptoom door in te houden vanaf 5000 toeren, daaronder geen verschil met anders. De klacht werd echter steeds erger en ben dus op onderzoek uit gegaan. Ik heb via dit forum een aantal dingen uitgesloten en heb er ook een volvo specialist naar laten kijken.
Op goede werking gecontroleerd/doorgemeten/vervangen
- Lambda sonde (vervangen)
- bougies (vervangen)
- bougie kabels waren 15 jaar oud (vervangen)
- rotor (vervangen)
- Verdelerkap (vervangen)
- MAP-sensor (vervangen)
- Gasklep positiesensor (vervangen)
- Gasklephuis (gereinigd)
- Temperatuursensor thermostaat (vervangen)
- katalysator gecontroleerd met warmtecamera
- Brandstof drukregelaar gecontroleerd ( opent netjes bij 3 bar)
- Computer uitgewisseld met 850 2.4 (goed)
- Temperatuursensor in luchtinlaat uitgewisseld (goed)
Carter ventilatie bouwt wel druk op in motor, ik ga er alleen niet vanuit dat dit dusdanige problemen kan opleveren.
Bij Volvo specialist zijn de volgende bevindingen boven tafel gekomen:
Bij stationair draaien geen vuiltje aan de lucht. CO waarde van bijna 0 en Lambda waarde van 1, wanneer er gas gegeven wordt stijgt de CO waarde gigantisch en valt de Lamda waarde terug naar 0, er zit een groot deel onverbrande brandstof in de uitlaatgassen ofwel hij verzuipt zichzelf.
Op het moment komt de motor niet boven de 2000 toeren en begint gelijk te schudden, ik ben door al mijn opties heen. Ik weet niet of één ander dit probleem herkent of nog mogelijkheden weet die ik kan uitsluiten.
Met vriendelijke groet,
Rob Berentsen