Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 
 
 
 
 
Brekvoort
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 17.08.2018 - 11:38  ·  #1
Van mijn S80 T6 uit 1999 werkt het geheugen van de voorstoel niet naar volle tevredenheid.
Een nieuwe stand onthouden doet hij niet, ook verzet hij de "onthouden stand" niet altijd op de juiste positie.

Mijn partner is een stuk kleiner als mij en dan is deze optie toch wel een uitkomst.

Ik heb er helaas (nog) geen afstandsbedieningen bij. Dus testen of het op die manier werkt kan ik nog niet.

Is het überhaupt wel mogelijk om een setje afstandsbedieningen bij te bestellen voor deze auto?

Ik hoor het graag.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 17.08.2018 - 12:45  ·  #2
Mbv het chassinummer kan de dealer een nieuwe set sleutels + afstandbedieningen voor je leveren. Is een kostbaar grapje. Ik heb er recent 700 euro voor betaald.
De electronica die gekoppeld is aan de AB’s zit in de spiegel. Losse AB’s kopen gaat dus niet zomaar lukken. Gelukkig is binne. Dit forum voldoende kennis aanwezig om je verder te helpen om de T6 weer helemaal toppie te krijgen!

Stoel: de unit met de knopjes wil na verloop van tijd wel eens wat wrakkig worden qua knoppies. Het vervangen van de unit kan dan nodig zijn. Ik weet niet of je deze units zonder meer kan wisselen, of dat de unit af- en aangemeld moet worden.
Brekvoort
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 17.08.2018 - 15:43  ·  #3
Beste Asterix,

Bedankt voor de informatie.
Ik weet dat de garage waar ik hem gekocht heb de linker buitenspiegel heeft vervangen. Het is dus raadzaam dat ik de oude weer terug vraag?

Mocht er iemand weten of een nieuwe stoel unit opnieuw aangemeld moet worden dan hoor ik dat graag.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 17.08.2018 - 15:53  ·  #4
De electronica voor de afstandsbediening zit in de BINNENspiegel, maar ik las laatst van iemand die problemen had met de geheugenstand van de spiegel door het vervangen van de buitenspiegel.
Als jouw auto geheugenstand heeft voor positie stoel dan is deze normaalgezien ook gekoppeld aan de stand van de buitenspiegels (die veranderen dan mee), dus wellicht kan de buitenspiegel er toch iets mee van doen hebben.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 17.08.2018 - 16:28  ·  #5
Je hebt buitenspiegels mét en zónder geheugen. Als je (fabrieksaf) stoelen hebt mét geheugen, en je vervangt de originele spiegel door een spiegel zónder geheugen, dan draait het glas bij elke start naar de linker of rechter bovenhoek. Als dat dus gebeurt heb je een spiegel zónder geheugen. Of je interieur is naderhand aangepast van mechanisch naar elektrisch.

Volgen mij is dit draadje trouwens dubbel gepost.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 17.08.2018 - 16:44  ·  #6
Yep, ik bedoelde inderdaad de binnenspiegel ...
Brekvoort
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Geheugen voorstoel werkt niet naar behoren.

 · 
Posted: 21.08.2018 - 11:42  ·  #7
Dat klopt Doeke,

Ik had iets verder moeten scrollen. Topic mag wat mij betreft gesloten worden.


@ Bolko,

Bedankt voor de informatie en het meedenken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0