Geluid tijdens rijden

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geluid tijdens rijden

 · 
Posted: 11.05.2022 - 16:48  ·  #16
Teflon spray….🤔
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Geluid tijdens rijden

 · 
Posted: 20.06.2022 - 20:58  ·  #17
Nou is toch niet de oplossing. Werd steeds erger. Alles weer losgehaald:
- remmen
- ankerplaat
- bracket
- wiellager eraf
- alles weer schoon gemaakt
- remblokken opgeschuurd

was 100km helemaal weg, begint nu weer terug te komen. Begin er wanhopig van te worden.

Enige dat mij opviel:
- De stofhoes? tussen de absring en wiellager totaal versleten en uitgedroogd en verwrongen. Is deze los te bestellen?
- op de remschijf zie je aan de binnenzijde 3 wat donkergekleurde afdrukken in de vorm van een remblok (denk ik). Is alleen aan de binnenzijde (zuigerkant van de klauw).

Vernieuwd tot op heden:
- remschijven en keramische blokken
- Remklauw
- wiellager (geluid is circa 3000km later ontstaan)

Zou het aan het rubber stofhoesje(absring-wiellager) kunnen liggen of aan het laatste deel van rem dat niet is vervangen waar de klauw in hangt (bracket?).
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Geluid tijdens rijden

 · 
Posted: 20.06.2022 - 21:22  ·  #18
Als ik het goed lees, is het begonnen nadat je de wiellagers heb vervangen. Welk merk wiellager heb je gemonteerd? Een zeer goedkoop huismerk of een SKF/FAG/Schaeffler en komt deze van Aliexpress/Ebay/Amazon? Dit i.v.m. mogelijke namaak uit China.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Geluid tijdens rijden

 · 
Posted: 20.06.2022 - 21:45  ·  #19
Was een FAG, en is niet direct daarna ontstaan. Ben op en neer naar Zweden gereden en is een week later begonnen. Gisteren had ik het lager in mijn handen, je hoorde wel een lichte ratel bij van voor naar achter draaien. Dit is volgens mij normaal. Het geluid is ook niet het bekende brommen. Bij langzaam rijden (tot 5 km/h) lijkt het meer alsof iets wordt verwrongen (rubber, kunststof), bij wat sneller meer het piepen van een aanlopende rem.

Deze hoes is helemaal op, zou dat het geluid kunnen veroorzaken, vervelende is dat het wiellager dan er weer af moet :'(
https://jendautoonderdelen.nl/…47015.html
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Geluid tijdens rijden

 · 
Posted: 21.06.2022 - 07:56  ·  #20
Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven, ook al is dat niet leuk om te horen. Nu, waarom nog verder zoeken als het geluid weg was na inspuiten van de aandrijfashoes? Als dat het geluid deed verdwijnen, dan is dat het toch?
Maar loopt dat hoesje bij de ABS ring wel ergens tegenaan? Kan je die niet even inspuiten met siloconenspray (pas op met je remmen!) om te checken of het geluid dan weg is? Verwrongen lijkt me sowieso niet goed, dat geeft altijd ruimte voor slijtage en lekken, dat kan niet de bedoeling zijn (tenzij je de aandrijfashoes verwrongen noemt... die zijn daar juist op gemaakt om continu verwrongen te worden bij elke omwenteling van het wiel, maar dan nog moeten ze er niet uitzien als een wokkel).
Die 'stempels' op je remschijf kunnen wel zorgen voor trillingen bij remmen, maar zou je niet moeten horen bij normaal rijden als je rem goed vrijloopt, wat je wel zou mogen verwachten als je klauw vervangen is.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Geluid tijdens rijden

 · 
Posted: 21.06.2022 - 09:44  ·  #21
Een lager met een ratel is niet goed, dus dat lager moet er toch al af.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0