Geluid tijdens schakelen

 
 
 
 
 
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Geluid tijdens schakelen

 · 
Posted: 06.01.2014 - 17:57  ·  #1
Hallo mede Volvo(st)rijders,

Ik hoor de laatste tijd tijdens het overschakelen een klonk vanonder de auto komen.Tevens gaat er een trilling door de auto heen rond de 1500 toeren. De auto heeft nu 340.000 km gelopen en ik heb alle motorsteunen(behalve die onder de bak) vervangen.Tevens heb ik de veerpoten,draagarmen,remschijven etc. vervangen. Wat kan dit zijn? Ik weet niet of ik een dualmass vliegwiel heb (V70 bifuel-2002 B5244SG).Hij koppelt op zich nog goed,gaat wel wat zwaarder dan voorheen en gezien de kilometers zou er wel eens een vers plaatje in mogen maar dit lijkt mij niet de oorzaak van het geluid. Gaan de aandrijfassen(homokineten) ook wel eens lawaai maken als ze wat ouder(kilometers) worden? Hoe kom ik erachter hoeveel tanden mijn koppeling heeft (ik zie namelijk 20 en 23 tands uitvoeringen op ebay.de staan) Bij voorbaat dank voor jullie feedback, Frans :*
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Geluid tijdens schakelen

 · 
Posted: 06.01.2014 - 18:38  ·  #2
Zou toch die steun onder de bak maar eens controleren. Het kan ook dat de aandrijfas los zit aan de wielkant.
fransje0
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lochem
Leeftijd: 62
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Geluid tijdens schakelen

 · 
Posted: 06.01.2014 - 23:01  ·  #3
Hallo Waltersan,
Als de aandrijfas los zit krijg je een "antiskid"melding in je display. Ik zal de motorsteun onder de bak ook controleren/vervangen.
Zijn er nog meer suggesties?

M.v.g.Frans
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geluid tijdens schakelen

 · 
Posted: 06.01.2014 - 23:23  ·  #4
Die melding hoef je niet altijd te krijgen. Wel vermoed ik dat het hier om je reactie/motorsteun gaat! ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0