Gereedschap en vakantie

Wat neem je mee?

jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 80
Subject:

Re: Gereedschap en vakantie

· 
Posted: 15.06.2017 - 17:38  ·  #16
Ik heb al jaren een gereedschapskistje bij me met doppen schroevendraaiers tangen enz. een set veters en een compressortje, alles na jaren nog steeds nieuw en nooit gebruikt, behalve de veter en compressor om iemand te helpen onderweg. Als gepensioneerd amwber, altijd pas bij voor je weet maar nooit. Gratis goede raad, als het even kan laat je wagen naar Nederland brengen en kies voor een vervangauto. Ik heb in mijn werkleven bij de anwb teveel overtrokken rekeningen gezien van Franse garages, enkele zelfs hoger dan de dagwaarde van de betrokken auto, trouwens niet enkel van Franse garages.
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 19:21  ·  #17
Altijd dag in dag uit 2 plastic bakken achter in me auto staan.
1 bak met:

• 2 Dekens
  • Ratelset
  • Schroevendraaier set
  • Tangen
  • Koelvloeistof
  • stuurbekrachtiging olie
  • Motor olie
  • Remvloeistof
  • EHBO koffertje met alles erop en eraan
  • 2L Water
  • Mini brandblusser
  • Ductape
  • Tairaps
  • Enkel voor nood een bandendichter
  • Lampjes
  • Hulpstarter
  • Startkabels
  • Sleepkabel (om een ander te slepen :D)
  • Standaard gereedschap van de Volvo
  • Belangrijkste! Een goede led lamp en nog een zelf stroom op wekkende lamp.
  • En nog wat klein materiaal

Tussen bak 1 en 2 me subwoofer :D

En dan bak 2:

• Overal
  • Werk jas
  • Werkschoenen
  • veiligheidsbril
  • Handschoenen

Heb eigenlijk het meeste altijd bij me voor me werk. Vind het wel altijd een fijn gevoel dat ik gewoon de juiste spullen bij heb voor als er iets gebeurd op een bouwterrein. En anders wel onderweg.
Heb het al diverse malen mee gemaakt dat ik de eerste ter plekken was en persoonlijk heb ik er een hekel aan dat ik dan met me handen in de zak sta en constant moet herhalen ''sorry dat heb ik niet bij me'' :bandit:

Dus mocht er ooit iemand wat nodig hebben op een meeting dan moet je bij mij even in de georganiseerde rommelmarkt kijken :lol:
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 20:35  ·  #18
Altijd een 1,5l fles water in de auto. Is voor meerdere doeleinden geschikt (brand, afkoelen, als (tijdelijke) koelvloeistof.
Heb een tijd gehad dat ik 0,5l. remvloeistof bij me had (dichte fles, anders kun je deze na enige tijd beter weggooien), paar sjorbanden, lang stuk touw, enkele sleutels, tangen en niet te vergeten een hamer :'( :D
In de vouwwagen liggen een paar stukken vlonderplank (±20cm) voor onder de uitdraaipootjes, maar kunnen dan ook onder een krik dienst doen. Volwaardig reservewiel en that's it.

Ohja, ik ga 30km van huis op vakantie :D
Daarnaast vertrouw ik Volvo dusdanig dat alle gereedschap uiteraard bedoeld is om andere mensen te helpen :hand :police:
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 21:37  ·  #19
Quote door Waltersan

Ben nog nooit lid geweest van de wegenwacht, en de afgelopen 29 jaar ook niet nodig gehad. Mocht het echt niet anders kunnen, dan wordt ik ter plekke lid en regelen ze het maar. En het voordeel van wat gereedschap bij je is ook dat je in een vakantiehuis zelf even gauw iets kan fixen, bv los zittende douchestang ofzo, wat dan 2 minuten werk is ipv de hele toestand aanslingeren bij de verhuurder.

haha ja ik heb ook een paar keer een doorgezakt bed in een vakantiehuisje met behulp van mijn krik weer beslaapbaar gemaakt. Krik wel weer meegenomen....
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 22:34  ·  #20

haha ja ik heb ook een paar keer een doorgezakt bed in een vakantiehuisje met behulp van mijn krik weer beslaapbaar gemaakt. Krik wel weer meegenomen....

Hahaha :lol:

+1
Wolfpack
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 22:36  ·  #21
Duct-tape, jas, flesje motorolie en het allerbelangrijkste: ANWB-pasje.
Standaard 1.5 liter waterfles in de auto is ook een goed idee, morgen maar even in de achterbak leggen.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 22:52  ·  #22
@bigw: week 29 zit ik in ieder geval vlak aan de route du soleil 80 km ten zuiden van Nancy. Dus mocht je stranden... :-)

@jan45: Helemaal mee eens dat je de auto het liefst naar NL laat brengen. Bij mij leverde de franse garage, naast diverse gemolde onderdelen, ook een forse rekening op. Terwijl ze geen oplossing hadden.
De ANWB heeft afspraken met plaatselijke garages (meestal Bosch servicepunten), daardoor willen ze je daar niet naar een dealer brengen.
Maar toen het vervoer naar NL ter sprake kwam, gaf de ANWB-medewerker aan dat de auto mogelijk niet naar NL vervoerd zou worden gezien de KM-stand.
Toen maar even aangegeven dat de Volvo in uitstekende staat is en altijd op tijd zijn onderhoud krijgt.
Gelukkig werd er toen vervoer naar NL geregeld.
Maar dat triggerde mij wel, hoe voorkom je dat op basis van de KM-stand van je auto, deze mogelijk niet naar NL wordt vervoerd?
Ik wil eigenlijk nog wel een paar ton in deze auto blijven rijden, maar dan wel zonder risico ooit de auto in het buitenland te moeten achterlaten omdat ze hem niet willen vervoeren....
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 22:53  ·  #23

Zit jij ook week 29-30-31-32 in Frankrijk richting Drome Ardèche, bel ik jou indien nodig, mag ook omgekeerd natuurlijk.

Ik wel..... in de Gard om precies te zijn. Mij mag je ook bellen als het nodig mocht zijn. :D
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 11:24  ·  #24
Quote door jan45

Ik heb in mijn werkleven bij de anwb teveel overtrokken rekeningen gezien van Franse garages, enkele zelfs hoger dan de dagwaarde van de betrokken auto, trouwens niet enkel van Franse garages.
Breek me de mond niet los. Paar jaar terug in Italië, familie gestrand. Offerte van de garage ter plekke was zo'n 2.400 euro. Koppeling, vliegwiel, accu, BMW-leges, allerlei andere vaag omschreven onderdelen, tig uur arbeid etc. En ze hadden het zo gebracht naar de ANWB dat er geen vervangende auto geregeld werd. Pure chantage. Uiteindelijk heb ik die mensen opgehaald. Reparatiekosten thuis: een nieuwe koppeling. Nota bene vervangen onder garantie, dus nul euro.
Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 12:43  ·  #25
Heel herkenbaar allemaal. Ik dacht dat ik zeldzaam was met een kofferbak die meer op een werkplaats lijkt zodra je de vloer optilt. :happy:
bartv70
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 16:20  ·  #26
Gelukkig dacht dat ik gek was..... :bandit:
Wat vrouwen met schoenen mee hebben op vakantie hebben wij met gereedschap.....en poets spullen.
Neem namelijk ook quick spray wax mee voor als een vogel wat achtetlaat en een bus glascleaner. Want heb een pokkehekel aan slecht zicht.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 16.06.2017 - 17:00  ·  #27
ivm de caravan, een schroevendraaierset, ratel met doppen, waterpas, waterpomp tang, ducktape.
Voor deauto niks, ik rij Volvo.............. :snooty :lol:
C30BlackStone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 20:05  ·  #28
Een tasje met: reserve lampjes, sleepkabel, tangetje, schroevendraaier, zekeringen en nog wat toei. Verder de veiligheidshesjes, water, een overvolle verbandtas en een brandblusser. Oh ja, en de Volvo Card.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 20:50  ·  #29
Ik neem nooit wat mee maar overweeg de laptop en de dice mee te nemen,

Ik heb anwb europa met wps en vervangende auto.
Ga onderweg of terplekke echt nite lopen prutsen.

Mocht het al te erg zijn dan zetten ze hem maar op transport naar Nl.
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 80
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 21:47  ·  #30
Brulkjaer en anderen indien nodig, laat je nergens door afschrikken er staat niets over een km aantal in je polis en als je verzekert bent heb je gewoon recht op een vervangauto. Nu staan de meeste vervangauto's in de vakantie periode in frankrijk, buiten de vakantie periode is dat beduidend minder. Een deel van de vervangwagens wordt in Nederland gebruikt en de rest gaat terug naar de dealer cq importeur.Trouwens je kan een auto niet in het buitenland achterlaten, tenzij je het niet erg vindt om je hele leven belasting te betalen voor een auto die je achter gelaten hebt.Als er geen vervangauto voorradig is dan is er nog altijd de mogelijkheid om een huurauto voor je te regelen, daar ben je uiteindelijk voor verzekert.Uiteraard kost dat geld en daar houden verzekering maatschappijen niet van, maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Lees goed je polis voorwaarden en kom gewoon op voor je rechten, daar betaal je voor.
Ik heb slopers opgehaald die daadwerkelijk voor een paar euro op een sloperij gekocht waren.

Selected quotes for multi-quoting:   0