Gereedschap en vakantie

Wat neem je mee?

jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 80
Subject:

Re: Gereedschap en vakantie

· 
Posted: 17.06.2017 - 21:53  ·  #31
Trouwens laatste week augustus en twee weken september zijn wij in Barcares, bij Perpignan in de buurt, heeft iemand hulp nodig gewoon een seintje geven en dan komt het wel goed.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 18.06.2017 - 13:04  ·  #32
De praktijk heeft geleerd dat Volvo rijders elkaar altijd op de camping opzoeken, vooral de NN rijders, de jongere types zijn veelal lease rijders en die hebben vaak minder met de auto dan de eigendom auto's.
Ook blijken de forum sponsors ook in de vakantie bereikbaar voor telefonisch advies, en dan is de overweging ga ik hier naar een lokale garage, of rij ik er toch mee naar huis vaak wat eenvoudiger.
Wellicht is het wat om een nieuwe topic te starten hulp in buitenland tijdens de vakantie, veelal hebben de meeste toch Wi-Fi op de vakantie en meestal ook meer tijd ervoor dan anders.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 15:25  ·  #33
ik heb standaard mee, 2 hesjes, 2x alcohol testers(frankrijk!) een gevaren driehoek, kleintje olie en koelvloeistof en ruitenvloeistof met een insektenspons :-) (al die insekten)

en in de caravan alles wat jullie opnoemden incl ducktape en gaslektester :)
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 16:06  ·  #34
Quote door BIGW

De praktijk heeft geleerd dat Volvo rijders elkaar altijd op de camping opzoeken, vooral de NN rijders, de jongere types zijn veelal lease rijders en die hebben vaak minder met de auto dan de eigendom auto's.
Ook blijken de forum sponsors ook in de vakantie bereikbaar voor telefonisch advies, en dan is de overweging ga ik hier naar een lokale garage, of rij ik er toch mee naar huis vaak wat eenvoudiger.
Wellicht is het wat om een nieuwe topic te starten hulp in buitenland tijdens de vakantie, veelal hebben de meeste toch Wi-Fi op de vakantie en meestal ook meer tijd ervoor dan anders.

Klink inderdaad wel interessant om zo iets te starten.
Je weet maar nooit wie er allemaal in de buurt zit en als je met pech staat in het buitenland dan is het altijd fijn als er iemand van je eigen taal in de buurt zit :Thumb

Alleen nog even bedenken hoe we het precies gaan opzetten :-)
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 16:12  ·  #35
Quote door BIGW

Nu de roamingkosten geschiedenis zijn zullen er nog wel meer mensen kunnen reageren op vakantie :dance :dance

Misschien een soort van sticky "Ik heb pech onderweg" topic. Naam en adres / coordinaten en probleem vermelden en dan wachten op reacties. :think
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 16:20  ·  #36
- Een Whatsapp-groep? (Die dan alleen gebruikt mag worden bij pech).
- Een kaart per land waarop staat aangegeven wie, wanneer, waar zit? (uiteraard alleen met forumnaam, de inbrekers thuis het niet al te gemakkelijk maken).
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 16:40  ·  #37
Quote door brulkjaer

- Een Whatsapp-groep? (Die dan alleen gebruikt mag worden bij pech).
- Een kaart per land waarop staat aangegeven wie, wanneer, waar zit? (uiteraard alleen met forumnaam, de inbrekers thuis het niet al te gemakkelijk maken).

- Whatsapp heb je denk ik een max aantal gebruikers waar je aangekoppeld zit en natuurlijk de forum leden die whatsapp niet gebruiken.
- Kaart is denk ik wel een goed idee omdat het binnen het forum blijft en iedereen mee kan werken. Misschien een soort van live kaart waar GPS coƶrdinaten, forumnaam, type in vermeld staat als je pech hebt op vakantie. Vraag me alleen af hoe je zo iets kunt maken en kunt koppelen aan bijvoorbeeld google maps. En natuurlijk het belangrijkste dat het overzichtelijk/werkzaam blijft voor iedereen.

Kom maar door met de ideeƫn :lol:

Mocht er iets leuks uitkomen dan zal ik het even delen/overleggen en kijken wat de mogelijkheden zijn. :Thumb
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 18:12  ·  #38
Whatsap groep kan ik wel mee leven mits hij gebruikt wordt bij pech of dergelijke.
Hoeft nieteens op vakantie.

Mag ook als je hier om de hoek staat bij wijze van spreken.
Met wat geluk is er iemand in de buurt
JanRSmit
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 71
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 18:21  ·  #39
Als buddy via waze wellicht een idee?
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 18:32  ·  #40
Een app groep is leuk, er is een groot nadeel die heeft beheerders nodig die ook nog eens tijd ervoor hebben. en dan heb ik nog niet eens over wisselen van gsm nummers e.d. ben bang dat dit een zeer tijdrovend iets is.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 18:46  ·  #41
Quote door BIGW

Een app groep is leuk, er is een groot nadeel die heeft beheerders nodig die ook nog eens tijd ervoor hebben. en dan heb ik nog niet eens over wisselen van gsm nummers e.d. ben bang dat dit een zeer tijdrovend iets is.

Ach,

Ik heb al vele jaren het zelfde nr...

Of wisselen jullie vaak?
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 80
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 18:57  ·  #42
Hier ook al eeuwig hetzelfde nummer, Whatsap snap ik nog wel, als ik waze lees denk dat men wazig bedoelt maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 19:16  ·  #43
Quote door jan45

Hier ook al eeuwig hetzelfde nummer, Whatsap snap ik nog wel, als ik waze lees denk dat men wazig bedoelt maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.

Er kunnen er 256 in een groep,

Dat past best.

We hebben wel meer leden maar de actieve groep is niet zo extreem groot dat het niet in een whatsapp groep past.

Wil de groep wel beheren als mensen belangstelling hebben kunnen ze 06 nr mailen.

Of we maken een topic aan,
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.06.2017 - 21:35  ·  #44
Of men er wat aan heeft weet ik niet maar ik zit erin, in de APP bedoel ik.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.06.2017 - 08:12  ·  #45
Whatsappgroepen, interactieve kaarten.. Haha, gaan jullie de Dakar rijden? Kom op mannen, dat is toch helemaal niet nodig, iets meer vertrouwen in het materiaal hebben ;) (het is toch geen Franse of Italiaanse meuk!)

Selected quotes for multi-quoting:   0