Gereviseerde verstuivers uit duitsland

Goedkoop of duurkoop

Geeert
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Gereviseerde verstuivers uit duitsland

· 
Posted: 01.01.2026 - 21:00  ·  #1
Beste forumleden,

Allereerst een heel mooi 2026 toegewenst!

Mijn 2005 d5 euro 3 d5244t 120kw heeft vorig jaar 1 nieuwe verstuiver gekregen, en deed het toen veel beter, maar start nu koud erg slecht. Waarschijnlijk originele bij 522000 km.

vDe doorlooptest met injectiespuiten op de retour van de injector bij stationair liet ook zien dat ze aan hun eind zijn want doorstroming is ca twee keer zoveel als de nieuwe verstuiver. De correctiewaardenvan de nieuwe sensor is te groot (negatief)

Nu zag ik bij fix Neuss in Duitsland voor een mooie prijs geteste verstuivers, voor ca 80 euro incl montage onderdelen. Alternatief voor ca 140 in Nederland is wat ik kon vinden.

Is dit te mooi of wel de moeite waard? Wat denken jullie?

Hartelijke groet, Gerard
Mistique
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Gereviseerde verstuivers uit duitsland

· 
Posted: 04.01.2026 - 13:11  ·  #2
Voor die 60 euro extra zal ik er een nieuwe inzetten.
Als het hele grote prijsverschillen en dure onderdelen waren, had ik voor het alternatief gekozen.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 04.01.2026 - 16:07  ·  #3
Heb je het nu over gereviseerde voor de andere posities?
De ervaring leert dat zo gauw er één defect is geraakt, de anderen zullen volgen.
Als je van plan ben 't nog een tijdje te rijden met deze auto, zou ik alle verstuivers in één keer vervangen door een gereviseerde van één adres.
Geeert
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2026 - 22:05  ·  #4
Quote door koennie

Heb je het nu over gereviseerde voor de andere posities?

De ervaring leert dat zo gauw er één defect is geraakt, de anderen zullen volgen.
Als je van plan ben 't nog een tijdje te rijden met deze auto, zou ik alle verstuivers in één keer vervangen door een gereviseerde van één adres.

Het was inderdaad mijn idee dat ik 1 liet zitten die 9 maanden oud is er dan 4 vervang.

Bedankt voor je advies, daarmee sluit je wel gelijk veel uit. Zou het nog zinvol zijn om bij mijn reparateur navragen of exact dezelfde nog beschikbaar zijn. Of begrijp ik je goed dat je dat ook afraad?
Geeert
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2026 - 22:09  ·  #5
Quote door Mistique

Voor die 60 euro extra zal ik er een nieuwe inzetten.
Als het hele grote prijsverschillen en dure onderdelen waren, had ik voor het alternatief gekozen.

Klopt, maar ik verwacht wel dat waar ik nieuw schreef het in de praktijk wel gaat om gereviseerde of herbouwde injectoren.
Selected quotes for multi-quoting:   0