Gesis bij rempedaal alleen bij vochtig weer

 
 
 
 
 
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Gesis bij rempedaal alleen bij vochtig weer

 · 
Posted: 25.06.2016 - 19:28  ·  #1
Ook ik heb last van gesis bij het rempedaal (veroorzaakt door de rembekrachtiger).
Het vreemde is dat het ALLEEN optreed bij vochtig weer.
Het is mij een raadsel waarom het weer invloed op dit verschijnsel heeft. Heeft iemand een idee?
Is daar echt (zonder vervanging van de rembekrachtiger) niets aan het gesis te doen?
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Gesis bij rempedaal alleen bij vochtig weer

 · 
Posted: 26.06.2016 - 10:27  ·  #2
Vochtig lucht is relatief zwaarder en dikker dan droge lucht, dit verschil kan het verschil maken tussen net wel kunnen horen en net niet.
Enigste remedie is vervangen, nieuw of gebruikte versie. Een tijdrovend klusje, en een dophouder van ca 50 cm en een lange dop 13 maakt de klus eenvoudiger.
Je kunt de rembekrachtiger laten zitten en alleen de trommel vervangen, pas wel goed op met ontluchten van de leidingen naar de abs pomp.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Gesis bij rempedaal alleen bij vochtig weer

 · 
Posted: 05.07.2016 - 00:10  ·  #3
Ja dat is een hele klus. Daarom vraag ik mij af wat er nu precies gebeurd. Zit er ergens een gaatje naar buiten toe? Dan zou dat toch op te sporen moeten zijn en te dichten.
Als je precies weet wat er gebeurd is het makkelijker een oplossing te verzinnen.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Gesis bij rempedaal alleen bij vochtig weer

 · 
Posted: 05.07.2016 - 08:20  ·  #4
In de trommel zit een membraam, deze wordt aan de ene zijde op onderdruk gehouden, waardoor de remcilinder makkelijker bediend kan worden.Te vergelijken aan die vacuüm tunnel welke ze tussen Amsterdam en Parijs willen leggen.
Noodoplossing is het bijna dicht knijpen met een griptang van de dikke rubberslang tussen de trommel en de motor, let op nood, je rem pedaal wordt hard als beton, maar remt nog wel :'( , zo ben ik vorig jaar met de sleurhut erachter(1500kg) van zuid Frankrijk naar huis gereden :shame: .
Let wel op dat dat dit vacuüm regelt een hele hoop dingen in je motor management.
Dit weekend wordt het mooi weer, dus succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0