Afgelopen zaterdagavond in Frankrijk gestrand met de Volvo.
Tijdens rijden op de tolweg viel het mij op dat de cruisecontrol niet meer werkte.
Mijn vrouw had dat een paar dagen daarvoor ook al gehad.
Plotseling ging het motormanagementlampje branden + melding motormanagement storing service spoed. Meteen had de motor ook geen vermogen meer. Auto aan de kant gezet, herstart. Motor liep erg haperend,alsof hij op 3 of 4 cylinders draaide.
Na een minuut of 5 de massakabel maar eens losgehaald om een evt reset te bewerken. Helaas niet gewenste effect.
Wegesleept van de tolweg naar een gesloten garage 50 km van de tolweg. De anwb had intussen een andere Boschgarage bereid gevonden zondagochtend naar de auto te kijken. Daarvoor moest de auto echter opnieuw op transport 100 km verder op.
Het onderzoek van de Boschgarage leverde echter niet meer op dan dat het " een complexprobleem was en niet binnen een paar dagen te repareren".
Dat wordt dus transport naar Nederland.
Wel vroegen ze zich af of een auto met deze km stand (375000) het nog wel waard is om naar NL getransporteerd te worden. Ik heb aangegeven dat de auto in prima stast is en goed is onderhouden. Waarop ze de auto toch maar gaan halen. Kan volgens de Anwb 3 weken duren.
Wat ik mij intussen afvraag wat nu de storing heeft veroorzaakt.
Gasklephuis? Centrale computer? Inspuitinjectoren?
Kort na stilstand viel het mij op dat een tijdje een tikkend geluid uit de richting van de (gas)injectoren kwam, dat later verdween.
(Ter verdere informatie: een paar dagen daarvoor had mijn vrouw de gastank leeggereden waarbij niet goed werd overgeschakeld op benzine. Motor ging hortend lopen en motormanagementlampje ging even branden. Na handmatig overschakelen naar benzine was het weer voorbij.)
Wie herkent dit probleem?
Tijdens rijden op de tolweg viel het mij op dat de cruisecontrol niet meer werkte.
Mijn vrouw had dat een paar dagen daarvoor ook al gehad.
Plotseling ging het motormanagementlampje branden + melding motormanagement storing service spoed. Meteen had de motor ook geen vermogen meer. Auto aan de kant gezet, herstart. Motor liep erg haperend,alsof hij op 3 of 4 cylinders draaide.
Na een minuut of 5 de massakabel maar eens losgehaald om een evt reset te bewerken. Helaas niet gewenste effect.
Wegesleept van de tolweg naar een gesloten garage 50 km van de tolweg. De anwb had intussen een andere Boschgarage bereid gevonden zondagochtend naar de auto te kijken. Daarvoor moest de auto echter opnieuw op transport 100 km verder op.
Het onderzoek van de Boschgarage leverde echter niet meer op dan dat het " een complexprobleem was en niet binnen een paar dagen te repareren".
Dat wordt dus transport naar Nederland.
Wel vroegen ze zich af of een auto met deze km stand (375000) het nog wel waard is om naar NL getransporteerd te worden. Ik heb aangegeven dat de auto in prima stast is en goed is onderhouden. Waarop ze de auto toch maar gaan halen. Kan volgens de Anwb 3 weken duren.
Wat ik mij intussen afvraag wat nu de storing heeft veroorzaakt.
Gasklephuis? Centrale computer? Inspuitinjectoren?
Kort na stilstand viel het mij op dat een tijdje een tikkend geluid uit de richting van de (gas)injectoren kwam, dat later verdween.
(Ter verdere informatie: een paar dagen daarvoor had mijn vrouw de gastank leeggereden waarbij niet goed werd overgeschakeld op benzine. Motor ging hortend lopen en motormanagementlampje ging even branden. Na handmatig overschakelen naar benzine was het weer voorbij.)
Wie herkent dit probleem?