Beste leden,
Ik heb dit forum kort geleden ontdekt en voel me als een kind in een snoepwinkel!
Mijn situatie heb ik redelijk uitgebreid beschreven in mijn eerste topic.
Hier de korte versie:
Ik zoek een v70 classic of v70N voor 40.000 km per jaar, waarvan 90% op de snelweg.
Ik heb een voorkeur voor het classic model.
Budget is ongeveer 10k.
Voor een hele goede auto gaat de portemonnee iets verder, voor een benzine die nog lpg inbouw nodig heeft iets minder ver;)
Ik stel deze vraag op dit forum omdat ik merk dat iedereen hier elkaar een mooie goede Volvo gunt met vele kilometers rijplezier!
Wie kan mij helpen met advies?
Ik heb dit forum kort geleden ontdekt en voel me als een kind in een snoepwinkel!
Mijn situatie heb ik redelijk uitgebreid beschreven in mijn eerste topic.
Hier de korte versie:
Ik zoek een v70 classic of v70N voor 40.000 km per jaar, waarvan 90% op de snelweg.
Ik heb een voorkeur voor het classic model.
Budget is ongeveer 10k.
Voor een hele goede auto gaat de portemonnee iets verder, voor een benzine die nog lpg inbouw nodig heeft iets minder ver;)
Ik stel deze vraag op dit forum omdat ik merk dat iedereen hier elkaar een mooie goede Volvo gunt met vele kilometers rijplezier!
Wie kan mij helpen met advies?
Jouw ervaring op basis van N=1 mag er zijn, je kunt niet ontkennen dat er wel degelijk een causaal verband bestaat tussen leeftijd auto en toestand, zelfs met weinig kilometers. Ook bij weinig kilometers gaan er dingen vanzelf stuk, rubbers drogen uit en plastic veroudert, zeker bij de classics valt het interieur vanzelf uit elkaar. Het is allemaal wel weer te fiksen, maar als je 40.000 km per jaar wilt gaan rijden, wil je er geen hobby bij op die manier. Onderdelen zijn op een gegeven moment ook op, je hebt net als ik een auto van modeljaar 1999 toch? Als de motorsteun rechtsvoor bij jouw auto stuk is en je gaat naar de dealer, dan krijg je te horen dat het onderdeel "expired" is en dus niet meer leverbaar. Het is gelukkig nog niet dramatisch en sommige onderdelen bleken tot mijn verbazing nog nieuw bij Volvo leverbaar, maar het wordt echt minder. Bij de generatie die op de classics volgt, die van modeljaar 2001 tot en met 2007, speelt dat minder, die zitten qua interieur beter in elkaar en zijn qua ontwerp ook een stuk moderner. Vergis je niet, een V70 uit 1999 is feitelijk een gefacelifte 850, die in 1992 op de markt kwam. En zelfs met de tweede generatie V70 spreek je over auto's die 16 tot 22 jaar oud zijn.