D5 of gewone 2,5 Diesel

 
 
 
 
 
raymond12
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 27.04.2011 - 22:40  ·  #1
Hallo pas nieuw hier , weet ook niet of ik deze vraag hier thuis hoort?
Ben van plan om een Voölvo V70 Diesel te kopen.
Wil alleen wat meer weten over de D5 en de gewone 2,5 diesel moter.Zal wel een auto van 2002 worden met ongeveer 250000
op de klok handgeschakeld.
De D5 heeft 165 pk en de 2,5 140 pk.Maar hoe zit het met het verbruik van beiden?
Welke problemen kan ik verwachten? Welke van de 2 zouden jullie kiezen?
De 2,5 kan ik misschien nog chip tunnen? Ga hem ook gebruiken voor een 1400 kg zware caravan te trekken op vakantie.
Waar moet ik op letten bij aanschaf.
Bedank voor jullie tips.
Outsider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tussen Delfzijl en Maastricht
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 27.04.2011 - 23:28  ·  #2
Hey, welkom op het forum...

Je hebt het over een keuze tussen de D5 of een 2.5 D, maar bedoel je dan de 2.5 tdi Audimotor ???
Mijn eerste Volvo was een S70 met een 2.5 tdi gechiptuned van 140 naar 170 pk en ik moet zeggen dat het een beresterke motor was met veel trekkracht, maar tegenover de D5 legt hij het naar mijn idee toch flink af en dan bedoel ik vooral qua geluid/lawaai, want ik persoonlijk vind een D5 toch wel een stuk rustiger, vooral na vele km rijden, en ook met de heerlijke 5 cylinderroffel...
De 163pk kan je met simpele chiptuning tot zo`n 198pk laten tunen en dan heb je een prima sleurhuttrekker lijkt me,... al kan een standaard D5 dit ook echt wel aan hoor...
Ik denk overigens wel dat het echt een eigen smaak heeft en denk dat het kostenplaatje wel iets uit elkaar ligt tussen een D5 en een 2.5 tdi, al heb ik dit niet gecheckt...
Volgens mij maakt het qua betrouwbaarheid niet zoveel, want het zijn beide erg sterke en dus betrouwbare blokken...
Heb overigens net vandaag afstand gedaan van m`n D5 en mag nu ervaren hoe het rijden in een "R" voeld...
Succes met het maken van je keuze...
seanv70
 
Avatar
 
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 28.04.2011 - 20:41  ·  #3
behalve de 2.5 tdi en de d5 is er ook nog de 2.4d die ook 140 pk heeft ook deze doet het goed en een collega van mij heeft deze ook maar wel direct laten chippen. Dit brengt het vermogen naar 193 pk en zo'n 400+ Nm wat de auto ook zuiniger maakt (let wel bij normaal rijden) dus wat dat betreft hoef je dan niet onder te doen voor een D5 als je de auto laat chippen dan. Bijde zijn goede auto's en goede motoren.
raymond12
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 28.04.2011 - 21:39  ·  #4
Bedankt voor jullie reactie.
Volgens mij is de Tdi motor tot begin 2000 gemaakt, en toen is de 2.5 D en de D5 er voorin de plaats gekomen.
Ik denk dat die 2.5D wat seanv70 beschrijft een 4 cilinder is.
Als iemand hier nog wat meer over weet graag , elke info is welkom. Maakt de keuze nog wat moeilijker als het beide goede motoren zijn. Ik denk ook dat de 2,5D zuiniger is dan de D5. De 2.5D is ook wat goedkoper in aanschaf.
Is het trouwens aan te raden om een motor die 250 000 op de teller heeft nog the Chippen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
seanv70
 
Avatar
 
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 29.04.2011 - 08:05  ·  #5
oh sorry had het even verkeerd begrepen, ja er is in 2000 ook nog een 2.5d met 140 pk geleverd deze is ook te chippen maar tot 170 pk verder goede auto de 2.4d is wel een 5 cilinder en deze is tot 193 pk te chippen net als de D5
GerardF
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gooi
Leeftijd: 61
Berichten: 25
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 29.04.2011 - 10:09  ·  #6
Hallo Raymond,

Ik heb een 2.4D met 130 pk en geartronic. Ben vorig jaar met 5 personen en caravan van 1200kg naar Frankrijk geweest en dit gaf geen enkel probleem. Op hellingen wel even terug schakelen maar kom toch nog met zo'b 90 a 100 kmh boven. Ik weet ook niet in mijn geval of de geartronic zo gecharmeerd van het chippen is.
seanv70
 
Avatar
 
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 29.04.2011 - 10:59  ·  #7
GerardF als je erover denkt om je auto te gaan chippen dit is wel mogelijk met een geartronic deze kunnen namelijk ook de T-5 handelen en de T-6 van de s80 pas boven de 300 Pk gaan ze het wat moeilijker krijgen. dan moet je met optrekken oppassen dat je niet direct gaat planken.
GerardF
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gooi
Leeftijd: 61
Berichten: 25
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 29.04.2011 - 14:21  ·  #8
SeanV70: Ik ben er nog niet echt uit. Wagen rijd nu heel comfortabel en dit scheelt fanmail van de handtekening jagers uit leeuwarden
raymond12
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 07.06.2011 - 20:44  ·  #9
Zo het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk een V70 gekocht :D , het is een D5 uit 2002 geworden, metalle mogelijke optie´s , zoals schuif kanteldak , Standkachel, gechipt naar 200pk, telefoon,enz,enz
Ben er super blij mee,wat een kanon :devil: en nog niet zo heel veel km 240000.
Outsider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tussen Delfzijl en Maastricht
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 16.06.2011 - 01:50  ·  #10
Succes met je D5 met aankoop, met mooie opties zoals die telefoon ècht een superkwaliteit en ideaal met de boxen in je hoofdsteun, heb je al wat foto`s ?

Groeten, Mij...
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 25.08.2011 - 19:22  ·  #11
Er zit een behoorlijk prijsverschil in een goed 2.5d en een d5. Zelf heb ik een 2.5d (audi) gekocht. Het geluid vind ik zelf wel eens vervelend, alleen bij stationair draaien. Optrekken vind ik niet storend, is wel mooi zelfs. Zelf is hij 'officieel' getuned. Eco-tunen heet dat.. Hij is inderdaad wel een stuk zuiniger en sneller.. De tuning is lang geleden uitgevoerd toen de auto nog wienig km had. Weet iemand of dit minder is voor de motor en of ik nog rekening moet houden met bepaalde zaken (motorolie, reinigen..)?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 25.08.2011 - 21:09  ·  #12
Quote

ik heb eindelijk een V70 gekocht , het is een D5 uit 2002 geworden, metalle mogelijke optie´s , zoals schuif kanteldak , Standkachel, gechipt naar 200pk, telefoon,enz,enz

Gefeliciteerd met de aankoop.
Klinkt als een bomvolle auto.
Lucky bastard ;-)
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: D5 of gewone 2,5 Diesel

 · 
Posted: 29.08.2011 - 21:20  ·  #13
vraagje van een dombo..
Is de D5 een volvo motor of van een ander merk?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0