gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 
 
 
 
 
soepkip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: wognum
Leeftijd: 48
Berichten: 118
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 21:42  ·  #1
Hallo,

Ik ben opzoek naar iets anders en wil absoluut een Volvo :love: (dhh). Haast heb ik niet maar ik kijk de laatste tijd wel erg veel naar advertenties.

In eerste instantie wilde ik geen turbo maar wellicht moet ik dat idee laten varen en me over die "angst" heen zetten. Met een beetje turbo zit je al snel boven de 200pk en dat is toch ook wel lekker.

Nu zie de volgende staan in urk...https://www.muddekok.nl/occasion-overzicht/zoek-occasion/occasion/?id=11395244 T5 260PK etc etc etc.

Toevallig lees ik net op het forum 2.5T shimmen? dat de 2.4 T5 één van de sterkste zou moeten zijn. Wie o wie kan mij kan mij een beetje bijscholen? in de wereld van turbo, 2.4 of 2.5 EN geartronic van dit type/jaartal??

alle info welkom.

groet

rene
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 21:47  ·  #2
De 2.4 is het beste blok, en die wagen zag ik ook staan, en duur voor de km stand.
Als het een automaat is, met de 1e atf dan kan je beter ook maar een ruime 3000,- reserveren voor revisie.
Een bak heeft een zwaar leven aan dat blok.
Ik vind hem erg duur voor de km stand.
Hij moet wel heel erg mooi en compleet zijn en super onderhouden voor dat geld.
Hij moet dan gewoon helemaal top zijn

CORRECTIE:

Er staan er 2 op MP, en haalde ze door elkaar

Jonkman in Raalte heeft er 1, een handbak die is prijzig voor een 11 jaar oude wagen
Mudde en Kok die hebben er 1 met tegen de 350.000 op de klok, ( het dubbele zeg maar ) een automaat, die bedoelde ik.
Die is 7450,- of zo, tja, denk ook aan alle andere componenten die er omheen hangen en ook wel degelijk aan het eind van hun leven kunnen zijn.
Dat kan inderdaad een flinke kostenpost zijn, bedenk dat goed.
soepkip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: wognum
Leeftijd: 48
Berichten: 118
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 22:20  ·  #3
Ja, ik begrijp dat heel goed. Met name wat je zegt over de onderdelen er omheen.

Niemand zit te wachten op een gepoetste auto die nog veel onderhoud tegoed heeft. De trekhaak vind ik geen prettig idee icm 260pk.

Dank je.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 22:24  ·  #4
Quote

Niemand zit te wachten op een gepoetste auto die nog veel onderhoud tegoed heeft. De trekhaak vind ik geen prettig idee icm 260pk.


Mijn V70R heeft 300pk en een trekhaak :sick:
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 22:41  ·  #5
Ja.dus veel onderhoud gehad?
:happy:
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 22:51  ·  #6
Even zonder gein, de trekhaak kan ook voor fietsendrager of rubberboot zijn gebruikt.
Waar ik op doel, een automaat achter een T5 heb ik bij 180k al versleten gezien.
Deze heeft het dubbele gelopen...
Nou, vul maar in.
Stel dat je de riemen ook nog moet doen, denk dan ook aan keerringen, draagarmen,schokbrekers, radiator? Ac compressor ,Dynamo, startmotor....
3.5 ton is wel de km stand daarvoor...
Tel maar op, er komt een wagen bij aan kosten.
Het blok is zeer goed en sterk, ook de 2.3 is prima, eigenlijk alle 5 cylinders met turbo van volvo zijn goed, en sommige hebben zwakke punten... dat is waar. ( helaas )
Een en ander hangt ook af van gebruik, ik heb ook een R Met 299 pk op bezoek gehad met 325k op de klok, niets aan het handje....
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 21.06.2016 - 23:08  ·  #7
Wat de garage betreft zit je goed. Ik heb er nu twee keer een auto gekocht, mijn hele familie zit er. Alleen maar goede, positieve ervaringen.

Ik laat altijd even een keuring doen (tja, is dan wel een beetje de slager die z'n eigen vlees keurt), maar officieel zijn verkoop en onderhoud daar gescheiden.

Reken op een eerlijke behandeling. Zeker ook als je voor garantiepakket kiest (maar ook zonder dat heb ik goede ervaringen). Daarbij hebben ze een Powerflush machine (ik geloof via GS). Dus je kunt het bedingen bij de verkoopprijs.

Let goed op het onderhoud; gezien de opties lijkt het wel echt een liefhebbersauto. Zo'n uitrusting en optiepakket kies je niet als je nergens om geeft.

Ofwel: zoek contact, en je krijgt een eerlijk antwoord. En nee, ik heb geen aandelen daar.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 08:02  ·  #8
Mudde-kok is een zeer net bedrijf, dat staat buiten kijf.
Echter, de km stand is niet laag, en een niet onderhouden bak kan met die km stand zn beste tijde hebben gehad.
En net als alle componenten, er zijn er niet veel die het zo veel langers zullen volhouden....
Garantie is altijd snel voorbij en dan begint het.......
Dus altijd goed nadenken als je een wagen koopt met dergelijke km stand.
Ook bij een Volvo kunnen dingen slijten....
Ook hangt het er van af wat er allemaal aan vervangen is geweest tot nu...
Zijn dat alle meest voorkomende zaken kan je hem overwegen, nogmaals, het gaat niet om het blok, maar om alle randzaken....
En die kunnen lekker optellen...
We kunnen een lange lijst maken hoor, incl wiellagers, schokbrekers, aandrijfassen etc etc.
Die kunnen allemaal aan de beurt zijn met die km stand.
soepkip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: wognum
Leeftijd: 48
Berichten: 118
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 09:59  ·  #9
Dank voor alle reacties,

Heb mudde en svala gebeld. Wordt er niet echt veel wijzer van, svala medewerker was met verkeerde been uit bed gestapt en mudde was het met me eens dat prijs/km-stand wel pittig was. Garantie kan je bij kopen... tot wel 1300euro voor een BOVAG garantie van 6 maanden.

Blijft lastig, wellicht kan mudde wat onderhoudshistorie voor me achterhalen. En anders komt er vast nog wel een andere mooie op mijn pad.

Wordt vervolgt .. :thumb:
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 11:49  ·  #10
Uiteindelijk is het wellicht raadzaam om gewoon een keer te gaan kijken. En dan liefst een proefrit maken met iemand die dit model goed kent en weet waar je op moet letten.

Mijn ervaring bij een KM-stand van 300k is dat je een behoorlijk bedrag moet reserveren voor het up to date maken van de auto. Tenzij je houdt van zwabberen, rammelen, etc. Ook al is de auto motorisch in goede staat, en al is de bak dat ook, wat Raymond zegt: de ophangings-, stuur- en ondersteldelen zijn 9 van de 10 keer aan de beurt.

Maar, als je dat erbij rekent, en doet, heb je wel een auto die zeker nog even meekan.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 12:13  ·  #11
Ik heb m'n V70R laatst gekocht bij autobedrijf Coops. Heeft een Nondejuload aan hele mooie (verse import) V70's staan, en de service is echt top. www.hcoops.com
FrankK
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 61
Berichten: 227
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 12:18  ·  #12
Even gekeken, de prijzen vind ik aan de hoge kant
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 15:06  ·  #13
dat zal een reden hebben: km-standen zijn voor Volvo laag.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 15:13  ·  #14
Quote door Janmulder

dat zal een reden hebben: km-standen zijn voor Volvo laag.


Bij buitenlandse kilometerstanden ben ik altijd huiverig...
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: gezocht: Objectief advies / opmerkingen

 · 
Posted: 22.06.2016 - 15:14  ·  #15
Als hij €11.000,- voor mijn v70 wil neerleggen, hoor ik het graag. 10kkm meer gereden, 2jr jonger. Of hebben we hier een echte youngtimertoeslag?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0