Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

Bellen via ingebouwde originele Volvo telefoonmodule.

 
 
 
 
 
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 08:22  ·  #16
Quote door sw2983

Je kunt Bluetooth gewoon gebruiken in de vliegtuigmodus.

Je zet de vliegtuigmodus aan en daarna zet je Bluetooth (weer) aan. Dan blijft het toestel verder in de vliegtuigmodus en heb je alleen bluetooth aanstaan. 😉


Tip du jour mensen. Man, wat leren we veel. Dank!
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 10:16  ·  #17
Klein maar niet onbelangrijk detail..

Niet alle providers leveren en duo-sim..
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 11:23  ·  #18
Quote door motorfietsenmaker

Klein maar niet onbelangrijk detail..

Niet alle providers leveren en duo-sim..


Goede aanvulling, dank! En mijn suggestie om alles eerst te testen met een prepaidkaartje van een paar € van je provider, geldt in het verlengde van je antwoord ook voor de Vodafones etc van deze wereld. KPN werkt bij mij, met volle bak bereik.
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 15:42  ·  #19
Toch ook maar even aandacht vragen voor de PHM Bluetooth-upgrade: topic.php?p=356717#real356717
Er loopt nog een groupbuy (derde ronde), maar niet echt storm... :D

Kortweg samengevat vervangt dit de oude GSM-module, zonder verder iets aan de oorspronkelijke PHM-functionaliteit te veranderen. Je kunt dan zowel audio streamen als bellen en gebeld worden via de PHM (je auto is dan eigenlijk een BT-headsetje geworden) en hebt geen duo-SIM nodig.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 19:35  ·  #20
Super aanvulling idd. In mijn vorige Volvo gebruikte ik de originele carkit. Werkt aardig maar i.c.m. je eigen telefoon was het altijd gekloot welk toestel er nu daadwerkelijk op het netwerk was aangemeld. Die BT ombouw werkt heel goed en je kunt er ook meteen audio mee streamen!
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 25.01.2021 - 07:52  ·  #21
Mooi dit. Ik ben er altijd voor om bestaande technieken optimaal te gebruiken of beter te maken. En ik zou altijd de ingebouwde telefoonmodule met speaker in hoofdsteun en display op het dashboard verkiezen boven het aftermarket spul waarbij je vrienden en collega's in Dolby Surround door de cabine galmen. Dat je meerdere telefoons kunt koppelen én muziek kunt streamen lijkt me met name een uitkomst voor muziekliefhebbers met meerdere telefoons. Die zijn in één keer klaar.

Als ik in de laatste categorie zou vallen zou ik het zelfs met deze prijs nog wel overwegen. Ik heb echter één telefoon, en DualSIM (€ 0) in combinatie met een goede bluetooth module aan de radio (€ 80) werkt voor mij zoals ik het graag wil. Hoewel ik deze dus aan me voorbij laat gaan hoop ik dat jullie genoeg mensen vinden die met dit sympathieke project geholpen zijn. Veel succes!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0