Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

Bellen via ingebouwde originele Volvo telefoonmodule.

 
 
 
 
 
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 21.01.2021 - 18:48  ·  #1
In mijn Volvo S60 2.4T uit 2001 is de SIMkaarthouder van de telefoonmodule om duistere redenen niet meegeleverd met de rest van de auto toen ik hem afgelopen weekend kocht. ;-) Om het ultieme first-world-problem van dit jaar maar gelijk hier neer te leggen: is er stomtoevallig iemand die nog zo'n ding in de aanbieding heeft of kan aangeven waar ik er één kan bestellen? Dan is de boel weer netjes dicht en compleet.
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60

 · 
Posted: 22.01.2021 - 09:22  ·  #2
Nevermind. Volvo demontagebedrijf Elferink uit Enter kwam to the rescue. KPN simkaart erin en gelijk volle bak bereik. Microfoon in spiegel, speaker in hoofdsteun, hoorn voor privégesprekken in middenconsole en stuurbediening werken en klinken prima. Soms zit het allemaal mee.
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 22.01.2021 - 19:59  ·  #3
Voor de prijs van?

Groet,

Alex
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 11:58  ·  #4
Er zijn maar heel weinig mensen die het nummer van mijn volvo kennen of krijgen. Ideaal om voor noodzaak -of geliefden- bereikbaar te zijn terwijl het andere nummer op vliegen staat. Klein detail, groot belang..
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 16:43  ·  #5
€ 0. Kreeg hem gratis mee bij binnenspiegel.

Quote door Mees

Voor de prijs van?

Groet,

Alex
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 16:48  ·  #6
Quote door jpelverding

Er zijn maar heel weinig mensen die het nummer van mijn volvo kennen of krijgen. Ideaal om voor noodzaak -of geliefden- bereikbaar te zijn terwijl het andere nummer op vliegen staat. Klein detail, groot belang..


Ik lees dat verschillende mensen verschillende aanpakken hanteren inderdaad. Aparte SIM heeft als voordeel dat je telefoon niet in vliegmodus hoeft. Dus handig als je onderweg bijv. muziek afspeelt vanaf je telefoon via bluetooth. Ik kies bewust voor duoSIM en muziek vanaf telefoon via kabel, zodat ik onderweg bereikbaar ben op het nummer dat mensen kennen. Ieder zijn ding. ;-)
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 16:49  ·  #7
Quote door Jeroen Mlmn

€ 0. Kreeg hem gratis mee bij binnenspiegel.

Quote door Mees

Voor de prijs van?

Groet,

Alex



Leuke meevaller en een prima service.

Heeft KPN nog grote simkaarten of gebruik je een mal?

Groet,

Alex
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 17:05  ·  #8
Quote door Mees

Quote door Jeroen Mlmn

€ 0. Kreeg hem gratis mee bij binnenspiegel.

Quote door Mees

Voor de prijs van?

Groet,

Alex



Leuke meevaller en een prima service.

Heeft KPN nog grote simkaarten of gebruik je een mal?

Groet,

Alex


KPN simkaarten worden als grote simkaart geleverd, met de optie om kleine voorgesneden versies eruit te klikken. De originele maat is degene die je moet hebben. Als je niet zeker weet of het allemaal werkt kun je e.e.a. checken met een KPN prepaidkaartje van € 3,50.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 17:30  ·  #9
Dus zodra de (al dan niet duo) simkaart erin zit dan werkt he gelijk zonder er verder nog iets aan te hoeven doen? Plug and play?
En dan bel je met de hoorn in de armsteun?
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 17:46  ·  #10
Quote door joriz

Dus zodra de (al dan niet duo) simkaart erin zit dan werkt he gelijk zonder er verder nog iets aan te hoeven doen? Plug and play?
En dan bel je met de hoorn in de armsteun?


Plug & Play inderdaad. Checken of telefoonmodule aanstaat (gele knop). Simkaart erin, pin intoetsen (0000) > Groene hoorntje voor 'OK' en klaar. Bellen is handsfree (in ieder geval bij mijn model) Microfoon in spiegel, luidspreker in hoofdsteun bestuurder, bediening (opnemen/ophangen) via stuur. De hoorn in de armsteun is enkel om privégesprekken te kunnen voeren als je met meerdere mensen in de auto zit.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 21:25  ·  #11
Klinkt goed. Ga ik ook proberen. Het zit er allemaal in dus zou in theorie moeten werken.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 23.01.2021 - 23:39  ·  #12
Ook ik had een Dual Simkaart in de V70 voor de ingebouwde telefoon unit en dat werkte echt prima. Wel moet je je mobiel dan uitzetten of in de vliegtuigmodus zetten anders kon het gebeuren dat een bij een inkomend gesprek je mobiel overging en niet via de ingebouwde telefoon unit.

Je kunt dan zelfs met de knoppen op het stuur door het hele telefoonmenu en door je telefoonlijst scrollen, op t display waarop o.a. ook verbruik is af te lezen is dit allemaal te volgen, ook door wie je gebeld wordt. In de V70 had de eerdere eigenaar ook een Parrot laten inbouwen maar gesprekken met mensen aan de andere kant van de lijn waren voor hen veel beter verstaanbaar via de originele module dan via de Parrot.
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 04:29  ·  #13
Quote door joriz

Klinkt goed. Ga ik ook proberen. Het zit er allemaal in dus zou in theorie moeten werken.


Lachen toch? Gewoon proberen inderdaad. Binnen een paar minuten weet je of het werkt. En als het werkt wil je niet meer zonder. Als je tijd en zin hebt, laat het dan vooral hier weten of het gelukt is. Ben benieuwd. Succes!
Jeroen Mlmn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 04:52  ·  #14
Quote door ProVolvo

Ook ik had een Dual Simkaart in de V70 voor de ingebouwde telefoon unit en dat werkte echt prima. Wel moet je je mobiel dan uitzetten of in de vliegtuigmodus zetten anders kon het gebeuren dat een bij een inkomend gesprek je mobiel overging en niet via de ingebouwde telefoon unit.

Je kunt dan zelfs met de knoppen op het stuur door het hele telefoonmenu en door je telefoonlijst scrollen, op t display waarop o.a. ook verbruik is af te lezen is dit allemaal te volgen, ook door wie je gebeld wordt. In de V70 had de eerdere eigenaar ook een Parrot laten inbouwen maar gesprekken met mensen aan de andere kant van de lijn waren voor hen veel beter verstaanbaar via de originele module dan via de Parrot.


Het begon bij mij allemaal vanuit een stijgende verbazing waarom mensen Parrot-achtige systemen gingen aanschaffen, hun dashboard gingen lostrekken en - in mijn ogen - lelijke microfoons en bedieningsunits op hun stuurkolom en dashboard gingen plakken. Voor iets dat er in veel gevalen allang standaard inzit en via het stuur te bedienen is. En omdat bij dat soort aftermarketsystemen het geluid over de luidsprekers gaat, klinkt het inderdaad vaak ook nog alsof ze bellen uit een machinekamer. De standaard luidspreker in de hoofdsteun is beschaafd, luid en duidelijk.

Bij DualSIM moet je er inderdaad even verdacht op zijn dat je niet alletwee toestellen (je telefoon en Volvo) tegelijk actief hebt, want dan loop je het risico dat je gesprekken binnenkomen op het toestel dat je niet wilt. Telefoon in vliegmodus zetten voordat je je Volvo start is inderdaad idiotproof methode om dat te voorkomen.

In vliegmodus schakel je Bluetooth ook uit. Als je vanuit vliegmodus muziek wilt afspelen vanaf je telefoon zijn er talloze systemen die aan je Volvo HU-XXX radio te knopen zijn met een hoofdtelefoon (Jack) aansluiting of Lighnting connector (iPhone 7 en hoger). UPDATE: Mijn info is onvolledig. Bluetooth werkt in vliegtuigmodus, zie bericht hieronder.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gezocht: SIMkaarthouder Volvo S60 uit 2001 [update: het werkt!]

 · 
Posted: 24.01.2021 - 08:14  ·  #15
Je kunt Bluetooth gewoon gebruiken in de vliegtuigmodus.

Je zet de vliegtuigmodus aan en daarna zet je Bluetooth (weer) aan. Dan blijft het toestel verder in de vliegtuigmodus en heb je alleen bluetooth aanstaan. 😉
 
Selected quotes for multi-quoting:   0