Ik ging voor1 probleem en kwam terug met 10 andere

Tim Post
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Homepage: Www.bonusbijzaak.n…
Subject:

Re: Ik ging voor1 probleem en kwam terug met 10 andere

· 
Posted: 28.01.2026 - 10:30  ·  #16
Als de LEDS canbus storingen geven ja dan krijg je gekke dingen. Volvo’s, en de P2 helemaal is daar erg gevoelig voor
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 11:45  ·  #17
Die leds boven de achterbank blijven bij mij lichtjes gloeien, ook al zet je ze uit. Laat ik gewoon zitten, want ik vind het erg sfeervol. ;)
Die voor bij de achteruitkijkspiegel doen het ook, maar de foutmelding in vida is specifiek voor het passagierscompartiment.
de klok in Vida.....ik denk dat je monteur ook een consumentenversie heeft en een keer met een patch de interne klok met licentie-einddatum heeft aangepast.

Maar dat wat Obbe zei over originele software is interessant. Misschien dat er ooit geknoeid is aan de ECM?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 12:07  ·  #18
kortom iemand met vida zoeken of zelf regelen. topic.php?t=8060
afdruk maken van storingen, alle storingen wissen (zonder CFE er in), uitlezen kijken wat meteen terugkomt en eventueel na paar dagen rondrijden opnieuw uitlezen. foto's hier plaatsen en dan kunnen we samen kijken.
PugZ78
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 19:51  ·  #19
Ik hoop dat de LED's de boosdoener zijn. Is natuurlijk allemaal afkomstig uit China. Bij de auto zaten alle papieren en nota's vanaf het moment van aflevering. Heb daar niets in teruggevonden over knutselen aan de ECM, maar 100% garantie heb ik natuurlijk nooit.

Over twee weken mag ik weer terug naar de garage voor de kachel. Ze zullen 'm ongetwijfeld (voor zover dit nog niet gebeurd is, resetten en) uit gaan lezen aangezien de kachel ook een foutmelding gaf. Ik zal de CFE er van tevoren nog even uit trekken. Kijken of dat verschil oplevert.

Wordt vervolgd...
Tim Post
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: Www.bonusbijzaak.n…
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 20:07  ·  #20
Tja, als je ‘m foutloos kreeg maar na inbouwen van led’s steeds meer storingen geeft….lijkt de link duidelijk
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 21:59  ·  #21
Quote door Tim Post

Tja, als je ‘m foutloos kreeg maar na inbouwen van led’s steeds meer storingen geeft….lijkt de link duidelijk

eigenlijk begrijp ik het achteraf inbouwen van led lampen nooit zo.
zal wel een mode dingetje zijn.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 23:12  ·  #22
Voor sommige dingen voegt het wel echt iets toe (bijv meer licht in kofferbak of vanonder de spiegels) maar bijv zulke aftermarket kentekenverlichting die te fel is en niet goed spreidt, vaak slecht of niet werkt, dat snap ik ook niet, dat doet af aan een auto.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2026 - 08:02  ·  #23
Wat je foutcodes betreft , ik heb er ook elke keer dat ik hem uitlees een aantal , de eerste heb je al te pakken met de obbe tuning , incompatible software , ik heb zo ook altijd een paar gele codes van raam of deur , terwijl alles prima werkt , maar heeft te doen met niet goed sluiten en toch op vergrendelknop drukken in mijn geval .
Lege of slechte accu doet het ook , was al meerdere keren genoemd , zolang auto goed rijd en er geen melding is dim , niets aan de hand .
PugZ78
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.01.2026 - 17:14  ·  #24
@Tim Post: die LED's zijn afgelopen maand geïnstalleerd. De aanschaf / het foutloos zijn was 1 jaar en 4 maanden geleden. Daartussen heb ik het aantal foutmeldingen tijdens de garagebezoeken zien oplopen, maar helaas heb ik niet meer voor de geest welke het voorheen waren (behalve die van Four-C, maar die is er inderdaad tussen aanschaf en nu mee opgehouden).

@hermanusb: het is deels een mode dingetje (helder fel wit staat net wat moderner dan flauw warmwit licht), maar het is ook praktisch. Zoals al aangehaald door Bolbo is het voor de kofferbak fijn om wat meer te kunnen zien, maar het grootste pluspunt vind ik de achteruitrijverlichting. Daar komt nu écht een flinke bak licht vanaf. Ik ben het overigens met Bolbo eens dat een te felle kentekenverlichting eerder afbreuk doet aan de auto. Wat ik nu heb ingebouwd is gewoon een tikkie feller en witter, zonder dat je gelijk de straat ermee verlicht.

@olaf: Ik heb nog niets gemerkt van een slechte accu. Het is altijd probleemloos "full power" starten. Ik begin toch langzaam aan de LED's en CFE te verdenken als boosdoener voor de laatste foutmeldingen ik jullie reacties zo lees. Laten we hopen dat dat het inderdaad is...
V70lvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 11.02.2026 - 11:57  ·  #25
In hoeverre is het ook niet eens goed voor het systeem om eens een nacht losgekoppeld te zijn van de accu?
Ik heb het gevoel dat auto's met zoveel computers, deze elkaar weleens in de weg kunnen gaan zitten.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2026 - 12:18  ·  #26
Dat zou niet nodig moeten zijn, al resetten sommige waarden zich wel (zoals vroeger de radiocode) al is dat ook niet per sé wenselijk. Mijn automaat schakelt heel anders nadat hij stroomloos is geweest, duurt daarna weer een hele tijd voor het oude gedrag terug is obv mijn rijstijl en -omstandigheden.
V70lvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 11.02.2026 - 15:12  ·  #27
Ik heb het ook weleens anders gehad met een Carisma GDI(hok).
Van het stroom af, omdat de distributieriem vervangen werd bij een dealer.
Bleken die auto's daar weer niet tegen te kunnen. De bijgehouden 'slijtage' door de computer was te groot geworden.
Na een reset ging de auto telkens weer in motorstoring.

Daarom heb ik het bij de V70 niet gedurfd, maar moest zeggen dat na een lange reset, het goed voelde.
Maar dat kan persoonlijk psychisch zijn geweest.
Selected quotes for multi-quoting:   0