Goedkope of dure brandstof

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 25.05.2016 - 18:41  ·  #1
Ik tank vaak Shell euro95.

Soms bij de tango.

Soms gooi ik een flesje injectie reiniger door een volle tank, geen idee of het wat doet maar meer voor mijn gevoel zeg maar.

Nu ga ik gas inbouwen en wilde gisteren weer tanken en koos een keertje voor de dure benzine Vd Shell.

Iets van 156 cent per liter.

En vandaag een wat langere rit gedaan en wat me opviel was het verbruik.
Deze was een stuk lager dan ik gewend ben.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare ervaringen hebben met de duurdere brandstoffen?
Fi-Wi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: De Bilt
Berichten: 133
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 25.05.2016 - 19:03  ·  #2
Of er meer mensen zijn die dit ervaren weet ik niet maar ik merk geen verschil tussen goedkope of dure branstof van hetzelfde octaangetal of tussen RON 95, 98 en 100. Gewoon €1,459/L (prijs per 25-05-16) dus maar.

Maar ja, dat wil niet zeggen dat het er niet is.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 25.05.2016 - 19:04  ·  #3
Ik rijd dan niet met gas maar met diesel maar merk ook wel wat verschil. Hierbij moet ik wel melden dat het verminderde verbruik niet opweegt tegen het prijsverschil. Onder aan de streep maakt het bij mij zo goed als niet uit.
Dus ik gooi er ook altijd de duurdere brandstof erin, financieel schiet ik er dus niet mee op maar wie weet is het wel beter voor de auto dus dan doen we dat maar.
Pelle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhjem
Leeftijd: 54
Berichten: 63
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 25.05.2016 - 20:05  ·  #4
Ik tank meestal Ultimate 102 bij de Aral in Duitsland of de V-power 100 bij Shell. Loopt de V70 heel mooi en zuiniger op ( werkt vooral bij turbo motoren).
Voor die prijs tank je hier nog niet eens de Euro 95.
Heel soms tank ik hier de Ultimate 98 van BP.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 26.05.2016 - 07:19  ·  #5
Er is toch al eens een onderzoek geweest dat aantoonde dat er amper/geen significant verschil was?
Hoe dan ook, ik pak eigenlijk altijd gewoon de goedkoopste pomp en daar rijden mijn auto's tot nu toe prima op.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3186
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 26.05.2016 - 10:20  ·  #6
Voor de diesel gooi ik er volgende maand weer een blik (inhoud van) Bardahl in.

En binnenkort even een keer naar de Eemshaven om daar de tank vol te gooien met GTL Diesel. Kijken of de motor er echt stiller van wordt, want daar ben ik vooral benieuwd naar. Is wel duurder dan gewone diesel.
Heb in het verleden wel eens 4 of 5 tanks achter elkaar V-Power getankt maar merkte geen verschil in verbruik, motorloop, vermogen, geluid.
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 27.05.2016 - 14:20  ·  #7
De verschillen tussen brandstoffen zijn minimaal/nihil als het gaat om de RON 95 van de Shell, Tango of andere pompen. Een motor vervuild zich na verloop van tijd ongeacht de gebruikte brandstof. Het verbruik van de auto valt of staat met de rechtervoet en de mate van afremmen en versnellen.

Een hoger RON gehalte heeft uiteraard wel effect voornamelijk op vermogen.
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 27.05.2016 - 14:58  ·  #8
Ik merk wel verschil tussen de diesel van de gevestigde merken(SHell, BP, Esso enz) en de prijsvechters(Tinq, Tango etc).

Met de "merkenbrandstof" maak ik meer kilometers op een vulling dan dat ik doe met een vulling van de prijsvechters. Laatst met een chauffeur van een "benzinevrachtwagen" gepraat en die zei dat de benzine op zich uit dezelfde tank komt, alleen aelk merk heeft zijn eigen dopes. En dat maakt volgens mij nou net het verschil.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 27.05.2016 - 22:39  ·  #9
Quote door Widebody

Laatst met een chauffeur van een "benzinevrachtwagen" gepraat en die zei dat de benzine op zich uit dezelfde tank komt, alleen aelk merk heeft zijn eigen dopes. En dat maakt volgens mij nou net het verschil.


Er zijn ook merkloze pompen waar de tanks worden gevuld door een Shell vrachtwagen.
Vraag me af wat daar dan voor een brandstof inzit qua dopes. :think
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Goedkope of dure brandstof

 · 
Posted: 27.05.2016 - 23:03  ·  #10
Quote door Bigdog

Quote door Widebody

Laatst met een chauffeur van een "benzinevrachtwagen" gepraat en die zei dat de benzine op zich uit dezelfde tank komt, alleen aelk merk heeft zijn eigen dopes. En dat maakt volgens mij nou net het verschil.


Er zijn ook merkloze pompen waar de tanks worden gevuld door een Shell vrachtwagen.
Vraag me af wat daar dan voor een brandstof inzit qua dopes. :think


Waarschijnlijk wat algemene dopes. Niet de dure(lees goede) die het verschil uitmaken qua verbruik. Zullen dopes tegen algengroei zijn en meer van dat soort.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0