BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 
 
 
 
 
SV10
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 55
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 27.03.2014 - 21:41  ·  #1
Weet iemand of dat kan? Op internet staat een plaatje van een nieuw type XC70 met BF Goodrich eronder, ik vroeg me af of dat ook onder een oudje kan. En wat voor velgen je dan eventueel nodig hebt. Iemand ervaring mee?
reinberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 28
Berichten: 166
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 29.03.2014 - 07:31  ·  #2
het zou in principe wel kunnen als je de goede maat hebt etc. maar ik kan voor mijn xc die banden niet vinden. zelf heb ik er momenteel pirelli scorpions str op liggen. zeer goede banden, maken wel wat lawaai maar dat valt uiteindelijk nog mee. ik vind alleen de grip op ijs/sneeuw wel wat minder dan ik had verwacht. offroad doen ze het prima, ze hebben me tot nu toe de diepe modder nog uitgekregen ^_^
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 29.03.2014 - 07:45  ·  #3
Goedemorgen, ik verkoop en monteer veel banden, hoofdzakelijk voor Land Rovers en andere 4x4's. Mijn ervaring met de BF Goodrich is dat het een heel gedateerde band is, dit type bestaat zeker 15 tot 20 jaar en is niet meer up to date qua rij-eigenschappen. Ik verkoop heel veel General Grabber AT, superfijne, relatief stille band die het off-road heel goed doet, ook in de sneeuw perfect. Pirelli doe ik eigenlijk nooit, vanwege slechte ervaringen in het verleden maar hoe ze nu zijn kan ik niet beoordelen.

Groetjes, Bart
SV10
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 55
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 29.03.2014 - 21:41  ·  #4
Is die Grabber er ook in een maat die onder een XC past? En wat kost die band ongeveer?
SV10
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 55
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 03.04.2014 - 10:24  ·  #5
Volgens mij is 215-75 r15 de kleinste maat en die past er helaas niet onder...
laro4x4
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meijel
Leeftijd: 54
Homepage: bartsautoservice.n…
Berichten: 119
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 03.04.2014 - 11:21  ·  #6
Beurstel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: BF Goodrich all terrain onder een V70 XC

 · 
Posted: 03.04.2014 - 14:47  ·  #7
Ik heb veel ervaring met de BFG AT's onder 4x4's. Wat Bart zegt over de rijeigenschappen klopt wel. Die zijn niet al te best, zeker niet in natte of ijzige omstandigheden. Met een "echte" 4x4 heb je daar niet zoveel last van, want daar rij je over het algemeen een stuk rustiger mee. Een klaverblad snel nemen bv. zit er dan toch niet in. Ik zou echter nooit voor deze band kiezen onder een auto met goede rijeigenschappen, zoals een XC70 of zoals nu onder onze Forester. Wel jammer, want die BFG's hebben ook veel pluspunten (winterkeurmerk, gaan 80.000 km mee, niet vreselijk duur, zien er goed uit en voor alle omstandigheden het juiste schoeisel) en van meerverbruik of meer geluid heb ik nooit merkbaar last gehad.

Of de rijeigenschappen van de Grabber beter zijn weet ik niet. Een AT-band blijft natuurlijk een compromis en is primair bedoeld voor de tragere voertuigen van deze planeet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0