Gordel achterbank rolt nauwelijks op (V70 2001)

Veiligheid eerst

Laptom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Gordel achterbank rolt nauwelijks op (V70 2001)

· 
Posted: 03.09.2019 - 11:37  ·  #1
De achtergordels van mijn uiterst fijne V70 2001 hebben altijd last gehad van soepel oprollen, maar tegenwoordig gaan ze nauwelijks nog in.
Dit bevordert de veiligheid voor de kinderen niet (ze doen de gordels strak als ze instappen, maar komen ze tijdens het rijden naar voren om iets te pakken zitten ze natuurlijk weer veel te los). De gordels blokkeren overigens nog wel netjes als je eraan trekt, maar dit wil je alleen maar als de gordels ook strak tegen het lichaam zitten.

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb geen problemen om de gordels te vernieuwen, maar is dit zelf te doen? Of kan ik deze gordels weer goed gangbaar maken (smeren van het mechanism?

Het betreft overigens een familie achterbank (met van die ingebouwde kinderzitjes), geen idee of dit uitmaakt voor de gordels.

Alvast bedankt.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Gordel achterbank rolt nauwelijks op (V70 2001)

· 
Posted: 03.09.2019 - 13:57  ·  #2
Helaas geen oplossing, maar ik heb nog wel een complete set in de aanbieding waarvan de gordels nog soepel oprollen. ;-) grapje. Misschien een gebruikt setje bij een demontagebedrijf op de kop tikken. Dat moet toch als los onderdeel te vinden zijn.
Aan gordels zou ik niet zo snel iets gaan repareren.
Oceanracer
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.09.2019 - 22:24  ·  #3
Ook op de achterbank bij onze V70 willen ze niet goed meer oprollen. Ik spuit ze geregeld in met van dat speciale spul, dan gaat het weer een tijd iets soepeler, maar het is geen wondermiddel. Ik let er nu maar extra op dat ze goed opgerold zijn als ze de auto hebben verlaten, want zo'n gesp tussen het portier en het koetswerk maakt mij niet gelukkig!
Laptom
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.09.2019 - 21:42  ·  #4
Wat voor speciaal spul gebruik je dan? Wd40 geeft ook zo'n rommeltje ;-) ...

Ik heb al een beetje gekeken om de gordels te verwisselen, maar ik zie niet hoe ik de achterbank openkrijg zonder alles te slopen. Iemand tips?
Oceanracer
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.09.2019 - 21:50  ·  #5
Zeker géén WD40! Whahahaha...

Er is speciale gordelspray. Heeft iedere dealer/garagist in de gereedschapskast liggen.
richard9722
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.09.2019 - 21:56  ·  #6
oprolsleuf goed schoonmaken (vet, pluizen en andere rommel).
gordel goed stofvrij maken en daarna wat cockpitspray. (siliconenspray werkt ook).

Selected quotes for multi-quoting:   0