Gordel achterbank

Gordel achterbank zit vast

sidkl301
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Gordel achterbank

· 
Posted: 18.11.2019 - 22:53  ·  #1
De achterbank is plat geweest en wil ik nu weer rechtop zetten, helaas wil de rechter kant niet meer omhoog, gordel zit vast en gaat heel strak als ik de bank omhoog doe. Kan ik dit verhelpen of moet de gordel vervangen worden. Het gaat om een v70 classic station.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Gordel achterbank

· 
Posted: 18.11.2019 - 22:55  ·  #2
sidkl301
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.11.2019 - 08:52  ·  #3
Die heb ik gelezen. Maar ben er nog niet helemaal uit, ik kan de bank net nog in de rechtop stand krijgen. Maar toch blijft de gordel geblokkeerd. Moet ik de zitting omhoog klappen en dan een bout losmaken ergens? Zijn er filmpjes of zo van misschien?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.11.2019 - 09:34  ·  #4
Als ik het me goed herinner zit de bout van de zitting onder het zijkussen van de rugleuning van de achterbank. Die kan je er zo uittrekken, ik dacht richting de voorruit van de auto trekken, beetje een droge ruk aan geven, zit met een metalen klem, gaat niet zomaar stuk. Dan zie je onderin een flinke bout, die moet los, dan kan de rugleuning iets verder worden opgerold waarna de blokkering zich zou moeten opheffen en de gordel weer uitgerold kan worden.
Het blijft een gedoe. Ik heb het ook een keer voorgehad terwijl ik het wist, maar in de haast... ik had altijd (heel knullig, maar wel effectief) een paar wasknijpers in de stoelvakken liggen. Voordat ik de achterbank neerklapte trok ik de riem een stuk uit, wasknijper erop zodat hij niet kon inrollen (wel zo dat hij er niet af schiet...) en dat ging bij mij altijd goed (behalve 1x...)
rvberloo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 19.11.2019 - 11:20  ·  #5
ik heb dit ook gehad en toen bleek het plastic gordelstop dopje in de gordel losgeraakt waardoor hij teveel kon oprollen (in neergeklapte stand). Oplossing was het zijkussentje naast de bank losklikken, daaronder zit de framebevestiging van de gordel. Die losgemaakt en toen wilde de zitting weer omhoog en had de gordel weer genoeg speling om iets meer op- en daarna weer af te rollen. Tijdelijk een tiewrap in de gordel door het bestaande gaatje gemonteerd tegen teveel oprollen tot ik het originele dopje in twee delen weer terugvond. Die toen weer teruggelijmd. Dit was bij een V70N
sidkl301
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.11.2019 - 19:01  ·  #6
plastic stopje zit er gewoon in. Maar heb de bout los kunnen draaien en nu kan ik de gordel weer gebruiken
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.11.2019 - 22:50  ·  #7
Je kunt bij de dealer een nieuw dopje kopen en dan plaats je hem iets hoger, zodat er genoeg speling blijft na het inklappen.
Loop voor de zekerheid ook even de andere twee na, want waarschijnlijk is het daar ook het geval.

Selected quotes for multi-quoting:   0