Gordel zit vast in gordelhouder

Hondengordel...

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Gordel zit vast in gordelhouder

 · 
Posted: 04.08.2015 - 12:33  ·  #1
Heren (en mogelijk dames..),

afgelopen 2,5 week ben ik naar Zuid-Frankrijk geweest met mijn S80. De auto heeft zich prima gehouden met 2 passagiers en een hond (had niet anders verwacht).
Voor de hond had ik een hondengordel geregeld die je in je gordelhouder kan drukken, alleen nu wil die gordel er niet meer uit!! Het enige verschil wat ik zo kan zien/bedenken is dat de Volvo gordel 2 hapjes/pockets uit het lipje heeft, en de hondengordel heeft in plaats hiervan 1 grote hap uit de lip (die je dus in de gordelhouder steekt).
Iemand enig idee of je de gordelhouder uit elkaar kan halen? Met bruut geweld krijg ik het ding niet los. Ben nog niet bezig geweest met een mes o.i.d...

Als iemand tips heeft, hoor ik het graag.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Gordel zit vast in gordelhouder

 · 
Posted: 04.08.2015 - 19:42  ·  #2
Als ik zo je probleem lees dan komt de vergrendeling van de gordel niet vrij als je op de knop drukt. Misschien doordat de vergrendeling van het lipje zo strak vast zit dat deze niet meer los komt. Dit zou kunnen komen door het afwijkende lipje. Is dit lipje wel net zo lang als dat van de Volvogordels. Zo niet dan kan dat wel eens het probleem zijn. Volgens mij vergrendelt de houder doordat je een palletje dat hier onderin zit naar beneden duwt er hierdoor andere palletjes in de openingen van het lipje vallen 🔒

Ik weet niet of dit de oplossing is maar heb je het al geprobeerd met een (deel) van een oude pinpas of lidmaatschap pas. Dit is dun en relatief sterk en buigzaam. Probeer dit eens langs het lipje in de gordelhouder te duwen waardoor je het onderste palletje in de houder wat dieper kunt wegdrukken, dit terwijl je de ontgrendel knop indrukt. Zou zomaar de oplossing kunnen zijn.

Optie 2: Neem op het oude pasje de 2 uitsparingen van het lipje van de Volvogordel over en stop dit langs de andere gordel naar beneden. Ook nu weer: zorg dat het lipje lang genoeg is.
Ik heb nl. het idee dat de gordelhouder nu niet vrij kan komen omdat het inwendige slot van de houder niet kan functioneren (alle palletjes op zijn plek) doordat er een afwijkend lipje inzit.
Zelf heb ik in het verleden ook wel eens zoiets dergelijks meegemaakt en het op die manier opgelost gekregen. In ieder geval succes gewenst.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Gordel zit vast in gordelhouder

 · 
Posted: 04.08.2015 - 20:12  ·  #3
Bedankt voor de tip, een bankpasje was ook al in mij opgekomen. Ben net meteen aan de slag gegaan, oud pasje (van de sportschool :D) even breed als de Volvo lip geknipt. Aan de 'voorkant' erin steken (dus bij de rode knop) hielp niet. Toen maar aan de achterkant geprobeerd, en hij schoot eigenlijk meteen los! Bedankt voor de tip!
Ook weer opgelost!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Gordel zit vast in gordelhouder

 · 
Posted: 04.08.2015 - 20:16  ·  #4
Graag gedaan.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Gordel zit vast in gordelhouder

 · 
Posted: 04.08.2015 - 21:30  ·  #5
Quote door [-Tom-]

Het enige verschil wat ik zo kan zien/bedenken is dat de Volvo gordel 2 hapjes/pockets uit het lipje heeft, en de hondengordel heeft in plaats hiervan 1 grote hap uit de lip (die je dus in de gordelhouder steekt).


Lijkt erop dat je de verkeerde "hondegordel" hebt.
Een gaats is voor de (vroegere) modellen, 2 gaats voor de latere.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0