gordelverklikker

 
 
 
 
 
Choco
 
Avatar
 
Subject:

gordelverklikker

 · 
Posted: 26.09.2010 - 20:40  ·  #1
Hallo,

weet iemand hoe je bij ne V70 2.4D van 2009 de gordelverklikker kunt uitschakelen?
Dien soms korte verplaatsingen (100m à 200m) te doen waarbij de gordel voor deze korte verplaatsing niet wordt omgedaan.
Indien iemand kan vertellen hoe je alleen al het geluidssignaal kunt uitschakelen is al voldoende. Dat het rode lampje in het instumentenbord blijft branden, is niet erg.
Heb bij de VOLVO dealer al gevraagd om dit uit te schakelen, maar weigerden ze het te doen.
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 27.09.2010 - 00:21  ·  #2
Zit t stekkertje niet onder je stoel?
Choco
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 27.09.2010 - 14:49  ·  #3
Hihi, de stekker zit eigenlijk lekker, maar van dat geluidssignaal wordt ik knetter. :'( :'(
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 28.09.2010 - 01:27  ·  #4
bedoelde meer dat er waarschijnlijk een stekker onder je stoel zit, en als je die unplugged dat ie dan de melding niet meer geeft.
weet t niet helemaal zeker... bij me s40 is dat wel het geval.
bij me s60 doet ie het gelukkig niet, maar dat was al bij aankoop zo :)
Teevijf
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 28.09.2010 - 18:44  ·  #5
Hoi Choco,

De dealer zal het nooit (softwarematig) voor je uitschakelen, dit heeft met productaansprakelijkheid te maken. Ik heb wel een andere tip voor je, snij de gesp van een "oude" gordel af en klik die erin (sloop of zo). Heb je nergens last meer van :-)

Niet vergeten de echte gordel weer te plaatsen als je gaat rijden natuurlijk!

Groetjes, Hans
Choco
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 29.09.2010 - 12:43  ·  #6
Aan het uittrekken van de stekker onder de stoel, had ik ook al aan gedacht.
Maar vooraleer ik het één of ander wou uittrekken, dacht ik dat het misschien ook op een andere manier ging.
Bijvoorbeeld : contact van voertuig aanzetten en vervolgens binnen x-aantal seconden, x-aantal keer de gordel vastklikken en terug los maken???

Maar ga toch eens proberen om die stekker te zoeken en los te maken. Alleen maar hopen dat er dan geen andere lampjes in het instrumentenbord
gaan knipperen.

Alvast bedankt voor de tips! :D
Choco
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 01.10.2010 - 11:30  ·  #7
Oeps Oeps,

Heb de stekker onder de stoel er eens uitgetrokken. Toch geen goed idee.
Op instrumentenbord (dashboard) komt de melding " storing gordel , SRS-airbag".
Dat hoopte ik nu net niet als resultaat te krijgen bij het losmaken van de stekker. :-/

Als ik gewoon dat geluidssignaal al kon uitschakelen, is al voldoende.
Weet er niemand waar de luidspreker van dat geluidssignaal ergens onder het instumentenbord zit??
Remy
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 01.10.2010 - 14:57  ·  #8
waarom doe je dan niet zoals Teevijf zei... een oude gordel afsnijden en de gesp in de houder stoppen.
makkelijk en voordelig
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 03.10.2010 - 22:51  ·  #9
Zit er op die stekker ook niet de airbags en gordelspanner zou het toch maar
even goed nagaan voordat je brokken maakt.
Al hoop ik het niet voor je mmar een ongeluk zit in een klein hoekje.
pronea
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 07.10.2010 - 23:19  ·  #10
Hallo Choco,

Ik heb van een plaatje aluminium van 2,5 mm dik een kopie gemaakt van de originele gesp. Gewoon van de huidige gesp de contour en het gat in het midden overnemen en uitzagen. Hier een klein gaatje in geboord, zwart gespoten en met behulp van een kort stukje touw naast de middenconsole gehangen, werkt perfect en raakt niet zoek.

Een echte gesp kan natuurlijk ook, maar ik heb hier in de buurt geen sloperij zitten, dus heb ik het zelf maar gemaakt.

Succes.
Choco
 
Avatar
 
Subject:

Re: gordelverklikker

 · 
Posted: 14.10.2010 - 21:14  ·  #11
Hallo iedereen,

alvast bedankt voor de vele reacties.

Ik dacht dat er bij VOLVO misschien ook tricks waren om dit uit te schakelen.
Bijvoorbeeld : contact opzetten, binnen x-aantal seconde x-aantal keren de gordel vast- en losklikken en het systeem is uitgeschakeld.
Ik heb eens een Ford Mondeo gehad van 2003 en daar werkte dat op een dergelijke manier.
Aangezien Ford en VOLVO lange tijd hebben samengewerkt, dacht ik dat bij VOLVO misschien
ook een dergelijke trick bestond. :-/
 
Selected quotes for multi-quoting:   0