Gordelverklikker voor passagierstoel?

 
 
 
 
 
Alex9719
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 46
Berichten: 96
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Gordelverklikker voor passagierstoel?

 · 
Posted: 31.05.2011 - 08:04  ·  #1
Zoals in een ander topic al vermeld rij ik sinds kort in een V70 D5 uit 2003 (wat rijdt dat heerlijk zeg!)

Het viel me op dat de gordelverklikker niet reageert als er iemand op de passagiersstoel gaat zitten, hoort dit? Ergens zou je verwachten dat een veilig merk zoals Volvo hier ook rekening mee zou houden. Kan het zijn dat er ergens een kabeltje los zit?

De stoelverwarming gaat wel aan, dus dan zou het eerder in de sluiting van de gordel moeten zitten toch?

Of was dit nog geen gemeengoed in 2003?

Thanks!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gordelverklikker voor passagierstoel?

 · 
Posted: 31.05.2011 - 08:54  ·  #2
...
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Gordelverklikker voor passagierstoel?

 · 
Posted: 31.05.2011 - 09:59  ·  #3
Heb ik ook niet, alleen de bestuurdersstoel.

Komt volgens mij omdat de gordelverklikker niet met een belastingssysteem c.q. druksysteem werkt in de stoelen maar gewoon gaat piepen in contactslotstand II als de gordel niet bevestigd is aan de bestuurderszijde.

Merkte dit pas geleden toen ik even uitstapte en de sleutel nog in stand II stond dat de gordelverklikker bleef piepen (zo kwam ik er achter dat het niet op een stoelbelastingssysteem werkt).

Ik weet niet wanneer (en of) Volvo over is gegaan naar het belastingssysteem, mijn laatste lease auto (Toyota) was voor mij de eerste die dit systeem had en die was van begin 2008.
Alex9719
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 46
Berichten: 96
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Gordelverklikker voor passagierstoel?

 · 
Posted: 31.05.2011 - 12:55  ·  #4
Misschien ben ik toch iets te verwend geweest met m'n vorige (lease) auto uit 2008.... geen passagier op de stoel? geen gordelpiep en de passagiersairbag uitgeschakeld...
Lastig? Nee hoor, alleen als de hond voorin wil zitten... ik weet nu dat die sensor aan de linkerzijde van de zitting zit...

Bedankt iedereen!

Voor mij is deze auto net nieuw, dus alles is "verdacht"... hahahaha.
Butcher
 
Avatar
 
Subject:

Re: Gordelverklikker voor passagierstoel?

 · 
Posted: 31.05.2011 - 16:52  ·  #5
In mijn 440 van begin jaren 90 zat het overigens wel.
Toen ik daarna overging naar een S70 was ik ook verrast dat het er niet meer in zat.
Ik rij nu (sinds een paar weken) V70, en ook in deze auto zit geen passagiersstoel gordelverklikker (meer).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0