Groeien

of: wat is dit voor forum??

 
 
 
 
 
daneb007
 
Avatar
 
Subject:

Groeien

 · 
Posted: 08.11.2012 - 19:20  ·  #1
Na jaren Volvo te hebben gereden (740; 940; 850 en V70 Classic) nu een meer recente V70 gekocht.

Omdat ik altijd lid ben geweest van het Volvo850 forum ( http://www.volvo850forum.nl ) ook gekeken op dit forum..... helaas...het zijn autopoetsers volgens mij; hoe je bijvoorbeeld een turbo moet vervangen staat er niet op; een simpele vraag over een bepaald onderwerp wordt niet beantwoord...dit forum moet nog groeien denk ik...

Een vraag over wat voor soort bekledingreiniger er gebruikt moet worden wordt wel beantwoord...

Over een paar jaar kijk ik nog wel 's....voorlopig blijf ik bij het oude forum..daar zitten de echte liefhebbers...

Succes....
Brompa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 83
Berichten: 178
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 08.11.2012 - 20:02  ·  #2
Hmm, een liefhebber dat is iemand die ergens gek van / op is, in dit geval op dit forum dus een Volvo.
En ja de één poetst mischien graag en de ander sleutelt (geldgebrek of vind de dealer gewoon te duur)
maar dat heeft met liefhebben volgens mij niks van doen O-)
Quote
daar zitten de echte liefhebbers...
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 08.11.2012 - 21:16  ·  #3
Quote door daneb007

helaas...het zijn autopoetsers volgens mij; hoe je bijvoorbeeld een turbo moet vervangen staat er niet op; een simpele vraag over een bepaald onderwerp wordt niet beantwoord...dit forum moet nog groeien denk ik...

Een vraag over wat voor soort bekledingreiniger er gebruikt moet worden wordt wel beantwoord...

Over een paar jaar kijk ik nog wel 's....voorlopig blijf ik bij het oude forum..daar zitten de echte liefhebbers...

Succes....


Welkom! Dat heb je snel bekeken, maar dat is je goede recht.
Ben van mening dat je op dit forum aardig wat info kunt vinden. Niet altijd direct het antwoord wat je wilt hebben, maar dan vaak wel tips en verwijzigen naar andere sites.

Wat is nu een echte liefheber?
Je hebt ook "liefhebbers" van bijvoorbeeld klassieke muziek maar die zelf geen noot kunnen lezen en geen enkel instrument kunnen bespelen. Volgens jou redenatie zouden dat in feite dan ook geen liefhebbers zijn! :whistle: :whistle:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 09.11.2012 - 09:08  ·  #4
Heb je idd snel bekeken.

Je kunt je afvragen of dat aan de auto's ligt of aan de gebruikers. Een 850, een 740 of 940 zijn al wat oudere wagens. Auto's tot 2000 waren qua electronica nog redelijk simpel. Vanaf de introductie van de CANBUS is het vaak toch wat ingewikkelder dan bij de oudere Volvo's.

Om "ons" dan af te doen als autopoetser (autopoetsen doe ik echt nooit ;), vind ik nogal wat. En als je het forum te weinig inhoudelijk vindt, wat let je om daar zelf verandering in te brengen? Ik snap in ieder geval de nogal vlugge conclusie niet met het daaraangekoppelde oordeel. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Bovendien, het forum is niet de enige plaats voor het vinden van antwoorden op technische vragen. Ik zou zeggen "google is your friend", en als je dan iets gevonden hebt, deel het dan vooral met de andere P2-platform rijders op dit forum. Zodat anderen ook daarmee geholpen zijn bij het zoeken van een antwoord op hun probleem.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 09.11.2012 - 17:05  ·  #5
Ik houd wel van een beetje rechtlijnigheid maar dit is wel erg kort door de bocht <_<
Jammer dat je zo teleurgesteld bent en het te veel moeite vind om het hier over een iets andere boeg te gooien.
Wees niet bang, je bent op een later tijdstip altijd nog welkom. Misschien zit het exacte antwoord op jouw specifieke vraag er dan wel bij.
Tot die tijd, veel plezier op het, zeker ook, leuke 850 forum.


Zo jongens, ik duik de garage weer ff in. Heb namelijk net de rode kogel in de was gezet :D
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 09.11.2012 - 19:20  ·  #6
Quote
Over een paar jaar kijk ik nog wel 's....voorlopig blijf ik bij het oude forum..daar zitten de echte liefhebbers...


nee hoor, blijf over een paar jaar ook maar weg,

ober, mag ik 1 permaban?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 09.11.2012 - 19:49  ·  #7
Quote door raysa

Zo jongens, ik duik de garage weer ff in. Heb namelijk net de rode kogel in de was gezet :D


Zie je nou wel, autopoetsers. :lol: :lol:

@Nico,

Misschien moet je maar eens Vida aan gaan schaffen.
Nee, daar staat niet in hoe je het beste auto's kunt poetsen, maar goed, zoals je weet vindt je die informatie hier.
Wel vind je hier info zoals b.v. het vervangen van de turbo.
See you in the future.
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 10.11.2012 - 12:34  ·  #8
Quote door daneb007

...suf gezwets...

Over een paar jaar kijk ik nog wel 's....voorlopig blijf ik bij het oude forum..daar zitten de echte liefhebbers...

Succes....


Beetje kansloze post, vind je zelf ook niet? Een forum bestaat bij de gratie en inbreng van de leden. Zelf ben je blijkbaar niet van plan iets bij te dragen, zij het in de vorm van kennis dan wel sociale omgangsvormen. Maar dan wel verwachten dat de mensen allerhande problemen oplossen en hier documenteren voor jouw persoonlijk gewin? Daar bestaat een goed Nederlands woord voor: asociaal. Ik hoop voor jou dat je op het 850forum vindt wat je zoekt en dat ze daar wel gecharmeerd zijn van je instelling want ik persoonlijk deel de mening van Gillerbee: als je geen zin hebt om leuk mee te doen blijf dan maar liever weg...
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 10.11.2012 - 13:07  ·  #9
De post was meteen het laatste bezoek aan deze site van de klager. Niet teveel aandacht aan schenken, laat ieder lekker z`n ding doen. Niet tevreden? Dan begin je zelf een site.

Volgende onderwerp nu.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 10.11.2012 - 13:14  ·  #10
Quote door Ethefox
Ik hoop voor jou dat je op het 850forum vindt wat je zoekt en dat ze daar wel gecharmeerd zijn van je instelling want ik persoonlijk deel de mening van Gillerbee: als je geen zin hebt om leuk mee te doen blijf dan maar liever weg...


Ik ben al een aantal jaren niet welkom meer op het volvo850forum. Destijds een zeer onprettige mailwisseling gehad met de eigenaar van het volvo850forum.Sinds die tijd een permanente ban voor het forum omdat ik mogelijk schade zou kunnen toebrengen aan de goede naam van het volvo850forum. Het is mijn enige ban die ik ooit heb gekregen, en als ik dit soort postings lees van de topic opener dan heb ik nog steeds geen spijt van de geleverde kritiek op het volvo850forum.

Er is een groot verschil tussen beide forums. En tot op heden vind ik het volvos60forum (V70 of s80 of XC90) een verademing i.v.m. het volvo850forum. En hopelijk blijft de sfeer ook zoals die nu is.

En dus sluit ik me ook helemaal aan bij Gillerbee, als je geen zin hebt om leuk mee te doen, blijf dan maar lekker weg.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 10.11.2012 - 17:28  ·  #11
Wel jammer dat je op zo'n manier van het forum moet.
Hoe dan ook, hier ben je altijd welkom, ook na een vette discussie. ;-)
Solitaire
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: West Nederland
Leeftijd: 59
Berichten: 45
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 10.11.2012 - 23:19  ·  #12
Hmm,

Mijn inziens onstaan forums (of is het fora ?? ) alleen omdat men liefhebber is van van het merk, ding of iets dergergelijks.
Jammer dat men als liefhebber dan als poetser word afgespiegeld
Vreemde conclusie.

Bedenk wel dat een ieder die hier reageert de moeite en tijd neemt. Ook wanneer men de mening niet deelt.

Wanneer men vindt dat inhoudelijke / technische bijdrage nogal karig zijn zou dit mijn inziens juist een motivatie zijn om bijdragen aan te leveren en vragen te stellen.

Ach zo maar wat zaterdagavond gedachten.....................

M.J.
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 11.11.2012 - 01:47  ·  #13
Ach zo maar wat zaterdagavond gedachten.....................

Zo, da's mooi en dan kan mijnheer het zondagochtend van de dominee horen of hij er wel goed aan gedaan heeft om mensen zo in een hoek te zetten. Ik poets wel, al ben ik liever een knakenpoetser......... :lol:
Marc W
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Betuwe
Berichten: 182
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 11.11.2012 - 08:35  ·  #14
Wat je niet waardeerd verdien je niet. Koop lekker weer een 850 en laat andere mensen in hun waarde.
O javoor de echte lifhebbers: ik heb een vlekje in mijn dakhemel HELP wie weet er goed spul!!! :P
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Groeien

 · 
Posted: 11.11.2012 - 09:57  ·  #15
HOE KRIJG MENSEN TOCH VLEKJES IN HUN HEMEL? WAT VRETEN JULLIE UIT IN DIE AUTO O-) O-) O-)

eennieweej, het is zondag, ik ga mijn auto poetsen...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0