GROM audio in de praktijk

GROM ingebouwd foto's

 
 
 
 
 
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 01:19  ·  #31
Ik heb ook een Grom incl Bluetooth module aangesloten via mijn RTI. Works like a charm. Ik kan zelfs via de stuurbediening volledig draadloos volgende en vorige doen op mijn iPhone. Ik heb wel als ik bijvoorbeeld mijn auto start en de iPhone niet in de auto heb en dan met mijn iPhone alsnog de auto instap dat ik dan handmatig via de iPhone moet verbinden. Maar als ik mijn iPhone bij me heb en de auto start vinden ze elkaar altijd.

V.w.b. muziek van een usb stick afspelen kan ik niets zeggen. Das zo 2007 haha :D Ik heb al mijn muziek op mijn iPhone staan.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 09:42  ·  #32
Voor de duidelijkheid, overzicht; Ik heb een Ipd3, zònder USB. Ik meende voldoende te hebben aan BT Streaming.
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 10:48  ·  #33
Altijd goed om te horen/lezen dat een GROM werkt!

Maar zoek toch nog een oplossing voor mijn USB stick. Ben oa benieuwd naar de geluidskwaliteit tov het streamen.

Dus wacht op nog een andere reactie.

Quote door jeroenbunte

Ik heb ook een Grom incl Bluetooth module aangesloten via mijn RTI. Works like a charm. Ik kan zelfs via de stuurbediening volledig draadloos volgende en vorige doen op mijn iPhone. Ik heb wel als ik bijvoorbeeld mijn auto start en de iPhone niet in de auto heb en dan met mijn iPhone alsnog de auto instap dat ik dan handmatig via de iPhone moet verbinden. Maar als ik mijn iPhone bij me heb en de auto start vinden ze elkaar altijd.

V.w.b. muziek van een usb stick afspelen kan ik niets zeggen. Das zo 2007 haha :D Ik heb al mijn muziek op mijn iPhone staan.
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 10:53  ·  #34
Thanks Sibrand,

Inbouw locatie gelijk aan jouw informatie. Ruimte zat en eenvoudig te doen zonder gaten of beschadigingen.

Begrijp dat je geen USB stick mogelijkheid heb. Wellicht is dat de beste en goedkoopste oplossing. Ben weer te enthousiast geweest... Wil dan ook dat het wel werkt.

Quote door Lupo Roffel

Voor de duidelijkheid, overzicht; Ik heb een Ipd3, zònder USB. Ik meende voldoende te hebben aan BT Streaming.
bast 78
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 20
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 12:24  ·  #35
Heb een grom met USB stick (usb2). Geluidskwaliteit is goed.
Het aansluiten ging eenvoudig met de informatie op dit forum en de site van motrade.
Ik heb het aangesloten op een hu650, het werkte direct.
een week later heb ik waarschijnlijk de sourceknop aangeraakt of zo. Ineens was de grom van usb overgesprongen naar iPod/iphone.
Het lukte me niet direct om de usb opnieuw te selecteren. uiteindelijk lukte het door (volgens mij) met de sourceknop door meerdere malen de cd changer achter elkaar te selecteren ging de grom van iPod naar aux en uiteindelijk usb. Nu werkt het weer naar behoren.
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 12:41  ·  #36
Ga het uitproberen.

Gaat voor de 3e keer het zijpaneel links achter los..

Voordeel is dat dit steeds sneller en makkelijker gaat!

Quote door bast 78

Heb een grom met USB stick (usb2). Geluidskwaliteit is goed.
Het aansluiten ging eenvoudig met de informatie op dit forum en de site van motrade.
Ik heb het aangesloten op een hu650, het werkte direct.
een week later heb ik waarschijnlijk de sourceknop aangeraakt of zo. Ineens was de grom van usb overgesprongen naar iPod/iphone.
Het lukte me niet direct om de usb opnieuw te selecteren. uiteindelijk lukte het door (volgens mij) met de sourceknop door meerdere malen de cd changer achter elkaar te selecteren ging de grom van iPod naar aux en uiteindelijk usb. Nu werkt het weer naar behoren.
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 21:15  ·  #37
En ja hoor, alles werkt!

Top! Aanrader voor iedereen. Inbouwen geen probleem, werkelijk voor iedereen mogelijk. De eenvoudigste manier is via de DVD of CD speler van het navigatie systeem als deze in de auto aanwezig is.

ALTIJD kiezen voor de extra optie voor het streamen van je muziek én Bluetooth telefoon bediening. Super!

Alle geleverde GROM spullen via Motrade kloppen en wijzen voor zich. Mijn enige "eigen" denk fout was dat ik een USB stick op de EXT 1 (of 2) uitgang had aangesloten. Dit moet gewoon op de USB uitgang op de GROM Interface zelf. (met het bij bestellen van de USB verlengkabel hoeft dit dan niet op de GROM Interface zelf)

Hoop dat hiermee meer Volvo rijders over de streep te halen zijn!

Iedereen bedankt voor de informatie.

Gr,
Robbert Jan
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 21:22  ·  #38
En niet te vergeten dank aan, Michel van MoTrade de leverancier van GROM, die zelfs op zondag informatie geeft....!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 21:26  ·  #39
Mooi dat het gelukt is.
Veel luisterplezier.

Quote door vliegendev70

De eenvoudigste manier is via de DVD of CD speler van het navigatie systeem als deze in de auto aanwezig is.


Ook als deze niet aanwezig is kun je gebruik maken van de aux ingang van de radio.
Chriske
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Leeftijd: 43
Berichten: 608
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 11.08.2013 - 22:36  ·  #40
Nu dat ik deze topic zo gelezen heb, ben ik overgehaald. :D
Binnenkort ook maar eentje bestellen en inbouwen. En dan ook eentje met Bluetooth interface.
Dit heb ik namelijk ook in mijn werkbus, ideaal met de gsm.
Arjan_Swagemakers
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 03.09.2013 - 00:28  ·  #41
Waar hebben jullie je Grom besteld?, ik zit op grom audio te kijken en ik kom totaal incl. BTD voor mn volvo s60 HU-803 systeem op 178 euro uit.
gromaudio.nl

Wanneer ik op de Amerikaanse site kijk ben ik voor 132 euro totaal compleet, incl. bleutooth.
gromaudio.com

Iemand ervaring mee?
Ethefox
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenbergen
Leeftijd: 55
Berichten: 74
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 03.09.2013 - 15:42  ·  #42
Quote door Arjan_Swagemakers

Waar hebben jullie je Grom besteld?, ik zit op grom audio te kijken en ik kom totaal incl. BTD voor mn volvo s60 HU-803 systeem op 178 euro uit.
gromaudio.nl

Wanneer ik op de Amerikaanse site kijk ben ik voor 132 euro totaal compleet, incl. bleutooth.
gromaudio.com

Iemand ervaring mee?


Niet specifiek met de Grom, wel met pakjes uit Amerika. Zodra die binnenkomen wordt daar in ieder geval BTW over geheven en afhankelijk van het product ook invoerrechten. Ook doet een pakje uit de USA er wat langer over om jou te bereiken dan een pakje uit NL. Of je met de kosten uitkomt zou je hier kunnen checken: http://www.dutycalculator.com/
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 03.09.2013 - 20:28  ·  #43
Ook ik heb die verschillen gezien maar ging voor makkelijk en zeker. Motrade NL zit meer in de buurt dan de Motrade in de USA. Mocht er iets niet helemaal lekker zitten kan je toch wat sneller terugvallen op een NL vertegenwoordiger.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken! Maar de laatste keer dat ik zo'n douane bijbetaling kreeg was dat al 26€. De laatste 20€ verschil is dan het gemak en de service.

Succes met je keuze en wellicht binnenkort een GROM-adept extra!
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: GROM audio in de praktijk

 · 
Posted: 06.09.2013 - 09:30  ·  #44
Volledig met Sibrand eens. Geld is geld maar service is service! (en service kost -meestal ook geld.)

Quote door Lupo Roffel

Ook ik heb die verschillen gezien maar ging voor makkelijk en zeker. Motrade NL zit meer in de buurt dan de Motrade in de USA. Mocht er iets niet helemaal lekker zitten kan je toch wat sneller terugvallen op een NL vertegenwoordiger.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken! Maar de laatste keer dat ik zo'n douane bijbetaling kreeg was dat al 26€. De laatste 20€ verschil is dan het gemak en de service.

Succes met je keuze en wellicht binnenkort een GROM-adept extra!
Zero0703
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 11
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Titel van liedjes op HU-803 display

 · 
Posted: 28.02.2021 - 07:45  ·  #45
Goedemorgen allemaal,

Even een korte vraag over GROM audio in de praktijk. Gisteren de BT3 versie ingebouwd, werkt goed voor streamen en bellen. Heb de FW versie laten installeren die weergave op het display mogelijk maakt van de songtitels. Nu heb ik alleen nog Spotify geprobeerd, hij geeft dan geen titels weer. Het audio kanaal is MD CHANGER op de HU-803.

Geeft hij bij jullie wel titels bij het gebruik van Spotify?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0